Ja, dat wordt een XM V6.12 Exclusive Automaat met striping.
Moet de striping dus nog even aanpassen. Verder is de auto er helemaal klaar voor.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik heb striping genoeg :/
IMG_1906[1] by wout smitz, on Flickr
jaco schreef:Equipe 22 doet niet meer mee.
Jij gaat met equipe 6 mee, of 6 met jou?
2CV6 1980 Verte Embrun
We gaan samen.
De sfeer zit er hier al helemaal in. De witte dame groet u allen, zoals ze opgevoed is; netjes met de klep open.
Zo kennen we haar weer!
Als ze zich vanaf nu braaf gedraagt, krijgt ze een sticker.
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Het wordt hier ook nog spannend of de witte GS mee gaat…
Intussen een specialist gevonden die bezig is om de (1 fase, wisselstroomdynamo) nieuw leven in te blazen. Vandaag hoop ik op een verlossend telefoontje.
Aanstaande zaterdag samen met Egbert een oordeel vellen over de aandrijving. Met name aan de rechterkant is er veel speling. Bij eventuele nodige vervanging / revisie van de aandrijfassen gaat ook weer de nodige tijd in rook op.
Het wordt krap.Alternatieven zijn er gelukkig, dus de reis gaat wel per Citroën.
- De gereviseerde GS Dynamo is gemonteerd met gelijk een nieuwe spanningsregelaar en dit functioneert goed.
- De aandrijfassen zijn nog in goede staat, geen actie nodig.
- Vanavond een spoorstang (stuurkogel) wisselen. Hoop dat een nieuwe spoorstang de speling laat verdwijnen. Vingers crossed.
- En dan natuurlijk stickeren!
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Hier ook nog een uitdaging om de AK klaar te krijgen… Bij een algehele controle bleek het geluidje uit de versnellingsbak een complete revisie te worden. Goed, dat is vervelend maar tja.. Het is een oud ding!
Motor liep volgens de specialist goed, maar hij hoorde op de brug een tikje rechts. Klepjes stellen en klaar was het idee aangezien de compressie perfect was. Wat bleek? De vorige eigenaar heeft de klepdeksels aan de binnenkant geschilderd… De olie heeft de verf opgelost tot een soort sludge en dit is door de motor gaan zwerven. Lang verhaal kort: alle lagers zijn er aan. As we speak wordt er dus een ander, gereviseerd blok gemonteerd samen met een compleet gereviseerde bak. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de koppeling te vervangen, de remtrommels na te zien en de overstap te maken naar een nieuwere carburateur voor wat meer power.
Jemig… lekker dan!
Gelukkig straks wel weer een fijne AK die een flink stuk beter is geworden als het goed is!
Ja, het is ff een tegenvaller, maar dat laat alleen maar weer zien hoe riskant het is om een project van een thuisknutselaar over te nemen. Dat kán heel goed gaan, maar ook heel erg mis. Zo was er ook een LHM remreservoir gemonteerd met LHM sticker er op. Hoort DOT4 in en dat zit er gelukkig ook in. Maar super gevaarlijk als een vreemde garage of jij als gebruiker denkt ik vul even bij met wat er op het potje staat…
Precies dát ja!
Heb je straks nog wel tijd over om de striping te plakken?
Striping? Dan gaat die veel te hard en krijg ik t niet meer aangeremd met die trommels… Of heb je ook striping die hem langzamer maakt?