Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Penny Lane schreef:Die stoelen zijn wel een (herkenbaar) dingetje. Duitse autostoelen uit die tijd zijn sowieso eigenlijk onder de maat, maar als de boel inzakt wordt het echt erg. ...
Maar wat nu? Uit elkaar en de boel vullen? Of zijn de veren zelf teveel ingezakt?
Derk
Ik bestel een nieuw binnenwerk bij de dealer. Dat is voor een redelijke prijs te koop. De rest vul ik opnieuw met schuimrubber.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nog even een paar beelden:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
waterman schreef:Na een week op deze plaats zijn we doorgegaan naar het zuid-oosten van Karinthië waar we voorbij Klagenfurt tegen de Sloveense grens aan zaten. Een totaal andere omgeving die voor mijn gevoel meer zuid-Europees aandoet dan de rest van ‘t land.
Ik wist niet dat ze er ook links reden!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat je met de vouwwagen zou gaan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, daar ga ik echt niet meer dan 200 km mee rijden. Daarbij kochten wij dat wagentje nadat we deze vakantie al hadden geregeld. Dat vouwdingetje gaan we vast gebruiken voor wat leuke weekendjes in eigen land, maar ik ga d’r niet met 80 mee de autobahn op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Alpenkruiser, probleemloos 120, en als het moet meer.
Adri
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet het Adri. Maar het probleem is dat die Duitse Polizei onwijs aan het controleren is geslagen. Je mag 80, en met een ontheffing en aanpassingen aan de aanhanger en de disselkoppeling mag je 100 mits de wagen ABS heeft. Kost 160 euro die ontheffing. Rijd je te hard en gaat het fout dan ben je bij de Pruisch giga de bok. Daarbij rijd ik liefst met m’n ouwe bak, en zoals ik al eerder schreef heeft die qua vermogen niet echt veel reserves.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja sorry, had meer “Les Autoroutes” in gedachten.
Adri
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat een leuk reisje, helemaal goed.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Helemaal duidelijk!
Zo te zien was het inderdaad een erg leuk chaletje. Ik hou daar wel van, ging diverse malen op wintersport in Chatel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Sie haben ‘ne schöne Reise gemacht! Das Ihre MB keine große Probleme damit hätte ist selbstverständlich.
Ik moet die kant ook eens op…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik kan een rondje Oostenrijk aan jullie allen aanbevelen, vooral met een leuk rijdende auto is het een hele belevenis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Het drielandenpunt rondom Nauders is ook een super stukje van Oostenrijk, echt een prachtland! Volgend jaar maar weer eens heen sturen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag moesten we naar de apk. Met angst en beven naar de garage dus, want met zo’n ouwe wagen, je weet het maar nooit.
Het viel gelukkig goed mee. Na de auto grondig te hebben gecontroleerd kwamen er twee pijnpunten naar voren: de uitlaat lekte op de verbinding en er was een stadslichtje stuk. Aan de klus dus!
Eerst de uitlaat er effe onder vandaan gepakt zodat ik de schuifverbinding goed schoon kon maken.
Daarna de boel schoonkrabben en borstelen..
Dat zat daarna als een huis en was gelijk goed dicht.
Daarna nog ff een lampie vervangen en klaar. Afgemeld, geen steekproef, en we mogen weer twee jaar lekker sturen.
Kon ik gelijk het probleempje met de koppeling aangepakt. De vloeistof van de hydraulische bediening was gewoon te oud, te ranzig en te verzadigd met water geraakt. Dat geeft gezeik. Schone vloeistof er in. Dat is natuurlijk gewoon DOT4 remvloeistof en omdat die Duitsers niet gek zijn is het deksel van het reservoir gewoon 45 mm, en daar kan dus de remontluchtingsmachine op. Ideaal.
En geloof me, dat verversen, dat was echt hard nodig!
Net zo lang laten lopen tot er schone vloeistof uit het systeem kwam:
Nippel dicht, apparaat uit, slang er af en rijden maar. Maar eerst nog even een rondje doorsmeren met de vetspuit. Al met al weer een paar uurtjes heerlijk geklust.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste