Omdat het Birotor logo zeldzaam is en ik bang ben dat het gestolen wordt, heb ik 2 kopieën gemaakt:
Met de originele in gietrubber een afdruk gemaakt, de ontstane mal vullen met epoxy, goudverf en zwarte verf.
Ik ben heel tevreden en de auto staat er weer mooier bij zo.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wauw! Te gekke klus!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eigenlijk te droef voor woorden dat je hier bang voor moet zijn - maar heel goed om het niet af te wachten. Erg mooi gelukt!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Erg gaaf!
Ga je hem ook beschikbaar maken voor andere BiRotor liefhebbers?
En het logo zelf was natuurlijk al gaaf
Oh, goed gedaan! Mooi man!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Fraai hoor!
Verblijft het originele aluminimum plaatje in de kluis en de plastieken op de achterklep?
Dus als we zo’n plaatje willen hebben moeten we dan je huiskluis kraken?
Arjan Verkade schreef:Erg gaaf!
Ga je hem ook beschikbaar maken voor andere BiRotor liefhebbers?
En het logo zelf was natuurlijk al gaaf
Ik kan er wel een handeltje van maken.
Samen met Mick ( ook Birotor bezitter) heb ik al een serie onderdraagarm lagers laten maken, ook voor andere Birotor bezitters ( Frankrijk, Engeland, NL)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Weet een stapje verder, nu met de “originele” striping
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
L-AgenceCx gaat als er genoeg bestellingen binnen komen de binneste stuurkogels voor de GS-Birotor ( en Cx 1e type zonder Diravi) laten maken. Per set 40 Euro!!
Dus gelijk een set besteld. Hoepen dat genoeg mensen gaan bestellen, zodat de productie start.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Weer 2 jaar APK op de Birotor.
Vooraf had ik al gehoord dat de achterwiellagers te veel hoorbaar waren. Van die lagers die minstens nog 50k mee gaan, maar wel hoorbaar zijn en dus afkeur.
Ik had 1 lager op voorraad, dus die geplaatst.
Geen zin/tijd om te wachten op een 2e lager, dus een experiment gedaan met dat wiellager:
De loopvlakken gepolijst, nwe kogels geplaatst ( uit een nw AK lager dat de zelfde maat kogels heeft). Daarna een fractie van de binnen lagerschaal afgedraaid ( zodat de schalen dichter bij elkaar komen, vgl de moer strakker bij een stelbaar lager), om zo genoeg voorspanning in het lager te krijgen. Effect is dat het lager weer muisstil en soepel draait.
Ik ben erg benieuwd hoe dit lager zich gaat houden!!
Waarom zoveel werk ( 4x lager de- en monteren):
- om dat het kan en leuk is
- omdat ik geen tijd had om te wachten/zoeken naar een schaars lager
- Maar belangrijkste: omdat ik uit wil zoeken hoe het komt dat een goed lager hoorbaar is ( en APK afkeur) en wat ik er aan kan doen. Ik heb nl ook nog zo’n voorwiellager van de Birotor liggen ( ziet er nog perfect uit, maar wel afkeur) en een voorwiellager van een Birotor is gewoon niet aan te komen ( Look alike als Cx, maar net anders)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En wij leren ook weer wat
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Prachtig experiment Egbert! En proficiat met weer een APK. Nog 2 keer en je bent verlost van het steeds onder tijdsdruk van de APK oplossen van zaken, die je daardoor misschien niet optimaal doet.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja, mooi gevonden.
Wat is er zo bijzonder aan die lagers?
Voor vrijwel elke inbouwmaat is wel een lager te vinden.
In plaats van deelbare lagers die je kan stellen is het ook denkbaar om tweerijige koellagers toe te passen.
Tegenwoordig bijna standaard. En die vind je in de gekste maten.
Want vroeg of laat loop je zo dood.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop