Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Raam er uit is voor mij eigenlijk ook al best een klus . Bij het schilderen van de bus het rubber wel opgetild (koord er tussen). Toen was er nauwelijks roest. Dat heb ik toen behandeld. Misschien weer eens nalopen.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Terwijl het busje in winterslaap is, ben ik in de kerstvakantie maar weer eens op Marktplaats gaan kijken. En zomaar een reservesetje knipperlichten voor de voorkant gevonden. Aangeboden voor een FIAT 242 - altijd de moeite waard om even ook op FIAT te zoeken. Op dezelfde manier ben ik ook ooit aan twee achterlichten gekomen, die stonden te koop voor een FIAT 238. Daar heb ik er nog maar één van als reserve, een klapband sloeg ooit een van de achterlichten stuk.
wees er zuinig op want ze zijn redelijk schaars. ik heb een achterlicht uit italie moeten halen
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Er staan weer toevallig weer twee Fiat 238 achterlichten op Marktplaats. Zien er netjes uit.
Op Facebook bij “franse auto en onderdelen verkoop : peugeot citroen renault dacia talbot” staat :Werkplaats boeken Citroen C25 en C35 32
Origineel Citroen
Komen bij een Citroendealer vandaan voor 10€ te koop te driebergen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb inmiddels ook flink wat reservespul verzameld, w.o. een komplete bus.
5 bak en een prima motor, alleen de koets is erg rot.
Veel meer dan ik zelf ooit zal gebruiken, daar kan flink wat van naar andere liefhebbers.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb helaas geen plek voor veel onderdelen. Ik beperk het tot zaken die me handig lijken. En dan nog overkwam het me dat onderweg de gaskabel breekt terwijl ik een reserve bleek te hebben. Tegenwoordig neem ik dus het meeste maar gewoon mee. Maar ja, ook dat is eindig.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
paso schreef:Op Facebook bij “franse auto en onderdelen verkoop : peugeot citroen renault dacia talbot” staat :Werkplaats boeken Citroen C25 en C3
C35 heb ik in de kast staan. Handig, zelfs in het geval dat je naar een garage moet.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vandaag de camper weer opgehaald. Bleek het ding tussentijds een keer of twee keer gestart en verzet te zijn zonder dat daarna de accu weer was losgehaald. Accu dus volledig plat, en dan kun je met een draagbare starthulp-accu wel voorgloeien, maar niet starten. Aanslepen dan maar. Waarna ik bijna op het trekkende vorkheftruckje knal omdat de remdruk nog niet is opgebouwd. Conclusie: ik moet het remdruk-controlelampje maken. Ik moet voortaan de accu mee naar huis nemen of verstoppen in een kast. En ik wil een andere radio die geen stroom verbruikt als die uit staat. Of een massaschakelaar inbouwen. Nou ja, busje rijdt nog steeds heerlijk en start weer uit zichzelf na een rondje rijden.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Sja, dat is wel vervelend als ie in een stalling staat waarvan de stalling-eigenaar eist dat het voertuig verplaatsbaar moet zijn.
Een massa-schakelaar lijkt me dan toch de beste oplossing. Met de uitdrukkelijke instructie deze te gebruiken.
Maar idd, als je een volle accu hebt, geven die ouwe barrels geen problemen, poosje gloeien en rammelen maar!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Alles klaar en geladen, wil het busje niet starten, net te weinig stroom. Met een beetje hulp toch op weg. Na 150km stoppen voor een broodje. Moet kunnen, een warme motor start altijd nietwaar? Niet dus. Al geregeld dat ik na dat broodje even bij een plaatselijke kwikfit terecht kan om de accu te testen, maar ja, als je niet kunt starten .... Zit ik daar op de eerste vakantiedag op de ANWB te wachten. Hopen dat die ons op weg krijgt en dat ik aan een accu kan komen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Troost je, wij hebben met een lege tank gestaan in “the middle of Sweden”, moest toch ook de ANWB bellen, want de handpomp bleek stuk, kon zelf niet ontluchten…
Maar C35’s zijn gek op accu’s, heb ik het idee, ik kan ook wel weer een nieuwe gebruiken.
Volgende “project” word electra na lopen en behoorlijk verbeteren!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Oei, dat lijkt me ook echt niet fijn. Eens controleren of er nog diesel in mijn reserve tankje zit.
De ANWB had genoeg stroom om de boel weer aan de gang te krijgen en wist een adres waar de zware accu op voorraad stond (niet de kwikfit, die had tot 74 ampère, de C35 hoort 110 te hebben). De oude accu had het inderdaad begeven. Bij het doormeten bleek dat de startaccu en de hyishoudaccu niet goed gescheiden waren, de koelkast zuigt ook de startaccu leeg. De diodebrug ontbreekt of is kapot. Dat wordt mijn klusje voor na de vakantie. Maar voorlopig kunnen we door.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Koelkast kun je veel beter op gas laten werken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou nee, daar waar ik 220 heb, doet de koelkast het toch net wat beter. En onder het rijden heb ik het gas graag uit, dus dan op 12V. Het enige probleem is dat ik bij een stop onderweg even van 12V naar gas moet schakelen. Als ik dat vergeet, worden beide accu’s belast. Is bij een uurtje geen probleem maar dan moet de accu wel in goede conditie zijn.