Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst was er een Nekaf. Toffe auto, onwijs lol mee gehad. Wintersport, ontberingen, modder, een hernia, oorpijn en heeeeel vaak tanken. Maar wat een leuke tijd vooral als ik er mee naar m’n werk kon. Met name die ritjes miste ik de laatste tijd, gewoonweg omdat ik eigenlijk alleen door de stad of de snelweg naar m’n huidige werkplek kan komen. Daarnaast kende de nekaf een nadeel: ongeschikt voor een gezinsvakantie. Anyway,het ding stond te veel stil en dus moest ie weg. En zo geschiede. En nu dus iets anders, een tweede mercedes-benz in de familie, een taxi in cabriolet uitvoering, de A124 E200 Cabriolet uit 1995, vers uit Frankrijk waar mede-forummer “2d” en ik hem afgelopen zaterdag hebben gescoord:
Het is een échte Franse auto, dus hier en daar echt matig spuitwerk. Ook hebben de dorpeltjes een beetje liefde nodig en was de accubak wat ranzig. De warme start kan beter en hier en daar zitten er wat sierlijsten net niet helemaal lekker. Genoeg leuke klusjes voor de winter dus, maar éérst de RDW én de BPM
Onder de lange motorkap met ster geen dikke motor maar een basis 2 liter 16 kleppertje met 136 pk, die de auto laat presteren als een XM uit het zelfde jaar: top 200 km/h, 0-100 in 13,5 seconden. Prima motortje voor in een cruiser. En zuinig want het ding loopt makkelijk 1 op 12,5 hebben gemerkt.
Eerst het apparaat maar eens een beurtje gegeven, want Frans “onderhoud” dat kennen we…
en tja, als ik er van boven in kijk, dan word ik daar echt blij van..
later meer want stuk zal ie vast wel gaan..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Hoe zet je dat TAXI bordje op het dak
Ik ben bang dat die lichtblauwe platen heel erg gaan vloeken met het Franse spuitwerk..
Maar dat terzijde, gefeliciteerd met je aankoop! Interieur is strak en het ding oogt verder goed!
Helemaal verliefd op dat soort uitschuif antenne’s!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:
Helemaal verliefd op dat soort uitschuif antenne’s!
Die antenne is gelijk een probleem, er zit een of ander rubber omheen en juist dát rubber is stuk én niet leverbaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Kijk aan, da’s niet verkeerd! Ik heb zelf een jaartje genoten van een C124 230CE automaat van 1987, dus nog met het oude neusje.
Erg fijne auto’s. Naar mijn mening wel de laatste “echte” Mercedes. Veel plezier ermee, ofschoon ik er zeker van ben dat dat wel gaat lukken.
En mocht er toch iets zijn waar je niet uit komt, op het W124 forum zit veel kennis en hele geschikte lui.
(Mijn oudje. De jonge man waar aan ik hem verkocht heb heeft hem grotendeels uit elkaar gehaald, opgeknapt, geheel gespoten en weer opgebouwd. Is nu een pracht auto.)
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
waterman schreef:Nielsje schreef:
Helemaal verliefd op dat soort uitschuif antenne’s!Die antenne is gelijk een probleem, er zit een of ander rubber omheen en juist dát rubber is stuk én niet leverbaar
Franse antenne? Nee toch?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Vermoedelijk een Hirschmann. En ik meen dat een nieuwe Hirschmann ook wel gaat passen, eventueel met gebruik van onderdelen van de oude?
Maar hang me er niet aan op.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die antenne werkt. Er zit echter een “voertuig-uniek” afwerkrubber omheen waarmee de antenne tegen het achterscherm aanzit en juist dat is effe niet leverbaar is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Aaah, duidelijk… Dat is een vervelende ja. Wellicht via het W124 forum nog te vinden, is allicht een poging waard.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
3D printen?
Ü gaat aan de taxi..
..Über..?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wel makkelijk als er eens een compleet hert op de achterbank moet
RonK. schreef:Hoe zet je dat TAXI bordje op het dak
Maar dat is heel makkelijk op te lossen: trekhaak eronder en hij is van de aannemer.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
of wat wrappen:
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Hahaaaa ook U aan de Germaanse Dakloze!
Niets mis mee, leuk zo’n icoon. Een automaat wel? Vind ik bij zulke cruiseschepen passen
Wij zijn van de zomer nog met ‘t gezin naar de Provence gereden in de boerenmestwagen, kwamen zelfs nog een prachtige HY tegen bij “onze” rosé-cave.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005