20 van de 49
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2019 08:26 AM
  [ # 286 ]

Jouw CX is toch volledig onder handen genomen geweest?
Het blijft mij verbazen hoeveel zaken daarna zich nog openbaren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2019 09:10 AM
  [ # 287 ]

Mij ook, alhoewel het toch heel vaak zo is dat auto’s na het opnieuw tot leven wekken nog nazorg nodig hebben. Zaken die je in de werkplaats en tijdens testritten van een half uur niet opmerkt of zich gewoon nog niet openbaren. Alles is natuurlijk toch 30 jaar oud. Motor en blok uit een GTI Turbo 2 met relatief weinig km, helemaal nagelopen en oliedicht gemaakt.


Dat het schakelmechanisme problemen geeft verbaast mij wel. Het schakelen met deze auto was een openbaring, nog nooit zo’n strak schakelende CX gereden. En toch valt zo’n nylon ring er dan uit als na een paar snelwegritten tussen de 30 en 40 graden.

Terug naar de vraag: als ik rustig met de pook omga, moet het eigenlijk geen problemen opleveren. Dat is fijn om te weten. [Tussentijds mijn post gewijzigd - had het berichtje van Evan nog niet gelezen. ]

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2019 09:11 AM
  [ # 288 ]

Die kans is wel aanwezig ja.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2019 06:25 PM
  [ # 289 ]

Bij mij viel die er dus wel uit…
Schakelen ging toen eigenlijk gewoon helemaal niet meer.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 augustus 2019 07:24 PM
  [ # 290 ]

ik heb een tijdje rond gereden zonder die ring in het begin, niet opgemerkt tot ik ergens in het vooronder ging sleutelen. Nieuwe is zo gescoord. Monteren kan effe lastig zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2019 07:38 PM
  [ # 291 ]

Ik heb in het CX clubblad nagelezen hoe LaLeo het aanpakt en dat is mij net wat te veel gedoe. Een afspraak maken voor de garage dus. Of is er slimme truc om die ring te monteren zonder de schakelarm te demonteren? Lijkt me ook een gedoe als dat ding er in geperst moet worden.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 augustus 2019 10:37 PM
  [ # 292 ]

?

Demonteren is reservewiel eruit en dan twee boutjes. De bus pers je er zo in met een bankschroef.
Het lastige is de arm dan op het kogelgewricht krijgen. Ik heb uiteindelijk de arm klem gezet met wat houten blokken eronder. Toen was het drukken en dan ploep zit de boel op z’n plaats. Eerste twee keer verschuiven de blokjes, zit je hand ergens tussen en vloek je.

Kortom, een simpel klusje voor de cx-Eigenaar/sleutelaar Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 augustus 2019 10:43 PM
  [ # 293 ]

Maar, als je toch zo’n ding haalt bij je garage, kan die hem er ook meteen inzetten voor je Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2019 09:38 AM
  [ # 294 ]
Nielsje schreef:

?

Demonteren is reservewiel eruit en dan twee boutjes. De bus pers je er zo in met een bankschroef.
Het lastige is de arm dan op het kogelgewricht krijgen. Ik heb uiteindelijk de arm klem gezet met wat houten blokken eronder. Toen was het drukken en dan ploep zit de boel op z’n plaats. Eerste twee keer verschuiven de blokjes, zit je hand ergens tussen en vloek je.

Kortom, een simpel klusje voor de cx-Eigenaar/sleutelaar Smile

Mogelijk heeft deze Prestige ABS, dan kom je vanaf bovenaf bijna nergens bij…

Een Turbo motor met ABS en airco zit onder de kap behoorlijk veel voller dan een eenvoudige 20/22.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 augustus 2019 10:16 AM
  [ # 295 ]

Deze Prestige heeft inderdaad ABS en een turbo - maar de schakelstangetjes zijn prima te bereiken, de kogel van de schakelstang op het subframe is ook goed te zien. Als ik de handleiding van in La CX en Route lees, moet je zowel van onder de auto als onder de motorkap werken. Dat is in mijn geval niet zo fijn, de auto op bokjes op een grindpad voelt nooit echt lekker. Of zijn die twee boutjes ook van bovenaf te bereiken?

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 12 augustus 2019 02:28 PM
  [ # 296 ]
break23m schreef:

Nieuw probleem: het schakelen is wel heel erg gevoelloos en onprecies geworden. Deze keer is het niet een schakelstangetje dat los zit maar kogel die de verbinding maakt met de schakelstang onder het subframe. Daar is de nylon bus verdwenen waarin dat bolletje klem hoort te zitten. Zie de derde foto. De vraag voor nu: kan ik hier nog een paar keer mee rijden, of loop ik het risico dat ik opeens helemaal niet meer kan schakelen?

(Er was eerder al een keer een van de schakelstangen losgeschoten, die zit nu met ty-raps op z’n plek. Eerder vroeg iemand om een fotootje - zie de eerste twee fotootjes hieronder.)

Dankjewel voor de heldere foto’s, ik had idd om foto’s gevraagd Smile
Wat doorlopend heb je van die pech dingetjes zeg! Dat ik die zou hebben met een onbekend onderhouden(of niet) cx, bij jou is al best wat gedaan. Hopelijk vanaf nu alleen nog maar geluk!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 augustus 2019 03:57 PM
  [ # 297 ]

Bij mijn auto zijn alle belangrijke en grote onderhoudsklussen achter de rug. Maar jja - het blijven oude auto’s hè. Sommige dingetjes zijn domme pech, ouderdomskwaaltjes die je pas ontdekt als je weer wat vaker gaat rijden. Dat voorkom je niet, tenzij je werkelijk alle slijtagedelen uit elkaar haalt en reviseert of vervangt, ook als er op het eerste gezicht niets mee mis lijkt te zijn. Dat is onbetaalbaar, tenzij je het zelf doet. En daar heb ik dan de tijd weer niet voor. Morgenochtend gaat de auto voor het versnellingsmechanisme naar de garage. Is dat ook weer opgelost.

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 12 augustus 2019 07:12 PM
  [ # 298 ]

klopt, het is ook een kwestie van geluk. Succes met de reparatie en verder tuffen maar weer!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 augustus 2019 10:04 PM
  [ # 299 ]

ik heb een stalen bus ipv een nylon bus nooit problemen

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 augustus 2019 10:06 PM
  [ # 300 ]
break23m schreef:

Bij mijn auto zijn alle belangrijke en grote onderhoudsklussen achter de rug. Maar jja - het blijven oude auto’s hè. Sommige dingetjes zijn domme pech, ouderdomskwaaltjes die je pas ontdekt als je weer wat vaker gaat rijden. Dat voorkom je niet, tenzij je werkelijk alle slijtagedelen uit elkaar haalt en reviseert of vervangt, ook als er op het eerste gezicht niets mee mis lijkt te zijn. Dat is onbetaalbaar, tenzij je het zelf doet. En daar heb ik dan de tijd weer niet voor. Morgenochtend gaat de auto voor het versnellingsmechanisme naar de garage. Is dat ook weer opgelost.

cx is ook nooit gemaakt voor een levensduur van 30plus dus komen er altijd wel probleempjes om de hoek kijken is mijn ervaring met 20 jaar rijden van cxen
ach lekker hobbyen toch!

Profiel  
 
 
20 van de 49
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook