Op aanraden van anderen heb ik vorige week mijn nieuwe TZD maar eens laten taxeren door Pander Taxaties uit Veenendaal.
Aangezien ik voor die diesel 2000 euro heb betaald (ja ik weet ‘t, veel te veel voor een BX) en de dagwaarde van een BX nogal weinig is, leek dat me wel verstandig.
Ik vermoedde al wel dat de TZD door z’n strakheid wel meer waard zou kunnen zijn bij taxatie, maar vandaag kreeg ik het rapport binnen.
4300 euro!
Nou is de vraag: hoeveel zegt dat? Ik stel me zo voor dat als er bijvoorbeeld iemand achterin rijdt of door haar schuld mijn auto total loss rijdt, ik het rapport naar mijn verzekering (met rechtsbijstand) stuur en zij vervolgens de verzekeraar van de tegenpartij met dat rapport 4300 euro aftroggelen.
Gaat dat nou echt zo makkelijk?
Nee, niet ingeval van een WA verzekering.
Als je je auto all-risk verzekerd moet je een taxatie rapport hebben, aan de hand daarvan schatten ze de waarde van jouw auto mocht je schade hebben/krijgen.
Maar ik vind 10000 gulden wel erg veel geld. Nou vallen die waarde altijd erg hoog uit, een beetje simpele AX GT uit zeg 89 is zomaar 2000 euro waard, mits orgineel..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Als je je auto all-risk verzekerd moet je een taxatie rapport hebben, aan de hand daarvan schatten ze de waarde van jouw auto mocht je schade hebben/krijgen.
Maar ik neem toch aan dat ‘t ook geldig is als iemand anders schade aan mijn auto veroorzaakt
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Harm schreef:Nee, niet ingeval van een WA verzekering.
Als je je auto all-risk verzekerd moet je een taxatie rapport hebben, aan de hand daarvan schatten ze de waarde van jouw auto mocht je schade hebben/krijgen.Maar ik neem toch aan dat ‘t ook geldig is als iemand anders schade aan mijn auto veroorzaakt
Klopt helemaal, als je zelf geen schuld hebt, dan maakt het niet uit hoe je je wagen verzekerd hebt.
patje74 schreef:Harm schreef:Nee, niet ingeval van een WA verzekering.
Als je je auto all-risk verzekerd moet je een taxatie rapport hebben, aan de hand daarvan schatten ze de waarde van jouw auto mocht je schade hebben/krijgen.Maar ik neem toch aan dat ‘t ook geldig is als iemand anders schade aan mijn auto veroorzaakt
Klopt helemaal, als je zelf geen schuld hebt, dan maakt het niet uit hoe je je wagen verzekerd hebt.
Dus als ik mijn auto laat taxeren en jij klapt achterop dan ben ik rijk?
dus BX van pak um beet 800 euro, taxeren op laat het zeggen 1500 euro en ik koop een leuke xant….
Zeg, nog iemand die van zijn no-claim afwil?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dus als ik mijn auto laat taxeren en jij klapt achterop dan ben ik rijk?
Klopt, op de meeting mag iedereen dus heel heel goed uitkijken
Harm schreef:Dus als ik mijn auto laat taxeren en jij klapt achterop dan ben ik rijk?
Klopt, op de meeting mag iedereen dus heel heel goed uitkijken
Pas op voor remmende Harm’s en SZ’s of beter gezegd, pas niet op
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 139
- C5 V6 Exclusive Automaat
Kun je deze BX al verzekeren als oldtimer/klassieker? Want dan is het zeker het overwegen waard om hem all-risk te verzekeren; vindt maar eens zo’n BX weer in die staat…
Ik weet van toen ik nog mijn Golf Cabriolet had (is ruim 5 jaar terug en de auto was toen 14 jaar oud) dat het daarmee al kon: die auto had ik all-risk verzekerd op basis van de getaxeerde waarde. (was toen 12000 gulden, voor een witte Golf Cabriolet 1.6 die nog 100% origineel was, ik mis hem nog elke zomerse dag, maar da’s offtopic)
Aangezien zowel de leeftijd als de waarde van deze BX in dezelfde regionen zitten, zou ik me dus kunnen indenken dat je hem wel al als klassieker zou kunnen verzekeren.
Bij emerpark kan je een semi klasieker verzekering afsluiten, ook casco(all-risk)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Over het algemeen kan je een auto van +20 jaar als semi-klassieker / youngtimer verzekeren. De voorwaarden zijn vrijwel vergelijkbaar met klassiekerverzekeringen.
Harm, waar heb je die taxatie laten doen wil altijd nog mijn cx’en laten taxeren
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Bij een klassiekerverzekering wordt vaak een limiet gesteld aan je jaarkilometrage, let daar goed op! Kan ook nogal verschillen per maatschappij!
mag ik vragen wat je kwijt was voor de taxatie en hoe het verliep
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
voge schreef:Bij een klassiekerverzekering wordt vaak een limiet gesteld aan je jaarkilometrage, let daar goed op! Kan ook nogal verschillen per maatschappij!
Ze hebben vaak verschillende “smaken”. Zo heb ik mijn GS verzekerd met een onbeperkt kilometrage, maar de eend met max. 6000Km/jr.
Ben helaas nog te jong om de eend zo te verzekeren, anders had ik ‘t zeker ook gedaan. Zijn er ook maatschappijen die geen leeftijdslimiet stellen? (ben 21)
Om Harm’s draadje niet verder te vervuilen mag je ‘t antwoord, als je dit tenminste weet, ook wel PBen hoor!
voge schreef:Ben helaas nog te jong om de eend zo te verzekeren, anders had ik ‘t zeker ook gedaan. Zijn er ook maatschappijen die geen leeftijdslimiet stellen? (ben 21)
Om Harm’s draadje niet verder te vervuilen mag je ‘t antwoord, als je dit tenminste weet, ook wel PBen hoor!
anwb