Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Eénkennig?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ha leuk hdi , toch dit draadje maar verder vervuilen .
Ze zijn heel betrouwbaar , maar toch .
de mijn had bij 4 ton een rare storing , op sommige momenten niet willen starten .
Van als geprobeerd, uitlezen gaf geen oplossing , ja slechte verstuivers , andere dus .
Tot ik op een draadje van Egbert hier stuitte , klepjes in het filterhuis van de brandstof .
Filterhuis heeft 5 slangen , 2boven 3 onder . filterhuis goed schoon gemaakt .
Storing weg .
je hebt hier weinig aan , maar de storing kan verschillende reden hebben .
Succes
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-04-2014
- Xantia 2.0 HDI 110 break exclusive
- Dyane 6
- CX Athena
Update: Gisterenavond hield hij bij lage snelheid toch nog in. Vanochtend beetje 2 takt olie bij de tank voor het geval de diesel toch om een of andere reden schraal is (55 ml op ong. 65 liter diesel). Vandaag op snelwegrit maar 2 keer iets inhouden op 120 km, was eerst zeker 20 keer zoveel. Was toevallig ook Shell diesel, maar eerder geen problemen mee gehad, meestal tank ik BP (ultimate).Denk dat ik toch eerst de tank leeg ga rijden en dat duurt wel even…
Filterhuis leek heel schoon, maar houd ik in mijn achterhoofd.
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-04-2014
- Xantia 2.0 HDI 110 break exclusive
- Dyane 6
- CX Athena
Omdat de vakantie eraan komt wordt het vinden van de storing iets urgenter. Vandaag in Duitsland de tank wat leger gereden, dan schiet het wat meer op.
Heenweg niets aan de hand vlot over de 190 en wat langer boven de 180 gereden, omdat de klachten het ergste leken als alles warm was. Met een goed gevoel wat gegeten op de terugweg na een half uur weer inhouden, af en toe iets meer trekkracht. Dat nieuwe diesel getankt, geen verschil, houdt heel erg in (maximaal 100 120).
Bij terugkomst even gekeken, bleek dat de stekker van de LMM iets losser zat (ongeveer 3 mm) en een stukje onderzijde afgebroken. Trekt weer prima en geen inhouden.
Zo los zal deze stekker eerder zeker niet, maar het kan zijn dat ik deze eerder wel iets heb aangeduwd, toen er alles aan het controleren was. Dat zou kunnen verklaren waarom de auto het daarna dan wel af en toe het beter deed. Hoop dat het is… Als het niet zo is laat ik het weten. Dank iedereen voor het meedenken!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Wat is LMM?
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
luchtmassameter
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Deze doet bijzonder weinig in een hdi 8 klepper , trek maar los en zoek de verschillen .
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-04-2014
- Xantia 2.0 HDI 110 break exclusive
- Dyane 6
- CX Athena
Storing werd niet veroorzaakt door aansluiting, maar defecte LMM. Na verergeren probleem bleek de LMM soms waarde 0 door te geven bij uitlezen bij rijden en later ook bij stationair draaien (als de motor of LMM warm werd). Met oude LMM (die net niet oké was) geen 0 waarde en reed de auto redelijk, na vervangen LMM weer heerlijk!
Misschien een waarschuwing voor anderen; de defecte LMM was pas 2/3 jaar oud (10.000 km) en op advies van lokale onderdelenhandel aangeschaft en niet origineel of van siemens/VDO. Luchtfilter was direct vervangen met LMM en nog erg schoon.