Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De metalen ring zit met een soort van bajonetsluiting vast.
En er zit inderdaad een rubberen pakking tussen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ah, bedankt, dan moet ik op zoek naar deze pakkingen.
De club heeft/had ze.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weet je zeker dat daar het lek vandaan komt?
Ik denk dat je dan de lekkage niet stopt met 15 min rijden. Ik zou even goed kijken of je ergens verse sporen van benzine daar in de buurt ziet lopen.
Als daar het lek zit dan ruikt het ook heel sterk naar benzine bovenop de tank.
Ik zou aanraden bij een oude auto na de eerste keer afslaan vulpistol te stoppen met tanken en niet de gehele vulslang te vullen met brandstof.
Dat gezegd hebbende, kijk even goed of de lekkage niet bij de vulslang vandaan komt. Of bij de ontluchting. Beide zitten in de rechter wielkast.
Ps. houd er rekening mee dat er een risico is dat bij het verwijderen van de vlotter of aanzuiging je juist het kunststof beschadigd… Het is nogal zwak materiaal na zoveel jaren.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het lek zit in elk geval niet in de vulslang, dat kon ik van onderaf wel zien. En aangezien de benzine aan beide zijden langs de tank liep, is de ontluchting ook niet heel waarschijnlijk.
In de garage heeft het wel eens een paar dagen naar benzine geroken. Dat kan dezelfde oorzaak hebben gehad. Maar na een rit van een uur na het tanken en een dagje bakken in de zon was er gisteren niets meer te zien of te ruiken. Als de motor loopt is er geen lekkage te zien op de benzineleiding of de retourleiding. Dus tja, dan verdenk ik toch een van de aansluitingen bovenop.
Beetje jammer wel, er is een andere tank onder de auto gegaan bij de terugbouw van diesel naar benzine. Dit soort dingen los je toch lever op met de tank naast de auto dan met de tank er onder.
Testen is wat lastig - kan toch moeilijk opnieuw een plas benzine veroorzaken bij de benzinepomp.
Misschien ga ik toch eens kijken of ik benzine-bestendige kit of liquid rubber heb liggen.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De juiste diagnose stellen is toch niet lastig?
Gewoon weer optoppen, je kan de inhoudsmeter en de aanzuig/retour-unit beide zien.
Zodra je weet waar het lekt even een stukje rijden om het overschot benzine te verstoken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die test is inderdaad niet zo moeilijk, mits de bekleding van de kofferbak dan niet in de kofferbak zit en de beide doppen er uit liggen. Maar het was een beste plas benzine, die alleen omdat het meer dan 30 graden was ook weer snel vervloog. Dat wil ik toch niet te vaak doen, worden pomphouders niet blij van . Ik kan natuurlijk vol tanken en dan thuis op de inrit met een reservetankje kunnen optoppen. OK, dank voor het meedenken weer.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met 1 keer afslaan van het vulpistool verwacht ik dat er al benzine in de vulpijp staat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, wellicht wel wat.
Maar bij veel auto’s krijg je er daarna nog wel 2 a 3 liter bij (ben bij CX niet zeker hoeveel). Dus dan zal de vulpijp nog niet geheel vol zitten bij eerste keer afslaan vulpistool.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voorzichtig demonteren ,
En weer monteren met een goede kit.
En wees niet te zuinig met de kit.
Het plastic is vaak poreus.
Vulslang of beluchting /ontluchting geloof ik ook niet in ( heb hetzelfde gehad)
Maar hoe zit dat….mag toch aan nemen dat je hier ook mee terug kunt naar de garage.
En dat ze dit gewoon herstellen.
Succes in ieder geval
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, wat hier op het grindpad kan, scheelt mij weer op en neer rijden. Dat doe ik als er weer iets is wat ik zelf niet kan.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
het is op de oprit te repareren inderdaad. Om te testen ben ik met doppen los gaan tanken , en dook ik regelmatig even de kofferbak in om te kijken. Op een gegeven moment begon er benzine te sijpelen langs de ring van de tankvlotter (links).
Zie ook mijn topic; Post 33 en 44. Ik heb nieuwe ringen besteld bij Technirub. https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2042553/
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goede foto’s in jouw topic. Bedankt voor de tip.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nieuw probleem: het schakelen is wel heel erg gevoelloos en onprecies geworden. Deze keer is het niet een schakelstangetje dat los zit maar kogel die de verbinding maakt met de schakelstang onder het subframe. Daar is de nylon bus verdwenen waarin dat bolletje klem hoort te zitten. Zie de derde foto. De vraag voor nu: kan ik hier nog een paar keer mee rijden, of loop ik het risico dat ik opeens helemaal niet meer kan schakelen?
(Er was eerder al een keer een van de schakelstangen losgeschoten, die zit nu met ty-raps op z’n plek. Eerder vroeg iemand om een fotootje - zie de eerste twee fotootjes hieronder.)
Je kunt hier wel nog even mee rijden, het schakelen gaat wat lastig/vervelend en zou ik rustig aan doen. De stang zal er niet afvallen.
CX GTi Turbo 2 - All Black