3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
96er Saxo 1.4 VTS
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 september 2018 08:06 PM
  [ # 31 ]

Heb je roest op de remschijf? Ook een gedeelte waar normaal de blokken zitten? Zo ja vervang de geleidepennen. Dan blijft de boel hangen etc…

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 07 september 2018 11:36 PM
  [ # 32 ]
wim V8 schreef:

Ja, door vuil en misschien wat roest op de remzuiger en die oude rubberen ring blijft je remzuiger hangen.
Je mag een heel klein ietsje schuren in je cilinder en op je zuiger met waterproof 600 ofzo in terpetine of spiritus als daar fijne roest op zit.
Wel blauw vet gebruiken.

Gr. Wim.

Wat wek gebeurd is dat als ie even staat de rem los gaat, kan dan schijf gemakkelijker draaien, als ik rem dan loopt ie zwaar, ik zal je adviezen uitvoeren, ik gebruik meestal fijn staalwol, ik haal de gehele klauw er of omdat ook de nippels er uit geboord moeten worden als dat tenminste goed gaat, maar met wat goed beleid moet dat lukken, al eens meer gedaan.

Zit trouwens die ring om de zuiger of is er een platte rubber schijf die onder de zuiger zit?.

De buitenkant klauw was al netjes schoon, en met kopervet, dat zag ik al eerder, er zit iets inwendig niet goed, rest is oke.

vrg kees

 

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 08 september 2018 10:50 AM
  [ # 33 ]

De ring zit in een gleuf in de cilinderwand.


Gr. Wim.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 08 september 2018 01:10 PM
  [ # 34 ]

Ja bedankt, ik had al gezien in het setje.

komende 2 weken er aan beginnen na leggen laminaat.

Moet ook nog even was oppervlakkige roest behandelen, alleen op balkje onder de wagen, en de achteras schoonmaken en netjes maken, de rest is
nog als nieuw, letterlijk.

vrg kees

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 04 juli 2019 03:30 PM
  [ # 35 ]

Hoy Allemaal

Tijdje weg geweest, ik heb inmiddels de remklauwen gereviseert en de remslangen vernieuwd, nog steeds bijft ie licht aanlopen, en voel je dat bij uitlopen auto, wel valt op dat na 12000 km de remblokken nog dik genoeg zijn, en dat dit dus betekend dat ze niet zwaar aanlopen, misschien valt het dus allemaal mee.

Het lijkt wel beter nu alles vervangen is, ik hoorde nog wel ergens dat er een klepje in de hoofdremcilinder zit die wel eens blijft hangen waardoor er druk op systeem blijft.

De blokken hebben een rare vorm, zitten er asymetrisch in moet dat zo? anders zou dit ook probleem kunnen zijn, normaal zijn blokjes vierkant, deze heeft rare vorm.

Ik vind de 1.4 wat traag bij optrekken, vooral als je wilt invoegen op de autoweg of inhalen, rond honderd is de fut er wat uit, hij rijdt verder prima. En o ja soms slaat ie ineens af, en vorige week liep ie ineens op 2 cilinders en kwam ik niet meer vooruit, dat lag waarschijnlijk aan de stekker die niet goed in de bobines zat, die kon ik doordrukken tot de klik hoorbaar was…

alvast bedankt voor tip.

kees

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 04 juli 2019 10:21 PM
  [ # 36 ]

Als je blokken nog licht aanlopen dat kan normaal zijn.
Als je wiel maar vrij draait als je de wagen opkrikt.

Dat klepje zal het compensatiegaatje wel zijn.
Die moet vrijkomen iedere keer als je de rem loslaat.
En dat doet ie wel kan ik je op afstand zeggen.
Als die dicht blijft komt de wagen in korte tijd vol in de remmen en gaat geen meter meer voor uit.

Je remblokken zijn idd a-symetrisch dat hoort zo.

Het rijden op twee cilinders heb je hopelijk waarschijnlijk zo opgelost.

Traag optrekken, je hebt iets van 75pk dat moet redelijk genoeg zijn. Als je bij 90-100 wilt inhalen kan je best nog even terug naar zijn 4.
Pomp je banden op 2,5 bar.
Hoe is het onderhoud? Dat moet natuurlijk tiptop in orde zijn.
Bougies.
Luchtfilter.
Olie en oliefilter.
Stel je kleppen, dat wordt bijna nooit gedaan en is wel belangrijk.

Gr. Wim.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 05 juli 2019 10:18 AM
  [ # 37 ]

Heb ook een Saxo VTS 1400 75 pk gehad, ondanks ik zocht naar een 1600 16 Valve, daar geen seconde spijt van gehad.
Was een klein bommeke op wielen.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 05 juli 2019 11:58 AM
  [ # 38 ]
wim V8 schreef:

Als je blokken nog licht aanlopen dat kan normaal zijn.
Als je wiel maar vrij draait als je de wagen opkrikt.

Dat klepje zal het compensatiegaatje wel zijn.
Die moet vrijkomen iedere keer als je de rem loslaat.
En dat doet ie wel kan ik je op afstand zeggen.
Als die dicht blijft komt de wagen in korte tijd vol in de remmen en gaat geen meter meer voor uit.

Je remblokken zijn idd a-symetrisch dat hoort zo.

Het rijden op twee cilinders heb je hopelijk waarschijnlijk zo opgelost.

Traag optrekken, je hebt iets van 75pk dat moet redelijk genoeg zijn. Als je bij 90-100 wilt inhalen kan je best nog even terug naar zijn 4.
Pomp je banden op 2,5 bar.
Hoe is het onderhoud? Dat moet natuurlijk tiptop in orde zijn.
Bougies.
Luchtfilter.
Olie en oliefilter.
Stel je kleppen, dat wordt bijna nooit gedaan en is wel belangrijk.

Gr. Wim.


Hoy Wim

bedankt voor je reactie.

Deze wagen wordt prima bijgehouden, door mijzelf, dat is wel oke, de 2 cilinders was toch dat stekkertje, dat zat namelijk er niet goed op.

Kleppen pas nog nagekeken,en heb er in begin nieuwe distributie opgezet, volgens de technische regels 15000 km geleden nu, ik rijdt maar weinig.

Deze motor is erg laagtoerig, misschien is daarom dat ie niet zo snel is.

Als ik de wagen opkrik kan ik de wielen ronddraaien, maar er is wel weerstand, achter lopen ze vrij, ik heb trouwens ook de remslangen vervangen langer
geleden.

Bougies moeten wel nagekeken, deze zitten er nu ook al 15000 km in, maar geloof dat die wel langer meegaan. Maar ze zaten er al in maar waren nog oke.

Auto start prima, en loopt heel stil, en rustig, je hoort hem dan niet, onderin de toeren trekt ie wel, maar op autoweg en 100 dan gas bijgeven is ie best traag
maar als ik 120 rijdt en de motor maakt maar net 2800 toeren in de 5 is het misschien wel normaal zo, dat het een echte overdrive is, dan moet je terugschakelen.

Auto rijdt fijn, geen motorherrie zoals met de 1,1 wel is.

vrg kees

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 06 juli 2019 11:11 AM
  [ # 39 ]

Goed dat alles zo netjes bij gehouden wordt, dat is wel het belangrijkste eigenlijk.

Deze wagentjes kan je best flink doortrekken hoor.
Het zijn toch wel toeren motortjes.
Onder de 2800tpm. doen ze bijna niets.
5500tpm. kunnen ze makkelijk aan.

Dus bij 100 in 5 vol gas gebeurt er inderdaad niet veel.
Aan de gegevens zie je dat het max pk bij 5500 is.
Max koppel(=trekkracht) is bij 3400 tpm.
Dus met 100 op snelweg in één keer vol gas in 5e zal je pas de meeste trekkracht gaan beleven als de toerenteller rond de 3400 komt.

Als je in wilt halen vanaf 100 kan je bijna wel terug naar 3 voor hoogste koppel(3400)
Moet je maar eens kijken wat het toerental is bij 100 in 3.
Je kan dan makkelijk doortrekken tot 5500tpm voor een flinke inhaalactie. Je kan dan zelfs nog twee keer opschakelen.
De top zal ergens richting de 170km/u liggen.
Heerlijke wagentjes als je jong bent of je nog zo voelt, met grote luchtfilterbox en sportfilter en sportuitlaat achterdemper. Of een van die twee. (Het wordt dan wel een petjesauto)

Brandstof Benzine
Motorinhoud 1360 cc
Cilinders / kleppen n.b.
Vermogen 75 pk @ 5500 tpm
Koppel 111 Nm @ 3400 tpm
Aandrijving voorwielen
Versnellingen 5

Acceleratie 0 - 100 km/u   14,4 sec.

Verbruik gemiddeld 1 op 12,5
Verbruik stad 1 op 9.5
Verbruik buitenweg 1 op 15.6

Gr. Wim.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook