Hij kwam vandaag weer moeiteloos door de keuring en ik hoop voor de laatste keer want volgend jaar is hij 50 jaar oud.
Ik blijk in twee jaar geen 200 km te hebben gereden en eigenlijk snap ik dat niet want hij rijdt hardstikke fijn.
Dat komt omdat je al je tijd in die gekke Japanse brommers stopt, Han!
Pak dat ding toch gewoon eens wat vaker op een mooie dag en rijd effe 50 km om ergens een lekkere Hollandsche Nieuwe te gaan halen ofzo
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik wil me wel een tijdje opofferen, 35 km enkel elke dag naar het werk, nog een tripje voorbij Parijs in het verschiet…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nielsje schreef:Dat komt omdat je al je tijd in die gekke Japanse brommers stopt, Han!
Pak dat ding toch gewoon eens wat vaker op een mooie dag en rijd effe 50 km om ergens een lekkere Hollandsche Nieuwe te gaan halen ofzo
Ik zie je post nu pas Niels! Japanse brommers, ik zal je wat vertellen: ik rijd daar idd veel meer mee en zolang dat kan blijf ik dat doen. Het gevoel dat je gelanceerd wordt als je het gas open draait werkt verslavend en dat lekker buiten, wind om je harses en heerlijk bochtenwerk, het is genieten en je rijdt je hoofd leeg.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
mooie jag en nu 50 jr?
Klopt, 50 jaar oud en niet aan gelast en zo goed als klokgaaf en grotendeels originele lak.
En ik heb er dit jaar nog geen meter mee gereden, luxe probleem.
Ik wil me nog steeds een tijdje opofferen, 35 km enkel elke dag naar het werk, nog een tripje naar Saas-fee in het verschiet…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vanmiddag voor de eerste keer dit jaar met de Jaguar gereden. Ik denk dat hij een maand of tien niet had gelopen, maar hij staat onder een druppellader, dus hij liep bijna onmiddelijk en meteen prachtig mooi.
Even de tanks vol gegooid en een mooi stukkie gereden. Het rijdt hardstikke fijn, de motor is ongelooflijk soepel en hij is behoorlijk snel en hij stuurt prima.
Eigenlijk rijdt hij met zijn leeftijd van 50 jaar veel fijner dan veel moderne auto’s, dus ik moet het vaker gaan doen.
En vandaag heeft opa het grootste deel van de middag onder de Jag gelegen om er een pond vet in te blaffen via de 17 smeerpunten die zo’n oude auto heeft. Hij heeft in totaal 21 smeernippels, maar de vier op de wiellagers doe ik met lagervet en dat kan als je de wieldoppen verwijdert in vijf minuten.
Ik heb alle papieren nog die er nieuw bij zaten en een daarvan is een smeerplattegrond met afbeeldingen waar de smeernippels zich bevinden, want sommige zitten nogal verborgen.
Op die plattegrond staat ook welke olieën je waar moet gebruiken en hoeveel, erg handig en dat zien we al jaren niet meer bij auto’s.
Hij kan er weer een jaar of tien tegen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat doorsmeren van een auto geeft mij altijd zo’n fijn nostalgisch gevoel. Zo’n gevoel van goed voor je auto moeten zorgen, zoals ik dat vroeger als monteur ook deed. Ik word daar blij van. Van smeernippels, een vetspuit en oliekannetje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heerlijk, en dan zie je dat oude vet er uit komen puilen en dan doorgaan tot het nieuwe vet komt. Is allemaal nostalgie geworden, maar het mooiste vind ik dat een 50 jaar oude auto veel fijner rijd dan een modern hok.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik herken je gevoel Han. Ik heb de mercedes 190c een beurtje gegeven. Lekker handmatig klepspeling afstellen, contactpuntjes vervangen, carbu schoonmaken en alles lekker afstellen. Resultaat: het ding trekt weer als een lier, loopt weer keurig 1 op 10 en draait heerlijk rustig bij 140 km/h. Kosten: 60 euro materiaal en 5 uurtjes gezellig sleutelen in de garage met vrienden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Scheelt je ook klauwen met geld. Zo las ik dat iemand de remschijven en de blokken van zijn MX5 had laten vervangen en de rekening was 1600 euro.
Vier schijven en alle blokken kosten 110 euro en het is geen anderhalf uur werk voor een goede monteur.
De Jaguar is wat krachtiger dan de Mercedes, is ook nogal wat dorstiger. Ik heb hem gisteren herontdekt, geweldige automobiel, gaat je nooit vervelen en de lijnen zijn tijdloos. De wielophanging kan zich moeiteloos meten met de moderne auto en het ligt als een blok op de weg.
Ik heb wel eens met zo’n heckflosse gereden, niks mis mee.