hallo ff een vraagje aan je . waar heb jij die olie keerringen voor de zuigertjes besteld(die groene op de foto ) van mij zijn er 2 lek en dus totale revisie voor de boeg
Heb er dus 16 van deze nodig?
http://www.cx-basis.de/shop/fahrwerk/bremsanlage/bremskolben-dichtring-cx-vorne-bt-12790.html
mvg, joost
misschien beter 2 van deze nemen
http://www.cx-basis.de/shop/fahrwerk/bremsanlage/dichtsatz-bremse-cx-vorne-bt-19868.html
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Zie de post waar ik mijn ervaring deel over de afdichtringen. Ik denk dat het setje dat je bij cx basis koopt dezelfde zijn als die ik heb gekocht via autodoc. Je kunt zo’n setje proberen. Lukt het niet om ze er goed in te krijgen dan kun je altijd nog voor de dure optie gaan en ze per stuk kopen. Bij mij lijkt het allemaal wel goe te werken. Er lekt niets.
Voor zitten andere diameters zuigers dan achter. Voor zijn ze 42mm. Daarvan heb je er dus 8 nodig van elke soort (afdichtrubber en schraapring). Een setje is dus voor een klauw.
Bij de achterste klauwen zitten er maar twee zuigers. Rubbers daarvoor zijn makkelijk te krijgen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
heb de zuigers er uit gehaald en wat blijkt allemaal beschadigd door vorige eigenaar waarschijnlijk want ik heb ze netjes met perslucht er uit geplopt.
waar heb jij die zuigers vandaan? heb er 8 nodig. en wat kosten ze per stuk ongeveer?
mvg, joost
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Was het je niet eerder opgevallen dat ze beschadigd waren? Het is niet erg dat de uiteinden (het deel dat tegen de remblokken aankomt) wat beschadigd zijn. Maar de zuigers moeten verd natuurlijk onbeschadigd en glad zijn, anders passen ze ook niet.
CX Basis heeft de zuigers. Zijn niet goedkoop. Ik had nieuwe via Ebay maar die zijn net zo duur. Het clubmagazijn heeft ze misschien ook wel.
Maak eens een foto van de zuigers.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
heb er net acht besteld bij citrotech nieuw origineel citroen, 22 euro de stuk.
bij alle zuigers zijn er beschadigingen op de coating van de zuigers dus allemaal vervangen dit is natuurlijk niet van gisteren.(cx basis alleen 2e hands a 32 euries.
hoop dat alles nel binnen is kan ik weer verder aan de klus.
mvg, joost
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Waarom eigenlijk alles door nieuw vervangen vraag ik mij wel eens af.
De rest van de auto is ook gewoon minstens 30 jaar oud.
Met 8 gebruikte, maar onbeschadigde, zuigers kan je ook gewoon de klus klaren.
Naar mijn idee ligt het clubmagazijn daar vol mee.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ben niet lid van die club. vandaar en 22 euro voor origineel citroen prima toch.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gisteren weigerde de startmotor te draaien.
Geen klik of kik.
Ik vermoed een massa probleem. Even een paar vragen voor mijn zekerheid:
- de startmotor aardt (alleen) via de motor. De motor is geaard via het verbindingspunt op het linker voorscherm.
- er is geen apart startrelais? Startmotor is direct aangesloten op het contractslot?
- het is een automaat. Hoe en waar wordt bepaald of de startmotor kan draaien (kan alleen in P of N). M.a.w. het kan zijn dat daar een verbinding niet goed gestalte krijgt.
PS: startmotor is vorig jaar vervangen en ook het stuur/startslot is nieuw.
Inmiddels draait de startmotor weer als vanouds. Vandaar dat ik een aarde probleem/los contact verdenk.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
1) correct, daarom is een goede massaverbinding tussen motor en accu belangrijk
2) dat klopt ook.
3) er zit een schakelaar op de bak of bij de pook die daar voor zorgt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Om tijdelijk een betere massaverbinding tussen blok en accu te maken kan je een startkabel gebruiken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
maartens schreef:
- de startmotor aardt (alleen) via de motor. De motor is geaard via het verbindingspunt op het linker voorscherm.
Het dunne draadje op het voorscherm?
Neem aan dat je ook een dikke massakabel op je bak heb zitten.
Wat René zegt is makkelijk te doen.
Daarna de massakabel aan beide kanten los halen, controleren, schoonmaken en goed terug plaatsen.
Eventueel op voorhand en daarna nogmaals weerstand meten met multimeter. De weerstand van de dikke kabel moet heel laag zijn bij hogere weerstand verlies je teveel spanning over de kabel.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Idd loopt er een dikke kabel van de accu naar de versnellingsbak. Die heb ik al eens vervangen.
Mijn rechterknipperlicht deed gisteren ook vreemd voordat de startmotor het niet meer deed.
En dan opeens start de motor weer en werkt alles weer normaal.
Het moet een spanningsverlies zijn of een slechte massa. Omdat ik de aircopomp en slangen los heb gehad zoek ik de storing in de regio van de pomp en de slangen. De beugel van de slangen van de airco zitten ook bevestigd aan het massapunt op het linkervoorscherm.
Heb een hekel aan dit soort spookverschijnselen….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toch maar eens weerstand meten tussen blok en minpool en massapunt voorscherm en minpool.
Het massapunt op het voorscherm is erg belangrijk, alles los, controleren en schoonmaken. Het punt kan je ook uit het scherm halen.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook een mogelijkheid is het meten van het spanningsverschil over de dikke massakabel tijdens starten.
De multimeter even in de stand MAX zetten, dan geeft hij de maximaal gemeten waarde aan.
Uiteraard dient dit spanningsverschil zo klein mogelijk te zijn.
Hoe hoger, des te meer weerstand in de massaverbinding.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986