Geweldig. En zo’n kitje kost geen 15 euro. Het is dat het niet met positive earth werkt, anders zat het op mijn oude Norton.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En omdat ik niet fatsoenlijk kan solderen heeft Bogaard77 dat kitje even in elkaar gezet. Het werkt erg goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ga je mij nou proberen wijs te maken dat jij niet kan solderen? Ik geloof er geen fluit van als je het niet erg vindt.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ach, zo heeft iedereen een “blinde vlek”. Ik kan prima autogeen lassen, maar elektrisch? Mwa…..
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, maar solderen is niet echt moeilijk. Ik heb kilometers gesoldeerd en het wordt pas spannend met koperen goten en koperen buizen van 54 mm.
Een printje van een Velleman kitje in elkaar solderen redt mijn hond nog bijna.
En autogeen lassen Jan, veel mensen denken dat ze dat kunnen, maar ga maar eens een horizontale las maken in het verticale vlak, dus twee platen rechtop staand en de las horizontaal.
Of een paar stukken 16 mm rond aan elkaar lassen en daar een U van buigen. Ik heb het moeten doen voor mijn diploma en daarbij vergeleken is elektrisch lassen met een elektrode of Mig/mag een eitje.
waterman schreef:En omdat ik niet fatsoenlijk kan solderen heeft Bogaard77 dat kitje even in elkaar gezet. Het werkt erg goed.
Hoe en waar heb je hem ingebouwd? Mijn kit werkt goed, maar heb ik weggewerkt onder de nmotorkap, op het subframe. Ik merk dat het koellichaam erg warm wordt (je kan je vinger er niet rustig op laten liggen), het koellichaam heeft goed contact met de kit. Dus, ik vermoed dat er maar een groter koellichaam op moet. Wordt die van jou ook zo warm? Of zou ik dan wel degelijk een soldeerfout gemaakt hebben?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk dat de schakelende thyristor vrij heet wordt en goed gekoeld moet worden. Lijkt me niet abnormaal.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:waterman schreef:En omdat ik niet fatsoenlijk kan solderen heeft Bogaard77 dat kitje even in elkaar gezet. Het werkt erg goed.
Hoe en waar heb je hem ingebouwd? Mijn kit werkt goed, maar heb ik weggewerkt onder de nmotorkap, op het subframe. Ik merk dat het koellichaam erg warm wordt (je kan je vinger er niet rustig op laten liggen), het koellichaam heeft goed contact met de kit. Dus, ik vermoed dat er maar een groter koellichaam op moet. Wordt die van jou ook zo warm? Of zou ik dan wel degelijk een soldeerfout gemaakt hebben?
Bij mij zit ie gewoon achter de accu. Of ie heet wordt? Geen idee!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet niet wat ik deze week met remsystemen heb, maar na eerst het complete hydraulisch remsysteem van onze Alpenkreuzer te hebben gereviseerd was nu de Mercedes aan het muiten.
4 weken geleden niets aan de hand tijdens de grote beurt, gisteren een wielremcilinder lek. Gelukkig is ‘t een Mercedes dus het onderdeel was binnen 24u binnen en montage was ook een eitje.
Kunnen we er volgende week mee naar de Alpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Naar de Alpen met een Alpenkreuzer, daar zit iets grappigs in.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze was wel gaar:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is dat nou het gevolg van water in de remvloeistof denk je?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, dat is de vraag Han. De remvloeistof die er in zat was niet oud en is keurig iedere twee jaar vervangen. Maar die cilinder is uit 1964 dus een keer gaat ie gaar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als ik t goed zie zit de troep in de achterzijde van de cilinder. Wat versta je onder vervangen? Als je de vloeistof doorpompt tot aan de ontluchtingsnippel achter, blijft er een dode ruimt in de cilinder zelf die niet ververst wordt. Dan zou je de zuigertjes er elke 2 jaar ook uit moeten halen. Ik denk dat velen dat niet doen en na zoveel jaar krijg je dit.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik kan je alleen vertellen hoe ik remvloeistof ververs, hoe de vorige eigenaren het hebben gedaan of hoe het gedaan is weet ik niet.
Ik werk volgens de voorschriften van Mercedes-benz: remmen geheel terugstellen, waarmee de zuigers geheel terugkomen. Hierna het remvloeistofpotje op de hoofdremcilinder leegzuigen en dan het apparaat op de hoofdremcilinder aansluiten en het systeem onder druk zetten en één voor één de remmen ontluchten, tot er schone vloeistof uit de ontluchtingsnippels stroomt.
Doorpompen met het rempedaal is uit den boze, het systeem wordt ververst door middel van een drukketel. Waarom?
Door het “doortrappen” van het pedaal verplaats je de remcups in de hoofdremcilinder over een veel grotere afstand dan normaal. Zo komen de remcups in een gedeelte van de hoofdremcilinder waar ze onder normale remomstandigheden nooit komen. Juist op dát deel wil de boring van de hoofdremcilinder aangetast worden door oxidatie, corrosie en andere beschadigingen. Trap je daar nu je (nog niet lekke) remcupje overheen dan is ie gelijk stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste