verwarmingsslang achterpassagiers
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 28 maart 2013 01:53 PM

De flexibele slang die op de uitgang in de dorpel zit aangesloten is bij mijn 23-er deels verloren gegaan bij de laswerkzaamheden . Heeft iemand enig idee hoe ik hier een nieuwe kan plaatsen?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 maart 2013 02:10 PM
  [ # 1 ]

Eerst een touwtje of ijzerdraad in de longeron. Een houten klosje met een punt in de diameter van de slang aan de slang (duck tape) als voerder. Klosje ( met slang er aan) met het touwtje door de longeron trekken

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 augustus 2019 04:40 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het op een gelijklaardige manier gedaan als Egbert maar de slang blijft ergens steken op ca. 20cm van de opening in de pedalenbak links voor. Zit daar een of andere nauwe doorgang waar je doorheen moet? Als ik het goed voorheb komt de kokerbalk daar uit in een bredere box t.h.v. de kriksteun.
Ik heb het al in beide richtingen geprobeerd. Tips zijn welkom.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 augustus 2019 12:26 AM
  [ # 3 ]

In dit plaatje is het niet zichtbaar maar zo’n plaatje als nummer 10 zit ook aan de andere kant van plaat 5.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 17 augustus 2019 10:04 AM
  [ # 4 ]

De verwarmingsslang maakt een scherpe bocht direct waar die binnenkomt en gaat dan door het vierkante gat bovenin.

IMG_0918 by Alexander Knop, on Flickr

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 18 augustus 2019 07:19 AM
  [ # 5 ]

Aha, verhelderend. Ik duw de trekdraad van achteren naar voren door de balk, trekdraad ligt onderin de balk, en dus ik probeer de slang door het ovale gat en niet dor het vierkante trekken.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 18 augustus 2019 10:02 AM
  [ # 6 ]

Klopt. Soms moet je de slang nog over de kriksteun zien te krijgen. De moeilijkheid is hem achteraan door het vierkante gat zien te krijgen.

Image-1 by Alexander Knop, on Flickr

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 01 september 2019 04:44 PM
  [ # 7 ]

De slang zit op zijn plaats. Bedankt voor de tips. Alexander uw foto’s zijn van grote waarde geweest:
-trekdraad erin via de pedalenbak, hoog houden en recht naar achter duwen
-opletten dat de trekdraad niet onder de kriksteun belandt.
Als trekdraad heb ik een rubberen slang gebruikt met een boutje in het uiteinde. Zo kun je hem met een flexibele magneet over de kriksteun wriemelen ipv eronder..

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 01 september 2019 07:37 PM
  [ # 8 ]

@ gauthier, knap gedaan dat het gelukt is. Soms denk je van een constructie “hoe hebben ze het ooit verzonnen” en “ hoe deden ze dit in de fabriek” Smile

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook