Even voorstellen: Ik ben Joop Terpstra, 60 jaar en ben sinds begin van dit jaar in het bezit een hele nette bruine DS4 met 1.6 VTI motor uit 2013. Ben er net mee terug uit Belgrado en Rome dus zo’n slordige 6000 km zonder zorgen gereden. Wagen heeft nu 80.000 km gelopen en ik wil eigenlijk de versnellingsbakolie vervangen. De speciale ELF olie met juiste viscositeit wacht al in mijn werkplaats maar ik weet niet waar de vul- en de aftapplug van de vijfbak precies zit. Als iemand hier mij kan helpen laat me dat dan even weten, waarvoor mijn oprechte dank. Keep on motoring
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij de bak van een EP6 (1.6 VTi) zit de aftapplug aan de onderzijde van het differentieel en de vulplug in het deksel aan de linkerzijde, achter het linker voorwiel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Beste René bijzondere dank voor je antwoord. Ik had de dealer al willen vragen maar de chef-monteur had het over een ‘gesloten circuit’ en dus niet navullen of verversen en mijn ELF-olie (die exact de juiste is) zou niet gebruikt kunnen worden. Nouja zeg ze willen gewoon geen handige doe-het-zelver die zijn eigen boontjes dopt vriendelijke groeten, Joop