Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
vandaag weer een verse APK, zonder veel problemen. Dacht alleen dat achterremschijven wat goedkoper waren! kan ook het verschil tussen Brezan en Velba (waar ik eigenlijk altijd spullen haal) zijn. Was wel bijna een dure APK geworden, ik had de bx wat dicht op de bocht geparkeerd, en daar was de diender niet zo blij mee. De goede man had al drie overtredingen geschreven: te dicht op de bocht en op de stoep parkeren en: een APK die nog maar een dag geldig zou zijn (hij was natuurlijk net afgemeld, maar dat wist ie niet. Ik vindt dat wel vreemd , het lijkt mij dat een APK geldig is tot de datum op het bewijs (31maart). Of klopt dit niet?
Gelukkig deed ik heel aardig en begrijpend zodat de bonnen weer verscheurd werden. pfeew
Re: 16trs mag weer een jaar!
woutersmits schreef:vandaag weer een verse APK, zonder veel problemen. Dacht alleen dat achterremschijven wat goedkoper waren! kan ook het verschil tussen Brezan en Velba (waar ik eigenlijk altijd spullen haal) zijn. Was wel bijna een dure APK geworden, ik had de bx wat dicht op de bocht geparkeerd, en daar was de diender niet zo blij mee. De goede man had al drie overtredingen geschreven: te dicht op de bocht en op de stoep parkeren en: een APK die nog maar een dag geldig zou zijn (hij was natuurlijk net afgemeld, maar dat wist ie niet. Ik vindt dat wel vreemd , het lijkt mij dat een APK geldig is tot de datum op het bewijs (31maart). Of klopt dit niet?
Gelukkig deed ik heel aardig en begrijpend zodat de bonnen weer verscheurd werden. pfeew
Wat een dienstklopper. Er staat heel duidelijk wanneer de APK verloopt. T/m die dag kan hij je niks maken. Overigens zeer kinderachtig om de APK erbij te halen als ie voor zoiets lulligs als fout parkeren al 2 feiten gaat opschrijven: sukkel…
Maar goed, gelukkig dat je jezelf eruit hebt gekletst.
Mooi dat ie er weer doorheen is. Zolang je APK hebt kan ie je niks maken, hooguit een seintje dat het nog maar een dag is. Jammer van zulke mensen… cry
En weer een bx met nieuwe apk het Regent apk’s op het forum haha.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:En weer een bx met nieuwe apk het Regent apk’s op het forum haha.
Da’s natuurlijk het voornaaste: dat geneuzel van die landverrader maar weer snel vergeten.
mpostma schreef:metro2005 schreef:En weer een bx met nieuwe apk het Regent apk’s op het forum haha.
Da’s natuurlijk het voornaaste: dat geneuzel van die landverrader maar weer snel vergeten.
Zulk soort dingen moet je maar gewoon negeren.
Soms wordt je echt moe van de politie
Gefeliciteerd!! Alleen jammer van zo’n bromsnor die je dag probeert te verpesten…
Test
- CX 2200
- CX 2200
ja, een keer mazzel met dit soort ge*** met de wouten mag wel! De Garagist vertelde trouwens dat ie laatst een GTI naar de sloop had gebracht met een kapotte koppakking. Hij vondt dat niet meer de moeite waard….
grt, Wouter
woutersmits schreef:ja, een keer mazzel met dit soort ge*** met de wouten mag wel! De Garagist vertelde trouwens dat ie laatst een GTI naar de sloop had gebracht met een kapotte koppakking. Hij vondt dat niet meer de moeite waard….
grt, Wouter
Zow stel je voor hee, dat je gewoon een koppakking van 4 euro vervangt
Sommige mensen…
* Mompelt iets over wegwerpmaatschappij *
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
metro2005 schreef:woutersmits schreef:ja, een keer mazzel met dit soort ge*** met de wouten mag wel! De Garagist vertelde trouwens dat ie laatst een GTI naar de sloop had gebracht met een kapotte koppakking. Hij vondt dat niet meer de moeite waard….
grt, WouterZow stel je voor hee, dat je gewoon een koppakking van 4 euro vervangt
Sommige mensen…
[offtopic]
Plus nieuwe kopbouten, die haal je het liefst bij Citroen Nederland (40 euro voor een partikulier). Als je pech hebt moet de kop gevlakt worden, je monteert uiteraard een nieuwe spanrol en distributieriem en wellicht ook slim om de waterpomp te vervangen. Als je slim bent gelijk ook klepgeleiderrubbers en stel je de kleppen. Valt niet mee hoor, om dan nog uit de kosten te zijn qua materialen en uren als garagist, die BX brengt dat gewoon niet op.
En 4 euro voor een koppakking? Volgens mij kom je daar met inkoop nog lang niet aan.
[/offtopic]
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:metro2005 schreef:woutersmits schreef:ja, een keer mazzel met dit soort ge*** met de wouten mag wel! De Garagist vertelde trouwens dat ie laatst een GTI naar de sloop had gebracht met een kapotte koppakking. Hij vondt dat niet meer de moeite waard….
grt, WouterZow stel je voor hee, dat je gewoon een koppakking van 4 euro vervangt
Sommige mensen…
[offtopic]
Plus nieuwe kopbouten, die haal je het liefst bij Citroen Nederland (40 euro voor een partikulier). Als je pech hebt moet de kop gevlakt worden, je monteert uiteraard een nieuwe spanrol en distributieriem en wellicht ook slim om de waterpomp te vervangen. Als je slim bent gelijk ook klepgeleiderrubbers en stel je de kleppen. Valt niet mee hoor, om dan nog uit de kosten te zijn qua materialen en uren als garagist, die BX brengt dat gewoon niet op.En 4 euro voor een koppakking? Volgens mij kom je daar met inkoop nog lang niet aan.
[/offtopic]
Hmm, je hebt denk ik wel gelijk ja. Pakking is 28 euro . Riem is 37 euro en spanrol 64 euro evt waterpomp 48 euro.
Let wel: dit zijn verkoopprijzen (volgens Hbase, toeleverancier van heck automaterialen. ) ik weet toevallig (ik werk bij van heck ) dat de prijzen een flinke marge hebben (meeste artikelen > 50%)
dus pak 28 euro + 37 euro + 64 euro = 129 euro (verkoopprijzen dus!)
Nou dan nog zo’n kopboutsetje van 40 euro erbij rekenen zit je op 169 euro (verkoopprijs dus niet wat de garagist ervoor rekent!)
reken voor de garagist even 125 euro ofzo ruim genomen aan materiaal.
reken daar nog de tijd voor bij wat hij kwijt is en je hebt je kosten.
De uren weet ik eerlijk gezegd niet. Maar stel dat ie er een dag aan bezig is (lijkt me wat veel maargoed) dan ben je 8u x 50 euro kwijt = 400 euro + 125 euro.
525 euro dus. Best nog een hoop geld inderdaad maar het lijkt me niet dat je er een dag mee bezig bent en het lijkt me ook dat , zelfs al ben je er zo lang mee bezig, dat je dan geen winst meer op zo’n auto kan maken.
Maargoed ... misschien ben ik bevooroordeeld t.o.v. de bx
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als je de auto vroegtijdig laat keuren, zeg 1 maand van te voren, en hij wordt afgekeurd, dan mag je er formeel niet mee rijden (Alleen garage <> thuis) totdat hij weer goedgekeurd is! Dus ook al is de APK nog niet verlopen. (heb ik mij laten vertellen door de RDW.)
Morgen mag ik ook weer voor het jaarlijkse feest!
Status:
-Net massapuntjes achterlampen opgeschuurd en opnieuw vastgezet (vaste prik :S )
-Nieuw luchtfiltertje er op, anders was de roetmeting niet gelukt…
-Zometeen twee nieuwe stadslichtjes halen
-Remschijven en blokken voor moeten er nieuw op, laat ik morgen door de garage doen bij de APK.
En het lukt me net niet om hem op 350.000 te krijgen voor de APK
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
- CX 2200
- CX 2200
suc6
Maar even door in dit zelfde topic: gisteren mijn 14 Deauville ‘93 bij de dealer “gebeurt en gekeurd”, no problemo!
Op mijn verzoek hebben ze het koelsysteem maar eens doorgespoeld en de vloeistof vervangen; daarnaast had ik de indruk dat-ie af en toe qua temperatuur aan z’n tax kwam: klopte, thermostaat was niet jofel meer, en dus maar vervangen. Verder startmotor schoongemaakt en gesmeerd omdat die soms bij het starten wat “nahoestte”. Qua keuring geen bemerkingen. Prima toch?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
- CX 2200
- CX 2200
Robin schreef:Morgen mag ik ook weer voor het jaarlijkse feest!
Status:
-Net massapuntjes achterlampen opgeschuurd en opnieuw vastgezet (vaste prik :S )
-Nieuw luchtfiltertje er op, anders was de roetmeting niet gelukt…
-Zometeen twee nieuwe stadslichtjes halen
-Remschijven en blokken voor moeten er nieuw op, laat ik morgen door de garage doen bij de APK.En het lukt me net niet om hem op 350.000 te krijgen voor de APK
gelukt??