Goed om te weten!
Alleen jammer dat ik daar nu niets aan heb
Hopen dat ik toch nog een mooi setje le mans velgen vindt!
Liefst voor maart! Dan gaan de winterbanden dr weer onder vandaan…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
arjan_verkade schreef:ik heb nog nooit iets van overstuur op een Xsara gemerkt.
behalve als de handrem wordt gebruikt natuurlijk
Weet je het zeker? Die van mij is vrij ‘tail-happy’ vooral bij gas lossen in de bocht. Hoewel dat misschien komt door het wat hogere gewicht.
Heb door overstuur namelijk al een Xsara Coupé tegen een boom total loss gereden. Op dat moment zaten er Dunlop SP Sport 2000 195/55R15 onder.
Overigens zou ik voor een 1.6 Xsara voor 195/50R15 84H banden gaan. Ten eerste omdat daarmee de afrolomtrek binnen de marge van 5% valt en ten tweede omdat ze meer dan voldoende grip hebben.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Raar dat er een verschillende bandhoogte is gebruikt bij die VTS-velgen. Wie doet dat nu? De rol-omtrek wijkt af en het staat ook nog maf, want dat verschil in hoogte zie je echt wel. De vorige eigenaar zal wel ergens twee goedkope bandjes op de kop hebben getikt. Iets andere hoogte, maar ach, wa maakt da uit….
Ik had op m’n Xsara VTR (2003) 16 inch-velgen met 205 breed rubber, 45 hoog. Het waren BWA Spike velgen. Deze
Stond leuk.