En waarom niet naar Rode led? https://www.xenonlamp.be/osram-ledriving-p21-5w-bay15d-12v-o-1557r-rood met de brommer heb ik ook zo’n probleem, de huidige lampen zijn langer en het glaasje kan er niet tegen, ga ook voor de led gaan denk ik.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Werd me afgeraden door de lampenboer. Worden ook warm, zijn vaak nog groter dan gloeilampen en naar ik begreep bestaan ze niet in combinatie rem- en achterlicht.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Overmorgen start Le Citron Pressé, dus het apparaat voorzien van verse sapjes, smeerseltjes etcetera. Morgen nog een beetje prutsen en dan kunnen we woensdag met een gerust hart vertrekken.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marc: het probleem van smeltende achterlichtkapjes komt ook voor bij de ds’en tot 1969 als onwetende beunhazen er 21 watt lampjes inzetten. Daar horen namelijk helemaal geen 21 watt lampjes in maar 18 watt. Dat zijn natuurlijk van die lampies met 1 pootje, maar ik ga even kijken of ik die dubbele nog ergens heb, ik heb die namelijk een keer verkeerd geleverd gekregen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
graddus schreef:Werd me afgeraden door de lampenboer. Worden ook warm, zijn vaak nog groter dan gloeilampen en naar ik begreep bestaan ze niet in combinatie rem- en achterlicht.
jawel hoor. Superbrightleds.com
Heb ze geprobeerd. Vond remlicht niet fel genoeg. Achterlicht zit in de SM. is OK:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Kwaliteits ledjes kan je hier vinden ...
vooral ook voor 6v systemen.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vooralsnog lijkt het met de lampjes met kleine bolletjes wel goed te gaan, I’ll keep you posted.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Inmiddels is Le Citron Pressé 2019 alweer achter de rug en kan ik tot tevredenheid mededelen dat mijn remlichtglaasjes nog immer de oorspronkelijke vorm hebben. Dat kan evenwel niet worden gezegd van het profiel van mijn voorbanden. Ik wist dat ze scheef sleten en daardoor voor de winter wel aan vervanging toe zouden zijn, het uitdagende parcours van de Pressé heeft dat allemaal een beetje versneld. Vanochtend alvast de speling op de voortrein gecontroleerd en op een stuurkogel die een beetje nagesteld moest worden niets raars gevonden. Twee nieuwe banden besteld en bij montage zal ik het geheel gelijk maar uit laten lijnen. En dan heb je het horrel binnen staan en dan loopt er gdsglnd gdvr weer koelvloeistof uit je waterpomp. Wat een gebed zonder einde is dat ding. Nu voor de derde keer lek, twee jaar geleden voor de tweede keer een revisieset inclusief as van Citrotech gemonteerd, maar blijkbaar roesten die dus binnen twee jaar weg. En dan heb ik het nog niet over de passing van het schoepenwieltje in de pomp dat alleen met veel kunst en vliegwerk op de as wil blijven klemmen. Tijd voor een modificatie? Ik heb al een paar ideetjes…
Waterpomp revisie staat hier ook op de rol, ben benieuwd hoe jij het aan gaat pakken.
N
https://www.renelauto.fr/56-feux-cabochons-ampoules
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die heb ik er nu ook in, werkt tot op heden perfect, nog geen vervorming in de glaasjes te bespeuren.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vanmiddag op weg naar de diepvries me niet kunnen inhouden en de waterpomp maar gedemonteerd (gelukkig kan ik dat inmiddels zo goed als met mijn ogen dicht). Na het uit elkaar peuteren van de pomp zelf lijkt het er verdacht veel op dat de harde metalen rand van de keerring zich een weg door het huis waar hij tegenaan zou moeten rusten aan het vreten is. Het kan aan mij liggen, maar ik zou denken dat de keerring stil zou moeten staan ten opzichte van het huis en niet ten opzichte van de as. Wat gaat hier nu weer mis?
Het lijkt er op dat de koolstofring weg is, of toch zo goed als. Ze ligt in ieder geval zo’n 1,5 mm onder de metalen rand, terwijl ze daar ruim boven zou moeten liggen. Daar achter ligt alleen maar smurrie. Is het weggevreten rubber, is het aangekoekte olie? Ik durf het zo niet te zeggen.
O ja, jij hebt een andere pomp.
Maar de afdichting lijkt me de zelfde constructie als die van de 11D
Een mechanicalseal, een deel daarvan draait mee met de schoep. Het andere stuk zit vast in het huis.
De “koolstofringen"zouden dynamisch af moeten dichten.
Als het koolstof zo snel slijt twijfel ik aan de kwaliteit er van.
Normaalgesproken gaat een mechanicalseal zo’n 40.000 uur mee en niet 40.000 seconden.
Ik heb nog een paar nieuwe, moderne pomppen liggen, misschien is na wat aanpassinkjes, daar de seal
van te gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoe werkt zo’n ‘moderne’ seal dan, Nanko?
Precies het zelfde, maar de kwaliteit van het keramiek van de afdichting zou wel eens veel beter kunnen zijn.
Zo’n modern pompje gaat gauw 2 ton mee.