Wat mag ik als verbruik voor een ZX 2.0i (8 kleppen) als normaal beschouwen?
Ik kom nu aan een verbruik van zo’n 9 liter loodvrij 98 per 100 km.
Ofwel een verbruik van ongeveer 1 op 11.
Het zou natuurlijk leuk zijn mocht hij (héél) wat minder verbruiken, maar ik denk/vrees dat dit vrij normaal is.
De wagen is van midden ‘94 en heeft net 48.000 km’s op de teller.
Wat mag ik verder verwachten wanneer ik in de zomer met de airco aan rijd?
ZX & CX 4 ever!
Re: Verbruik 2.0i?
Signée schreef:
Wat mag ik verder verwachten wanneer ik in de zomer met de airco aan rijd?
Een hoger verbruik dan normaal. Alleen rijd je in de zomer meestal wat zuiniger dan nu bij koud weer. Dus moeilijk te zeggen of het veel zal schelen.
Rijd je trouwens veel korte stukken of veel lange stukken? Dat maakt ook veel uit voor het verbruik. Gezien de kilometerstand zul je wel niet veel rijden… en dan lijkt 1 op 11 me een redelijk netjes resultaat.
Re: Verbruik 2.0i?
Rijd je trouwens veel korte stukken of veel lange stukken? Dat maakt ook veel uit voor het verbruik. Gezien de kilometerstand zul je wel niet veel rijden… en dan lijkt 1 op 11 me een redelijk netjes resultaat.
Woonwerkverkeer met 20 km heen en 20 km terug.
Privé gebruik ik (uiteraard) zoveel mogelijk de bedrijfswagen van mijn vrouw.
De wagen heb ik recent aangekocht van oude man, vandaar ook de huidige lage km-stand. Maar zelf zal ik daar, gezien de omstandigheden, niet heel veel verandering in brengen…
ZX & CX 4 ever!
Ik denk dat dit wel normale gebruikscijfers zijn, voor 2.0 liter motoren…heb zelf een 1.9 BX die ook op dat verbruik zit. (1 op 11 in stad-streekverkeer)
Met een (lange) snelwegrit zal je ZX toch ook wel de 1 op 13 halen….met normale snelheden ?
Misschien wordt ‘t na een maand ofzo nog iets beter, als je ‘m net hebt en er is weinig en traag in gereden kan dat slecht zijn voor het verbruik. Pak af en toe eens een goed lang stuk mee (bijvoorbeeld naar een forummeeting op 08-04) en geef ook eens flink gas op de snelweg. Een beetje losrijden kan geen kwaad hoor!
voge schreef:Misschien wordt ‘t na een maand ofzo nog iets beter, als je ‘m net hebt en er is weinig en traag in gereden kan dat slecht zijn voor het verbruik. Pak af en toe eens een goed lang stuk mee (bijvoorbeeld naar een forummeeting op 08-04) en geef ook eens flink gas op de snelweg. Een beetje losrijden kan geen kwaad hoor!
Prima! Ik hou je advies in het achterhoofd.
Alvast bedankt iedereen voor de reacties.
ZX & CX 4 ever!
Yo guys,
Momenteel haal ik nog zo’n 8.2 liter per 100 km.
Het gaat de goede kant uit…
ZX & CX 4 ever!