45 van de 76
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - spuiten
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2019 11:33 AM
  [ # 661 ]

Extra start relais is zeker nuttig. De stroom is best wel hoog en een contactslot vervangen wil je niet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2019 11:58 AM
  [ # 662 ]
maartens schreef:

Zo zei de aircomeneer dat de electrische aansluitingen van de airco altijd geel zijn. Dus gele draden moet je in verband brengen met de airco. Niet bij mijn CX….. de luchthoorn kent ook gele aansluitdraden….

Aan die uitspraak zou ik niet teveel waarde hechten, mijn CX zit vol met gele draden! Zelfs al voordat er airco in de CX zat…

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 17 juli 2019 01:10 PM
  [ # 663 ]

Het contact en de deursloten heb ik al eens vervangen en dat doe ik niet nog eens…. Wink
Eens kijken waar ik dat relais weer eens zal plaatsen Mad

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 juli 2019 05:10 PM
  [ # 664 ]

valt best mee hoor hoevvel stroom gebruik van het relais die de bendix aanstuurt . echter de startmotor zelf natuurlijk wel maar dat gaat niet via je contactslot

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 augustus 2019 09:22 AM
  [ # 665 ]

Ik heb iets vreemds aan de CX. Iets waar ik eigenlijk geen antwoord op weet.
Als ik de auto aan de voorzijde opkrik zodat de auto schuin komt te staan dan ligt er na korte tijd een enorme plas rode dextron onder de auto. Erg schuin hoeft de auto daarvoor niet eens te staan.
Dit is de laatste tijd het geval.
Ik kan nog niet ontdekken waar dat vandaan komt. Ik vraag me alleen af of het het vervangen van de ashoezen (waardoor dus de assen uit de auto zijn geweest) er iets mis is gegaan.
De aftappluggen zitten goed vast. Als de auto recht staat lekt er niets.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 augustus 2019 11:56 AM
  [ # 666 ]

Verlies je tijdens het rijden ook ATF of dan niet?

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 augustus 2019 12:26 PM
  [ # 667 ]

Nee, althans dat is me niet opgevallen

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 09 augustus 2019 12:40 PM
  [ # 668 ]

zit er op zon automaat ook een ontluchtingsdopje net als de 5 bak? misschien komt het daar uit en zit de bak te vol met olie?

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 augustus 2019 10:51 AM
  [ # 669 ]

Vrijdag gaat de auto naar de APK bij Wijnhoven in Boxmeer. Ik neem dan even de tijd om eens onder de auto te kijken of ik ergens sporen van rode olie zie.
Ik heb nu de olie weer bijgevuld en de auto rijdt prima.
(hoewel het me nog steeds onduidelijk is hoe je de olie moet peilen…. (zie eerdere berichten in de forum)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 augustus 2019 10:57 AM
  [ # 670 ]

Ik ga toch een keer de aandrijfassen eruit halen. Enerzijds om een nieuwe motorsteun te plaatsen (ik krijg anders de motor niet voldoende omhoog om de steun rechts onder te vervangen) en naderzijds omdat er toch een lichte trilling in de auto zit bij gasgeven vanaf 80 km/u.
Om me alvast te prepareren las ik deze berichten:

http://tedperkins.com/driveshafts.htm

Het betreft dan de stuurkogeltrekker en de slagtrekker. Welke maat kogeltrekker moet ik bestellen? En welke slagtrekker?
Iemand een idee?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 augustus 2019 12:12 PM
  [ # 671 ]

Bij mijn auto kwamen ze los zonder zo’n stuurkogeltrekker, maar mogelijk had ik geluk. Ik had de auto opgebokt, daarna met de krik wat spanning op de onderste draagarm gezet. Moer van de fuseekogel weer teruggeplaatst, blokje hout en dan met een hamer de boel laten schrikken en dat was voldoende.
Voor de lange as heb je niet zo’n slagtrekker nodig, voor de korte wordt het volgens het WPH wel gebruikt. Er is een originele tool voor, ik heb zo’n taps toelopende ‘stemvork’ tussen de bak en het fusee huis geplaatst en daar een mep op gegeven, dat werkt ook. Pas wel op dat de boel onder spanning staat voor je kracht gaat zetten en er zijn voorbeelden waarbij differentieel behuizing scheurt helaas..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 augustus 2019 12:42 PM
  [ # 672 ]

De bovenste fuseekogel en bij mijn weten ook de stuurkogel hebben geen conisch staartstuk, maar cilindrisch. Dat is omdat het fuseeblok van lichtmetaal is. Bij de cilindrische kogels kun je meedraaien voorkomen met een klein steeksleuteltje op het end.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2019 02:52 PM
  [ # 673 ]

Ron (van Zon) heeft recent ook zijn aandrijfassen losgehaald, lees even in zijn topic hoe.

Tot nu toe is het mij altijd gelukt zonder echt speciaal gereedschap.

De bovenste fuseekogel hoeft niet eens los, maar mocht je dit wel willen, dan is een platte ringsleutel 24 handig.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 augustus 2019 10:01 PM
  [ # 674 ]

je hebt geen speciaal gereedschap nodig hoor wel een klein breekijzer om de kleine as los te wrikken deze zit namelijk vast in het differentieel met een borgveer

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 augustus 2019 12:13 AM
  [ # 675 ]

Ron (van Zon) heeft recent ook zijn aandrijfassen losgehaald, lees even in zijn topic hoe.

Ik heb gezocht, maar heeft iemand een link naar zijn topic?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
45 van de 76
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook