Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Hoi,
de bix mag bijna weer een jaar rondrijden, alleen remschijven achter….. en retourslangetje voor vernieuwen. Nu wil ik meteen de klauwen achter ´gangbaar´maken. Hoe pak ik dat het beste aan? er af halenm en met renmmenreiniger behandelen? of lekker laten weken in de wasbenzine ofzo?
grt, Wouter
- CX 2200
- CX 2200
is alweer gepiept, en was ook erg nodig, mn links. blokken zaten helemaal vastgeroest…
Fijn voor je Wouter, maar wat heb je nu precies gedaan :
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Kopervet, kopervet, kopervet, wat een dolle pret!!
Emiel
- CX 2200
- CX 2200
nou, ik had twee klauwen liggen, die heb ik met wasbenzine schoongemaakt, van een brak de ontluchtingsnippel af toen ik die los wilde draaien…. dus 1 exemplaar klaargemaakt (met idd veel kopervet). van de exemplaren onder de auto was er 1 okay (die andere zaten de blokken in vast), die heb ik ook schoongemaakt en met kopervet behandeld. De nippels op de klauwen die op de auto zaten gingen heel makkelijk los, maar het is dan ook een zeer goed onderhouden auto met een in zeer goede staat verkerend hp systeem (zakt nog niet in al had je het graag) en weinig km (118000) Eigenlijk jammer dat ie rottigheid aan de dorpels heeft en op nog wat plekken (niet carosserie). Daarom zal het toch wel een oprij exemplaar zijn, wat ik eerst niet verwachtte.
Natuurlijk na montage de boel ontlucht en een beetje doorgespoelt, al was het gewoon groene lhm die er uit kwam.
grt, wtr