Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
furriegurrie schreef:En de bestuurdersstoel te
reinigenvervangen
Fixed for you
Thanks!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Overigens, Ger, die “vlekken” zijn het patroon in de stof
De eerste 300 kilometer zijn alweer achter de wielen en de auto doet het geweldig. Je zou niet zeggen dat ie al zoveel gelopen heeft.
De nieuwe LPG installatie is een absolute verademing.
Helaas blijkt de airco toch geen koude lucht meer te geven. Het systeem loopt dus binnen 10 maanden leeg, ergo: is lek. Zeer waarschijnlijk de verdamper, want dat is een kwaal bij deze wagens. Voor deze zomer laat ik het systeem nog maar een keer vullen, dan komt er van het najaar of komend voorjaar wel een moment dat ik zin heb om het dashboard er eens uit te trekken.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En de V70 is weer glansrijk door de APK. Zonder op- of aanmerkingen.
De 854 heb ik inmiddels te koop aangeboden. Van alleen stalen wordt zo’n auto ook niet beter ten slotte.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die 854 heeft moeite met het vinden van een nieuwe eigenaar. Maar inmiddels wel weer met nieuwe APK én een nieuwe gasdruksensor.
Dus.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De 854 heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden en rijdt momenteel in de Achterhoek rond.
Maar goed, het leven gaat wel verder.
Dus een diepte-investering gedaan aan de V70.
Eindelijk de olie ververst (en wat eruit kwam was nog lang geen teer, maar wel 5000 kilometer én ruim 8 maanden over datum…) en jawel, de achterbanden vervangen. Met als prettige bijkomstigheid dat de lelijke brom bij 50 km/h ook verdwenen is. Dat lag dus aan de, goed opgebruikte, Goodyear All Wheater banden.
Nu zitten er Nokians op, gewoon zomerbanden. Eens zien hoe die bevallen qua slijtagegevoeligheid en spoorvastheid, al zal je dat laatste achter niet zo heel erg opmerken. In ieder geval vond ik € 69,- per band inclusief ventiel, balanceren en montage geen duur geld.
Verder nog even goed onder de auto door geweest. Alle hoezen zijn netjes heel, met uitzondering die van de Nivomats. Daar wil ik van de zomer wat anders voor hebben, en dan waarschijnlijk conventionele schokdempers met verzwaarde veren.
Tot mijn tevredenheid is alle olielekkage verleden tijd (de bak lekte nogal langs de aandrijfas-keerringen, die heb ik van de zomer vervangen) en blijft met name het peil van de bakolie prima.
Nu dus op het to-do lijstje: de kachelradiateur (nog steeds ) en dus de achterschokdempers en veren.
Op naar de 6 ton… (nu 573.316).
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Net door de 578.000 kilometer heen, en het was weer tijd voor een verse APK.
Dus afspraak, erheen, 10 minuten later met schaamrood op de kaken nieuwe voorbanden gaan halen, en passant de handrem (weer) gesteld en we mogen weer een jaar. Opmerking van de keurmeester: gewoon doorrijden tot ie uit elkaar valt. Deze auto’s (V70 Classic 10 klepper) gaan gewoon niet stuk.
Dus tja, dat doen we dan maar hè? Het is een onwijs fijne auto om mee onderweg te zijn, zeker op de snelweg of mooie 80 kilometer wegen.
Door mijn nieuwe werk heb ik er wel wat minder emplooi voor, maar in oktober ga ik opa worden en dan liggen er weer vele ritjes naar het oosten van het land in het verschiet. Dus hij mag gewoon blijven.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hoera, het is weer feest!
Iemand die meer oog had voor mogelijke parkeerplaatsen dan voor auto’s die al geparkeerd staan…
Nu maar duimen dat ie niet TL is.
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Oei, dat is niet fraai!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dader bekend? Goed zoeken naar een knap gebruikt plaatwerkdeel kan een boel gedoe schelen en toto voorkomen, verzekeraars vinden herstel met gebruikte delen vaak helemaal prima bij oudere auto’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dader bekend, schade gemeld en de afwikkeling verloopt ook al soepel. Dinsdag maar eens horen wat het schadeherstelbedrijf ervan vindt, en ‘m dan fijn laten maken.
Als het kan inderdaad gewoon LATEN maken. Succes met de afhandeling.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat gaat goed, schade is geraamd en het bedrag dat eruit kwam is al goedgekeurd door de verzekering.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tja, net 580.xxx kilometer op de teller kan er weleens iets stuk gaan…
In dit geval had een koelwaterslang er geen zin meer in. Niet iets wat ik de auto kwalijk kan nemen.
Nu zien hoe ik ‘m weer thuis krijg (dit is alleen het Rijkswaterstaat ritje van snelweg naar veilige parkeerplek) en dan vlotjes repareren.
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Kun je niet met een vervangende slang en een jerrycan water ter plekke wat doen? Of resque tape en de dop eraf laten zodat er geen druk op staat?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk dat de grote onderste slang geklapt is, zeker gezien het feit dat alle vloeistof in één keer weg was. Maar die vervang je niet effe op een lullig parkeerplaatsje, met een halve LPG installatie erboven weggewerkt. Zelfde geldt voor een snelle fix om naar huis te kunnen komen, dat gaat niet zomaar even. Ik moet ‘m echt bij huis en nog beter in een garage hebben. Komt wel goed.