3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Slecht lopende BX 19 GTi ‘92 na ca. 15 jaar stilstand
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 22 juni 2019 11:20 AM
  [ # 31 ]
H@ns schreef:

Vergomde benzine in een injector.. Dat zou idd ook nog kunnen.
Maar die staat ook in het lijstje van Wim.

Dit kunnen idd erg hardnekkige problemen zijn, en dan maar hopen dat je het op een een gegeven moment vindt…
Zo had ik van het voorjaar dat m’n 16 TRI niet wou aanslaan. Alle stekkers open en dicht en op een gegeven moment deed ie het weer . Alleen had ik het 1 voor 1 moeten doen, want nou weet ik nog niet welke de boosdoener was… Maar ja, ik wou weg…

Schudt je motor ook bij wat hoger toerental of zwaardere belasting? want dat maakt dan een luchtlek wat minder waarschijnlijk.

98 RON met lood, dat zal dan wel een tijdje geleden zijn Wink


ha ha, ron 98 loodvrij, met toegevoegd uit flesje wat lood! Zo kan je een loodhoudende wagen toch goed rijden!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 juni 2019 12:45 PM
  [ # 32 ]

Klepspeling moet je juist controleren, zeker als je niets hoort.
Klepzetels slaan in, waardoor speling juist verdwijnt, dus tikken ze juist niet!

Ik heb injectoren ook wel eens gereinigd door een flesje injectiereiniger(wat normaal in de tank door de benzine moet)
in een bakje te doen en de injectoren goed ondergedompeld een paar dagen er in te laten.
Daarna ook nog een heel flesje op een halve(ipv van een hele) tank benzine.
Zoiets bijvoorbeeld.
https://www.tunap.nl/producten/brandstofsysteem/mf-979-benzine-injectiereiniger-plus

Gr. Wim.

Profiel  
 
nico95
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 07-02-2019

Gepost: 22 juni 2019 02:12 PM
  [ # 33 ]

dat is inderdaad een goed punt, staat in ieder geval nog op de planning om te checken!

ik kan ze in de ultrasoon hangen met de onderzijde en dan als vloeistof wat injector reiniger erin doen, gezien het volume van de ultrasoon moet het dan wel wat aangemengt worden om ze goed onder te dompelen denk ik. is dat verstandig met water?.. of beter diesel oid doen?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 juni 2019 02:47 PM
  [ # 34 ]

Diesel is beter, water kan roest veroorzaken, door de ultrasoon kan dat zelfs sneller gaan dan je zou denken. Geen benzine, die is te ontvlambaar.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 juni 2019 03:29 PM
  [ # 35 ]

Of beter, die injectorreiniger in de ultrasoonbak.
Als de injectoren plat liggen hoeft er toch zoveel niet in?
Anders bakje in bakje.
Niet verdunnen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
nico95
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 07-02-2019

Gepost: 22 juni 2019 04:03 PM
  [ # 36 ]

edit mod: ivm de leesbaarheid svp niet het voorgaande bericht quoten!

gaat platliggen goed met de elektronica in de injectoren?

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 juni 2019 06:20 PM
  [ # 37 ]

Normaal is dat wel dicht. Ik ga je de garantie uiteraard niet geven. Als je ze toch rechtop wil, wel steeds wat vloeistof boven er in en oude eruit.

Gr. Wim.

Profiel  
 
nico95
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 07-02-2019

Gepost: 30 juni 2020 09:20 PM
  [ # 38 ]

Een update (met nieuwe vraag) van mijn kant:

de een hele poos flink wat kilometers gemaakt te hebben met de BX, zagen we dat hij koelvloeistof lekte ter hoogte van de koppakking aan de voorzijde van het blok. uitgaande van een lekke koppakking zijn we begonnen met demonteren. echter lijkt het dat hij heeft gelekt uit een koelkanaal ter hoogte van het inlaatspruitstuk (zie geel gemarkeerd op foto).

nu is vooral mijn vraag, is dit inderdaad een koelkanaal en is het aannemelijk dat hij hier gelekt heeft?

alvast bedankt voor de reacties.

Afbeelding Bijlagen
ac034db8-8fbe-4f76-8917-0093253e8baa.JPG0a3b50b3-56bc-43e4-9cbb-1732204e7344.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook