Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
750 voor een complete koppeling is echt heel netjes geprijsd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Mulder schreef:René Jongejan schreef:Was dit een onverwachte actie van de drukgroep of had deze het op handen zijnde overlijden al eerder aangekondigd?
Volgens mijn vrouw was het inderdaad een aangekondigde dood. Overigens na 10 jaar en 130.000 km. En gelukkig beduidend sneller en met minder financieel leed dan bij die Passat…
lekker toch! Dingen gaan kapot, dat weet iedereen, maar de eerste dag van de vakantie en 8 dagen eigen auto kwijt, neh, liever in nederland, die taal spreek ik en heeft alles minder impact op in dit geval de hele zomer vakantie…................................
Ik denk dat ik dat geld ook in Nederland wel kwijt zal zijn met orginele VW onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
woutersmits schreef:Wat een avontuur.. Gelukkig snel gemaakt.
Staan de aanhaalmomenten voor de bouten niet in de vraagbaak?
Alles maximaal aangedraaid maar geen succes, m.a.w. nog steeds ‘knok!’. Tsja.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Volgende verdachte is/was de beugel waar het reservewiel op rust. Die zit aan de ene kant met 2 bouten vast aan het subframe, aan de andere kant in een opening gestoken. Daar zit wat speling, dus de boel gedemonteerd en een strookje rubber om de pen geschoven. De boel weer teruggemonteerd en verdomd, het geluid lijkt weg bij bochten naar links (overhellen naar rechts). Bij bochten naar rechts (overhellen naar links) hoor ik het nog, maar die kant is nog niet gecontroleerd dus wellicht is het daar wel een brakke fusee o.i.d. Maar goed, dit weekend eerst maar eens rijden, dan merken we vanzelf of de eerste bevindingen op toeval berusten of niet…
Dat rijden moet wel zonder interieurblower, want die heeft het recent onder begeleiding van veel stank en rook uit de ventilatieopeningen begeven. Na alles doorgemeten te hebben lijkt het motortje doorgebrand. Om te checken of er nog wat gered kan worden moet het motortje eruit. Het demonteren van het ding uit de zwart kunststof behuizing onder het reservewiel valt nog niet mee. Ik begreep dat het een kwestie moet zijn van de vier parkers losdraaien en het ding eruit wurmen, maar de ruimte daarvoor is zodanig beperkt dat het niet mogelijk lijkt zonder verdere schade te veroorzaken. Als het motortje nog te redden is, dan zou dat zonde zijn. Heeft iemand tips om het ding er toch heel uit te krijgen?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Toen ik mijn ventilator motor ooit wilde smeren zat ik me ook al af te vragen hoe je daar ooit bij komt. Komende zondag staan er natuurlijk allemaal deskundigen in Arnhem ...
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je niet wil zagen in kunststof moet je de luchtinlaat van het interieur wat opschuiven.
En ja, dat is nogal een gedoe…
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Expansie vaatje los
Lucht inlaat los (alleen boven aan.
Dan de vier markers los .
En dan kan het net.
Erin is lastiger.
Maar het kan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat is het toch mooi dat er op dit forum altijd weer iemand is die het antwoord heeft Opeen klinkt het niet zo vreselijk ingewikkeld.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nog geen tijd voor gehad. Komt hopelijk dit weekend. Iets anders:
De pen waarmee de afdekplaat voor het achterwiel vast wordt gezet is afgebroken. Hoe krijg ik het restant uit het scherm zodat ik een nieuwe kan plaatsen…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het “dopje” waar je normaal de plaat mee vast zet kan eraf.(kant van de deur )
Dan kun je het “restant” richting wielzijde eruit halen
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gelukt, dank!
Vandaag ook de aanjager gemaakt, met grote dankbaarheid voor de helpende handen van de heren van ons clubmagazijn. Een stroef draaiende aanjager bleek de veroorzaker van het doorbranden van het relais in het middenconsole. Ook de transistorplaat was stuk, dus uiteindelijk alles maar vervangen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Lekker bezig geweest dus. Ik mag dit gaan doen bij de Espace. Als de aanjager het al doet dan ruikt het naar hete electronica…
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat herken ik… Was bij mij over toen ik het dimlichtrelais had geplaatst…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Steeds meer milieuzones, stikstoftoeslagen… De afgelopen zomervakantie mochten we met onze ouwe diesel zelfs de Parijse Périphérique niet meer over. Wegdoen is zonde, dus we hebben een ingrijpende beslissing genomen. De diesel wordt een benzine. “Shaved her legs and then he was a she”...
Koppeling en waterpomp worden hergebruikt. Vorige week fijn een dagje geholpen. Inmiddels is het vuil onder mijn nagels vandaan en de geslachtsverandering van de CX bijna voltooid. Woensdag naar de RDW. Spannend.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Waar gaat het TD2-blok heen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986