Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
H@ns schreef:Vergomde benzine in een injector.. Dat zou idd ook nog kunnen.
Maar die staat ook in het lijstje van Wim.Dit kunnen idd erg hardnekkige problemen zijn, en dan maar hopen dat je het op een een gegeven moment vindt…
Zo had ik van het voorjaar dat m’n 16 TRI niet wou aanslaan. Alle stekkers open en dicht en op een gegeven moment deed ie het weer . Alleen had ik het 1 voor 1 moeten doen, want nou weet ik nog niet welke de boosdoener was… Maar ja, ik wou weg…Schudt je motor ook bij wat hoger toerental of zwaardere belasting? want dat maakt dan een luchtlek wat minder waarschijnlijk.
98 RON met lood, dat zal dan wel een tijdje geleden zijn
ha ha, ron 98 loodvrij, met toegevoegd uit flesje wat lood! Zo kan je een loodhoudende wagen toch goed rijden!
Klepspeling moet je juist controleren, zeker als je niets hoort.
Klepzetels slaan in, waardoor speling juist verdwijnt, dus tikken ze juist niet!
Ik heb injectoren ook wel eens gereinigd door een flesje injectiereiniger(wat normaal in de tank door de benzine moet)
in een bakje te doen en de injectoren goed ondergedompeld een paar dagen er in te laten.
Daarna ook nog een heel flesje op een halve(ipv van een hele) tank benzine.
Zoiets bijvoorbeeld.
https://www.tunap.nl/producten/brandstofsysteem/mf-979-benzine-injectiereiniger-plus
Gr. Wim.
dat is inderdaad een goed punt, staat in ieder geval nog op de planning om te checken!
ik kan ze in de ultrasoon hangen met de onderzijde en dan als vloeistof wat injector reiniger erin doen, gezien het volume van de ultrasoon moet het dan wel wat aangemengt worden om ze goed onder te dompelen denk ik. is dat verstandig met water?.. of beter diesel oid doen?
Diesel is beter, water kan roest veroorzaken, door de ultrasoon kan dat zelfs sneller gaan dan je zou denken. Geen benzine, die is te ontvlambaar.
To err is human, not to err is divine.
Of beter, die injectorreiniger in de ultrasoonbak.
Als de injectoren plat liggen hoeft er toch zoveel niet in?
Anders bakje in bakje.
Niet verdunnen.
Gr. Wim.
edit mod: ivm de leesbaarheid svp niet het voorgaande bericht quoten!
gaat platliggen goed met de elektronica in de injectoren?
Normaal is dat wel dicht. Ik ga je de garantie uiteraard niet geven. Als je ze toch rechtop wil, wel steeds wat vloeistof boven er in en oude eruit.
Gr. Wim.
Een update (met nieuwe vraag) van mijn kant:
de een hele poos flink wat kilometers gemaakt te hebben met de BX, zagen we dat hij koelvloeistof lekte ter hoogte van de koppakking aan de voorzijde van het blok. uitgaande van een lekke koppakking zijn we begonnen met demonteren. echter lijkt het dat hij heeft gelekt uit een koelkanaal ter hoogte van het inlaatspruitstuk (zie geel gemarkeerd op foto).
nu is vooral mijn vraag, is dit inderdaad een koelkanaal en is het aannemelijk dat hij hier gelekt heeft?
alvast bedankt voor de reacties.