Citroën was erg vroeg met het ontwikkelen van een bekrachtigde stuurinrichting. Deze bekrachtiging werkt anders dan die van huidige auto’s. Met een speciaal mechaniek wordt de rechtuit stand ingesteld. Het “appeltje” is daar een onderdeel van.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Das ; appeltje eitje, zo te zien.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Mooi gemaakt weer. Volgens mij heb ik een bougiedop onder het geveerde stangetje gezet (rolletje vrij van het appeltje), recht uit gereden (afgelegen) vooruit achteruit. Vervolgens appeltje op die positie gezet. Kan op de snelweg stuur loslaten.