Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Is het mogelijk om een hd-pomp met 8 plunjers in te bouwen in een type 1 xantia uit ‘93 met een 6 plunjer hd-pomp?
zo ja, hoe dan? en is het zinvol? ik ga er van uit dat ik dan een leiding moet maken naar het stuurhuis en de opbrengstverdeler omzeilen.
b.v.d. en groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
heb dezelfde vraag eerder voorgelegd op het forum doch niemand die het met zekerheid kon/kan zeggen…........
“ze” denken allemaal wel (gelukkig ) maar nogmaals niemand die het zeker weet ........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Je moet alleen kijken of de leiding in het stuurhuis past, want daar zijn verschillende wartels gebruikt. Maar dat kan evt ook met een verloopstukje.
Erik Hannewijk heeft een BX Sport met een 6+2 plunjer xantiapomp.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
okee, maar als ik de opbrengstverdeler omzeil, blijft er een gat over wat toch opgevuld zou moeten worden dacht ik zo. misschien moet ik toch maar blijven zoeken naar een pomp uit ‘93. met de nieuwere pompen wordt je bijna doodgegooid, maar een pomp uit ‘93 is op de sloop niet te vinden. ik heb vorige week de onderdelenlijn geraadpleegd. ik werd door 6 sloperijen gebeld met de mededeling dat ze er wel een hadden liggen, maar ze hebben allemaal moeite met lezen, want bij navraag bleek dat ze allemaal de nieuwere pomp met 8 plunjers hadden liggen. de prijzen liepen uiteen van 50.- tot 150,- euro.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
nee hoor. Er blijft helemaal geen gat over. De hele opbrengstverdeler kan overboord. De leiding van de 2 plunjers gaat rechtstreeks de drukregelaar in, de leiding van de 6 plunjers direct naar de stuurbekrachtiging.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
hmmmm, interressant…. dus een 8 plunjerpomp monteren is eigenlijk niet eens zo gek? dan zal de opbrengst ook wel toenemen? komt de poelie een beetje overeen? en de pomp zelf, past die een beetje?
wat een hoop vragen ineens?
groeten Pasqual?
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
stoterstangen90 schreef:nee hoor. Er blijft helemaal geen gat over. De hele opbrengstverdeler kan overboord. De leiding van de 2 plunjers gaat rechtstreeks de drukregelaar in, de leiding van de 6 plunjers direct naar de stuurbekrachtiging.
Je moet dan wel een drukregelaar monteren die er bij hoort. Tussen drukregelaar en opbrengstverdeler zit nog een extra pijp die de drukregelaar die niet zal samenwerken met een debietverdeler niet heeft.
dus neem je ook de drukregelaar van de sloop mee, evenals de tussenliggende leidingen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.