De afgelopen weken weinig te fotograferen, ben druk met div projecten in en rond huis. Daarop volgt even vakantie en daarna ga ik weer verder met ID(ylle).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
IDealist schreef:Vanavond het hitteschild onder de auto gehangen, nadat ik er dit weekend nog een extra laag (grijze) antisteenslag op had gespoten. Nu galmt zo’n hitteschild best wel en ook het plaatwerk in die ronde koepel er boven en dacht ik: zou het niet beter zijn om tussen het schild en de carrosserie een laag flexibele warmtedeken te plaatsen? Die heb ik ook in het motorcompartiment toegepast. Is ca 15mm dik, glasvezelbasis met een laag folie, kan 450 graden hebben. En dempt. Heb er nog een flinke strook van liggen.
.
Kun je me vertellen wat je precies in het motorcompartiment gebruikt hebt en wie dat kan leveren ? Ik ben bezig een motorrevisie te plannen en als ik de boel er dan toch uit heb is dat een mooie gelegenheid om wat aan de warmte te doen.
Alvast bedankt
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Dag Niels, ik zou het niet meer weten…. is wat jaartjes terug en ik heb zo veel overal vandaan gehaald. De bonnenadministratie van 8 jaar ga ik een keer doen als deze dame helemaal klaar is en ik op een stevige stoel zit (vanwege het schrik-effect dat vermoedelijk optreedt…).
Het is witte glasvezel, in plaatvorm, vervormbaar, met alu coating. En andere zijde zelfklevend. 15 mm dik.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het heet Alucell, de producent is Merford. o.a. te verkrijgen bij de Akoestiekwinkel.
Prima spul en goed aan de prijs.
Rinus
Dank Rinus, klopt inderdaad, dat was het volgens mij. Was inderdaad niet goedkoop.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Tijd voor een update!
Even checken of mijn nieuwe fioto-album werkt…
<blockquote class=“imgur-embed-pub” lang=“en” data-id=“a/jgSKVMe” >Linker voorscherm</blockquote>[removed][removed]
Hmm. Ben er nog niet helemaal uit of ik dit vind werken.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ja hoor, foto,s zijn prima zichtbaar. Je bent weer goed bezig zie ik!
Dit werkt ook:
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Ah. Dank. Ik had gisteren maar 5 min om dit uit te vogelen. Mijn tijd gaat in de fysieke activiteiten zitten. Ben geen computernerd… tikken kan ik ook niet
Bovemnstaand was een test en dus verre van compleet. rest volgt later. Ga kijken of dit rechtstreeks via mijn phoine kan wan tnu is het downloaden uit icloud en dan weer uploaden naar imgur etc. Gedoe. In 2019 moet het voor practici als ik simpeler kunnen.
IDylle is trouwens weer thuis. Plaatsen achterruit kostte wat meer tijd ivm nieuw rubber dat op gegeven moment te glad was om het glas tijdens het plaatsen op zijn pelk te houden. Vergde vele handen dus… maar resultaat mag er zijn. Foto’s volgen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Even de foto’s nog aanvullen:
Mbv een ander scherm de maatvoering vd wielkast bepaald, en geschoord:
Het geheel in de houdgreep. Dubbele lasnaad omdat ik -voor het eerst in honderden uren laswerk) te smal had afgezaagd. Het inzetdeel was veel te groot, dus om makkelijker te werken had ik die alvast kleiner gemaakt. Maar ik was iets te enthousiast. Dus weer een strook eraan gezet.
Eindresultaat:
Alleen nog afslijpen, dan rand tbv rubber omzetten. De vorm zit er nog/ weer goed in
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat tof dat er weer foto’s bij dit topic staan!!!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heren! Daar doen we het voor…!
Vandaag met het nieuwe baasje van mijn ex-break samen een 10k beurt doen en lekzak RA vervangen.
Vanavond verder met plaatwerk.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Afgelopen woensdag is project IDylle weer thuisgebracht na een logeerpartijtje bij Jansen in Bennekom. Bij Jansen zijn alle afstellingen gedaan die speciaal gereedschap vergen, dan wel een ervaren hand met veel vlieguren, om het resultaat optimaal te krijgen. O.a. revisie carburateur incl finetuning, sporing, hoogteafstelling etc. Daar bleek o.a. dat mijn (deelbare) bollen achter die van nieuwe membranen en vulling waren voorzien, een vd schokbrekers niet functioneerde. Dat gaf rare symptomen. Er zitten nu 2 andere gereviseerde deelbare op met afneembare schokbrekers. Voorts glas geplaatst: ik heb een nieuwe getinte glasset late bestellen. Het oude was helder, ongelaagd en gehavend. Nu zit er een gelaagde voor- en achterruit (!) in. Die laatste is ook verwarmd, dat was standaard in 1974.
Ook de achterste zijruiten zijn geplaatst. De achterklep was een listige klus, want die ruit is kwetsbaar (gelaagd) en sterk gebogen. De achterklep is vreselijk mooi van de spuiter vandaan gekomen. Schitterend gedaan. Het is RAL7044, maar desondanks met kleurenstaal vergeleken met het al eerder gespoten dak (bij zelfde spuiter).
Al het glas is in nieuwe rubbers geplaatst. De oude rubbers waren hard en zaten vol roest, vastgekoekt. Niet terug te plaatsen dus, op het vers gespoten plaatwerk.
De alu dakrand die ik had was half vergaan en zwaar gehavend. Het lukt niet om waar dan ook nette andere te vinden. Uiteindelijk ervoor gekoze om er een custom made RVS dakrand op te laten zetten door Jansen. Jansen heeft veel ervaring met het omvormen van de voorgevormde berline profielen naar de verieste vormen en stukken voor de break (die zijn deels recht…). En hij heeft een vaste vinger voor een strakke dakrand. als ik hem was zou ik die vinger net als een violist laten verzekeren!
Alles bij elkaar is erg fraai geworden. De auto is feitelijk op plaatwerk en verlichting na APK-klaar. Ik zou er nu al mee naar Zuid-FRanrkijk durven. Onderweg alleen een keer kop natrekken en olie wisselen…
Plaatjes:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Schitterend werk en bedankt voor het delen! Muziek, koffie, vers ontbijtje en prachtige foto’s - zo begint de zondag goed