Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
j.witkop schreef:als t blok zo snel heet wordt houdt dat er geen circulatie is en de kop zeer snel opwarmt.
Ofwel door zoals Waterman zegt een thermostaat die nu niet goed meer werkt; vuil kan heel goed de werking verstoren of er is een luchtbel waardoor deze te weinig warmte voelt.
Ik zou de thernmostaat er uit halen en eens weer kijken. Een lekke koppakking kan ook nog, dat zie je zonder thermostaat als borrelen.
Als de vloeistof niet fris is, weet je wat je te doen staat.
De bovenste slang werd wel warm,dus dan denk ik dat de thermostaat wel opent….
Dus die valt af naar mijn mening.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Kijk ook je waterpomp maar eens na: Als je te veel speling hebt of de “impeller” zit los op de as heb je niet genoeg water debiet, daar helpt niks tegen behalve een nieuwe waterpomp. Je kunt tijdelijk de bovenste waterslang door een stuk transparante tuinslang vervangen ( houdt het wel 10-15 minuten uit, daarna gaat ie waarschijnlijk kapot) dan kun je zien of de debiet hebt.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
break23m schreef:Ik heb ooit de thermostaat verkeerd-om gemonteerd
Bij aanschaf van mijn CX zat de thermostaat ook verkeerd om gemonteerd.
Het gedrag wat ik toen zag is dat het koelwater steeg tot ca. 98 C, dan opende de thermostaat uiteindelijk toch en daalde de temperatuur daarna direct naar een normale 85 à 86 C.
Maar geen temperatuur boven de 100.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Citroensmgz schreef:daar helpt niks tegen behalve een nieuwe waterpomp.
Waterpomp is nieuw, zie 1ste bericht.
Alle verschijnselen duiden op een gebrek aan circulatie.
Dus ergens een dikke luchtbel of een nieuwe waterpomp met een gebrek.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
F.SvM schreef:
De bovenste slang werd wel warm,dus dan denk ik dat de thermostaat wel opent….
Dus die valt af naar mijn mening.VgF
Dat heb ik anders ervaren in de praktijk.
Er kan wel ietsje water doorheen lekken zodat de bovenste slang warm wordt, maar dat de onderste koud blijft zegt dat er geen circulatie is.
De test zonder thermostaat zal je verder helpen.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
1, Ik houd het op lucht.
2, Verstopping (,door stilstand )
3,Ergste geval Kop pakking
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.