Goede tip, dank je
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En kijk ook even goed naar de staat van de zuiger. Zitten er slijtsporen in die oppervlakkig zijn dan kun je de zuiger polijsten met een polijstwiel en wordt ie weer goed bruikbaar. Helaas worden er nog wel eens hydraulische onderdelen gereviseerd zonder dat men de zuiger polijst. Dan lekt het alsnog.. zijn de krassen diep dan is de zuiger meestal hemelen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dank je.
op het eerste gezicht ziet de zuiger er gelukkig nog perfect uit. ik kijk a.s. weekend als de boel weer in elkaar gaat nog eens precies.
ik prijs me gelukkig, tot nu toe geen rare dingen, en nog geen enkel boutje, moertje of nippel die vast zat…
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
citroen23 schreef:Goed bezig Ik hoop dat het revisiesetje voor het stuurhuis past. Schijnt dat o.a. de teflonring 19 een fractie te groot is. Mocht het zo wezen dan horen we het wel van je ! Meer info op https://citroen-sm-club.de/club/index.php/de/forum/inhalte-altes-forum/5850-lenkung
De ringetjes gemeten en inderdaad zijn ze te groot, net als op de foto en zoals beschreven op de Duitse site
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Wat doet een trotse (?) Franse eigenaar van een SM die merkt dat de bodem van zijn geliefde dame wat krokant is geworden als ware het een Italiaanse pizza?
Juist, een paar plaatjes blik, een emmer kit, en de popnageltang.
Knoeiers, ze moeten zich schamen!
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Zo, de dame is geheel uitgekleed inmiddels, en in de hoepels gehangen. Wat werkt dat lekker zeg.
Ze is toch veel slechter dan ik dacht. Er zijn nogal wat plaatjes her en der gelast en gepopnageld. Alles wordt verwijderd en netjes in orde gemaakt. Tussentijds ga ik verder met het reviseren van de diverse onderdelen. Is leuke afwisseling maar ook noodzakelijk aangezien ik nu nog ‘ ongeveer’ weet hoe e.e.a. In elkaar zit. Tot later
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Hmm, ik dacht eens lekker de hulpstuurhuizen te reviseren middels dit setje dat ik kocht op de Citromobile,, is die van de SM anders dan die van de DS. Ach nou ja, niks aan te doen, eerst beter studeren Erik….
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
En zo had de heer Opron het niet bedacht
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeemig wat is die auto slecht zeg! Dat heb ik bij een sm eigenlijk zelden gezien… wat is er met die auto gebeurd? Zou het een schadeauto zijn geweest?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
of in Brest geleverd….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hollandse auto en veel in het zout gereden? Inderdaad wel erg ver verroest van een auto waarvan je mag verwachten dat er wat zuiniger mee omgegaan (stalling) wordt dan een gemiddelde auto die 24/7 voor de deur staat.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En de SM was van iets beter staal gemaakt dan de DS toentertijd…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nee, geen schades.
Typisch geval van roest van binnenuit, dus waarschijnlijk vochtig stuk van Frankrijk.
Ziet er dramatisch uit, maar wordt weer mooi. Hobby hè
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Inderdaad wel een heel vochtig gedeelte van Frankrijk. Gaat vast helemaal goed komen. Of toch een ander hard frame op de kop tikken?
nee, gaat helemaal goedkomen. het is ff werk, maar ze is zeker niet reddeloos verloren.
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)