Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik denk dat de 1.9 TRS break met airco en automaat de meest onzuinige combinatie is. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is. deze motor staat niet echt bekend om zijn zuinigheid. Een collega van mij heeft deze in zijn 205 1.6 GTi liggen.
Alcyone schreef:1.9 multipoint Break met airco en automaat? Succes met het verbruik
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ernst23 schreef:. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..
Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverd
McDean schreef:mijne bij het moderna rijden 1 op 14 a 1 op 15
Ja, maar dat ding gebruiken ze als startmotor op een V6.
(geintje: 1.4 TU is een fijne motor, helaas in de BX met een veel te korte overbrenging.)
1.6 TRi break heb ik gehad.
Ik heb gelezen dat airco geleverd is op 1.6 motoren, maar of dat een TRi was???
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
rb schreef:ernst23 schreef:. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..
Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverd
Wel: Ron Veltkamp (bekend van zijn waanzinnig gepimpte groene BX Break) had voor zijn groene break (die heeft ie ergens in 2000 gekocht) een donkergrijze 16 TRI break.
De 16 TRI is nogal rechtervoetgevoelig. Een collega van mij heeft er ook een gehad (een berline) en die bereikte met netjes lange afstanden rijden op vakantie toch nog waarden van rond de 1 op 14. Maar de 16 TRI nodigt waanzinnig uit tot vlot rijden en dan gaat ie wel slurpen.
mpostma schreef:rb schreef:ernst23 schreef:. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..
Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverd
Wel: Ron Veltkamp (bekend van zijn waanzinnig gepimpte groene BX Break) had voor zijn groene break (die heeft ie ergens in 2000 gekocht) een donkergrijze 16 TRI break.
De 16 TRI is nogal rechtervoetgevoelig. Een collega van mij heeft er ook een gehad (een berline) en die bereikte met netjes lange afstanden rijden op vakantie toch nog waarden van rond de 1 op 14. Maar de 16 TRI nodigt waanzinnig uit tot vlot rijden en dan gaat ie wel slurpen.
ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)
een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
druk
Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.
Re: druk
beek3762 schreef:Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.
Zelfs met rustig rijden haal ik niet zuiniger dan 1 op 11.
Dan trap ik hem liever op zijn staart. Dan rijdt ie 1 op 10 ofzo
Verbruik is met de huidige benzineprijs (gisteren weer afgelegd 1 euro 40 !!!)
natuurlijk wel iets wat telkens terugkomt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: druk
metro2005 schreef:beek3762 schreef:Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.
Zelfs met rustig rijden haal ik niet zuiniger dan 1 op 11.
Dan trap ik hem liever op zijn staart. Dan rijdt ie 1 op 10 ofzoVerbruik is met de huidige benzineprijs (gisteren weer afgelegd 1 euro 40 !!!)
natuurlijk wel iets wat telkens terugkomt.
Ik tank in glanebrug voor rond de 1.30
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
stoterstangen90 schreef:mpostma schreef:rb schreef:ernst23 schreef:. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..
Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverdWel: Ron Veltkamp (bekend van zijn waanzinnig gepimpte groene BX Break) had voor zijn groene break (die heeft ie ergens in 2000 gekocht) een donkergrijze 16 TRI break.
De 16 TRI is nogal rechtervoetgevoelig. Een collega van mij heeft er ook een gehad (een berline) en die bereikte met netjes lange afstanden rijden op vakantie toch nog waarden van rond de 1 op 14. Maar de 16 TRI nodigt waanzinnig uit tot vlot rijden en dan gaat ie wel slurpen.
ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?
BINGO!:? Ik heb de vraagstelling maar eens vetgedrukt. Je kán ‘m idd lezen op 2 manieren, ik bedoelde dat een automaat met de 1.6TRi niet OEM mogelijk was.
Airco was wel mogelijk op de TR-modellen, dus dat zal onverkort voor de 16TRi ook van toepassing zijn geweest. Zal nog eens een brochuretje opduikelen..
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: druk
beek3762 schreef:Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.
Mijn TRS automaat bleef zuipen, al reed je 90 in z’n 4 op de snelweg.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
stoterstangen90 schreef:
ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?
Zoek je nog een TRi motor?
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
motor
Waar ik de break heb gekocht ligt ook nog het volgende;
-een 1900 TRS blok met carbs en automaatbak
Blok heeft maar 80.000 gelopen en automaat 90.000 (hoorde dus niet bij elkaar)
Was pas ingebouwd in een BX Break toen die door een maffe toerist in de zijkant geramd werd. Total lossje, dus zeer goed blok en bak weer over.
Vraagpijs was iets van 200 euro maar daar kan natuurlijk altijd wat af is mijn ervaring.
Heb je dus een project met een matige motor en bak, hier ligt een kans.
BANZER schreef:stoterstangen90 schreef:
ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?
Zoek je nog een TRi motor?
Nee hoor. blokken zat hier.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ernst23 schreef:Ik denk dat de 1.9 TRS break met airco en automaat de meest onzuinige combinatie is.
Kijk maar naar men lijstje, staat ie tussen.
Het is een restauratie project maar dat ie zuipt trek ik me niet aan hoor, weet je wel hoe zeldzaam ze zijn
denk dat de TRS 4x4 ook wel leuk gaat worden
Enneuh, SPORT nog niet bijgerekend
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.