Ik las veel over de 16 inch maar in België wordt niks gehomologeerd. Mijn oude TRX en maakten zoveel herrie dat ik het rijden moe werd. Nu met nieuwe banden op 14 inch is het rijden weer super zacht en stil. Alleen probleem
Met het lood bij uitbalanceren . De loodjes raken de dikkere turbo remklauwen gezien de binnendiameter kleiner is dan bij TRX. Nu slijten de loodjes wel , maar iemand ervaring met dunner lood ? 14 inch oogt minder mooi, maar onder prestige turbo valt het met de blokjesvelgen mee. Heeft iemand slechte ervaringen met deze downgrade van velgen diameter. Of positieve zoals ik qua rijden. Ik vergelijk
Natuurlijk nieuw 14 inch runner met 15 jaar oude TRX Michelin die uitgeleefd zijn en hard als steen., dus logisch dat de herrie weg is. ( kromme vergelijking maar heb nog geen nieuwe TRX en kunnen testen ter vergelijk ) . de 195/70/14 banden met H index mag je niet over de 200 jagen natuurlijk maar voor de rest merk ik niks. Sportief rijden in bochten is natuurlijk not done
TRXen zijn inderdaad relatief luide banden, met name op leeftijd. De 14 inch banden geven meer rol vanwege de hogere wang. Dus ze voelen mogelijk wat minder stabiel aan. Verder zullen ze inderdaad prima rijden.
De remklauwen van de CX turbo zijn gelijk aan die van alle andere cxen. Echter je hebt nu velgen met kleinere diameter en bij gebruik van plaklood kan dat aanlopen. De oplossing is om het plaklood aan de zichtzijde te plakken (lelijk) of iets verder naar binnen te plakken aan de achterzijde, echter met andere gewichtverdeling van het balanceerlood tot gevolg. Origineel werden op de LM velgen loodjes met clips op de velgrand bevestigd, dus geen slaglood, ook aan de zichtzijde.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je een goede bandenboer hebt kan hij ook lood IN de velg plakken. Dat is wel veel meer werk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Inderdaad de Turbo’s hebben geen groter remklauwen dan de andere CX’n.
Ik plak het lood in de binnenkant van de velg tegen de schuine kant en balanceer statisch, nooit problemen mee gehad.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Jaren rondgereden in een (Prestige) Turbo op 14” Michelin Energysavers. Absoluut probleemloos. Ik ben eigenlijk vooral voor het mooi overgestapt op TRX blokjes velgen - die zijn meeverhuisd naar mijn huidige auto.
Dat CX-onkundige garages het plaklood op de verkeerde plek plakken, is een gegeven. Daarom is dit bij uitstek een klusje voor een CX-kundige garage met balanceer-apparaat.