Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ben je geen lid van de wegenwacht dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hilko16TZI schreef:
In dit geval had een koelwaterslang er geen zin meer in. Niet iets wat ik de auto kwalijk kan nemen.
Nu zien hoe ik ‘m weer thuis krijg (dit is alleen het Rijkswaterstaat ritje van snelweg naar veilige parkeerplek) en dan vlotjes repareren.
Hoe heb je hem dan verzekerd? Want ik had bij m’n cheap-ass clio verzekering na afslepen naar veilige plek ook nog recht op een keer vervoer naar waar dan ook in NL.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
waterman schreef:Ben je geen lid van de wegenwacht dan?
Ik ben mijn eigen wegenwacht, al jaren Mijn meisje is wel lid, Gold member zelfs, in heel Europa. Maar die was er nu niet bij.
Maar dit wordt opgelost, nieuwe slang komt eraan en dan maar even rommelen. Hopelijk is het weer zaterdag een beetje lief.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nielsje schreef:Hilko16TZI schreef:
In dit geval had een koelwaterslang er geen zin meer in. Niet iets wat ik de auto kwalijk kan nemen.
Nu zien hoe ik ‘m weer thuis krijg (dit is alleen het Rijkswaterstaat ritje van snelweg naar veilige parkeerplek) en dan vlotjes repareren.Hoe heb je hem dan verzekerd? Want ik had bij m’n cheap-ass clio verzekering na afslepen naar veilige plek ook nog recht op een keer vervoer naar waar dan ook in NL.
Bij Centraal Beheer, WA+. Maar afgezien van veilig stellen mag je de rest zelf dokken hoor.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hij doet het weer, reeds.
Stiekem was het toch een kachelslang die de geest gegeven heeft, precies bij de aansluiting op het blok zat een grote scheur.
Natuurlijk had ik zo geen kachelslang liggen, maar de oude heb ik maar even wat ingekort en weer gemonteerd.
Nodeloos te zeggen dat de hele slang zsm vervangen moet worden.
Achteraf gezien had ik dit ook meteen kunnen doen, al had ik dan geen koelvloeistof bij me gehad.
Het probleem oplossen kostte me nu nog geen 15 minuten. Uiteraard moet je dan nog ontluchten en zulks, maar de volgende keer ga ik eerst iets kritischer kijken.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Belangwekkende beslissing: de Xant gaat blijven, de Volvo gaat eruit. Iets met verhuizen, kosten en baten, en kilometers die we (niet) maken.
Dus mocht er iemand emplooi hebben voor een V70 automaat uit 1998 met 585.000 kilometer ervaring, werkende airco, cruise-control en frisse LPG-G3 installatie… PB en u zal antwoord krijgen. Hoeft zeker niet de hoofdprijs op te leveren.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Inmiddels zijn de plannen gewijzigd en gaat de Xantia er uit, terwijl de V70 verder mag als familieauto.
Daarom vandaag zowaar weer even iets aan de V70 gedaan: bougies vervangen.
Ik heb de auto inmiddels zo’n 35000 kilometer in bezit en in mijn bezit de bougies nog niet vervangen. Wordt tijd, zou je zeggen, ook in verband met LPG gebruik.
Setje originele bougies besteld en aan de gang… Kon ik alle 5 de bougies met de hand losdraaien. Juist.
Er kwamen Bosch iridium bougies uit die nog lang niet versleten waren. Zagen er zelfs zo goed uit dat ik ze maar bewaard heb. Ze kunnen vast nog 25.000 kilometer mee. Maar vervangen heb ik ze dus wel. Ook even gauw een blik geworpen op verdeler, rotor en kabels maar dat ziet er allemaal prima uit.
Verder gaat de wagen morgen naar de garage voor gewoon onderhoud, plus remmen en remvloeistof compleet nazien/vervangen en EINDELIJK een nieuwe kachelradiateur. Daarna moet ie, compleet met nieuwe APK, wel weer even verder kunnen. Garage? Ja, garage. Door alle verhuisperikelen heb er echt helemaal geen tijd voor om alles zelf te doen. Overigens heb ik totaal geen klagen over de auto, die doet het perfect. Inmiddels staat te kilometerstand rond de 587.000 kilometer.
Zelfs de airco doet het nog steeds, nu 3 jaar na reparatie en afvullen.
bougies deze dagen gaan lang mee, is niet meer als vroeger. Bij onze Honda moeten ze maar om de 80 000 vervangen worden.
Soms is naar de garage brengen ook een hoop minder gedoe, sneller dan je zelf doet, een peace of mind want je gaat ervan uit dat ze het goed doen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De V70 is afgelopen maand naar de garage geweest voor gewoon onderhoud, plus remmen en remvloeistof compleet nazien/vervangen en EINDELIJK een nieuwe kachelradiateur. Sindsdien moet ‘ie, compleet met nieuwe APK, wel weer even verder kunnen. Garage? Ja, garage. Door alle verhuisperikelen had er echt helemaal geen tijd voor om alles zelf te doen. Overigens heb ik totaal geen klagen over de auto, die doet het perfect. Inmiddels staat te kilometerstand rond de 587.000 kilometer.
Zelfs de airco doet het nog steeds, nu 3 jaar na reparatie en afvullen.
Verder nieuws: eindelijk een nieuwe sleutel bij laten maken.
Sinds ik de auto heb gekocht zat er maar één sleutel met afstandsbediening bij. Het tweede setje was er wel, maar “kwijt”.
Na dat 4 jaar goed te hebben laten gaan, dus maar de stoute schoenen aangetrokken en omgeven door V90’s, V60’s ( ) en wat dies meer zij bij de dealer een nieuwe sleutel laten maken. Die kon gisteren opgehaald worden en het inleren van een tweede AB was ook geen probleem. Die AB had ik al een tijdje in huis.
Dus zo stond mij ouwe trouwe V70 ineens op de “direct service” werkplaats van een heuse Volvodealer. De auto moet zich een aap geschrokken zijn. Na wat rommelen met een antiek kastje via de OBDII aansluiting werkte de nieuwe sleutel, de nieuwe AB, en werkte het bestaande setje ook nog steeds, terwijl de “kwijte” sleutel en AB uitgeprogrammeerd werden. Dat ging snel en 15 minuten later was de hele boel klaar.
Bij het afrekenen nog de opmerking van de baliemedewerker dat er “geen software hoefde te worden gedownload” (hetgeen per handeling moet en in rekening gebracht wordt, bij nieuwe(re) Volvo’s) en er derhalve alleen het kwartietje arbeid afgerekend moest worden. In totaal kostte dit, inclusief de sleutel, € 122,- en en dat vind ik een aannemelijk bedrag voor een transpondersleutel op code en de rest weer zo veilig als mogelijk is naar de omstandigheden.
Overigens was de V70 blij weer buiten te staan. Volgens mij vond ‘ie het maar eng daarbinnen
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
In alle hitte moest vandaag tussen 12.00-13.00 uur de V70 bij de plaatwerkdokter zijn.
Zoals ik al aangaf had ie een nare vouw in het linker spatbord voor opgelopen, waar uiteraard geen briefje bij was.
Normaal struikel je over vervangend plaatwerk, maar de Nautic Blue Pearl uitvoeringen zijn nogal populair blijkbaar en worden niet veel gesloopt, en als dat wel gebeurt zijn de goede plaatwerkdelen snel weg.
Affijn, dit:
en dit:
stoorde me enorm. Dus maar eens gevraagd of er mogelijkheden waren om het zonder enorme kosten (lees spuiten) weer netjes te maken viel.
Dat kon, en ik moet zeggen dat het resultaat beter is dan ik durfde hopen. Vooral de scherpe vouw in de deuk in het spatbord vond ik zorgwekkend en de schadehersteller gaf ook aan dat het niet 100% zou worden, maar ze zijn toch dichtbij gekomen.
Oordeel zelf:
Ik ben erg blij met het resultaat en vond het de 100 euro meer dan waard.
Gelijk nog maar even een totaalplaatje gemaakt:
Staat er gewoon weer prima bij gezien leeftijd/kilometerstand. Was de operatie absoluut waard.
En het was een zaligheid om airconditioned terug te rijden. Waren ze nog verbaasd over daar, dat de airco het deed: “Moet je zeker vaak bij laten vullen?”. “Nee, dat is alweer 3 jaar geleden. Ding doet het gewoon prima”. “...”. Altijd grappig… ;D
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Doe maar wel ANWB, zeker als je naar zuid Europa gaat
Stapels (lease) Volvo’s die teruggebracht worden.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even voor de duidelijkheid: die “stapels Volvo’s” die teruggebracht worden op de vrachtwagen, dat zijn vervangende logicx auto’s die heen en een weer worden gebracht tussen de uitgiftepunten door heel Europa.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor 100€ kun je er niet zelf aan beginnen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Jeroen Simons schreef:Doe maar wel ANWB, zeker als je naar zuid Europa gaat
Stapels (lease) Volvo’s die teruggebracht worden.
Ik zie je punt niet helemaal. Ik laat een gerepareerde schade zien bij een auto uit 1998 en jij begint over pech met leaseauto’s. Lees het draadje eens door, zou ik zeggen.
Overigens zijn we lid van de ANWB. Voor als vrouwlief eens stil komt te staan.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
paso schreef:Voor 100€ kun je er niet zelf aan beginnen.
Mijn idee…