Dakloos rijden is geweldig.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Rogier 1975 schreef:Hahaaaa ook U aan de Germaanse Dakloze!
Vroeger heette dat gewoon ‘oben ohne’
Wat grappig. Was gisteren naar de rdw met mn 200 coupe uit 1994 met zelfde blok. Italiaanse auto.
De eend, mehari en kitkars blijven. Maar had geen zin in xm als dagelijkse auto.
Je moet wel aangifte doen maar betaal niets aan bpm. Rijdt wel top zn taxi
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Rijdt misschien prima , ik heb zelf altijd moeite met het interieur, en dan met name de stoelen, wat een ongelooflijke bagger !
Maar dat zal een ieder anders ervaren ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De stoelen van de eerste modellen zijn idd vreselijk. Bij MOP2 werd het al beter en bij MOP3 was het gedoe afgelopen en zijn er prima stoelen geplaatst. Ik heb niet zo’n geweldige rug dus een goeie stoel is wel een dingetje. Ik stapte na bijna 600 km uit zonder pijnklachten of ander gezeur dus voor mij werkt dit prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rogier 1975 schreef:Een automaat wel?
Nee, bewust niet. De E200 heeft maar 136 pk en met 1600 kg én een viertraps-automaat wordt cruisen vrij snel “anticiperen op vermogenstekort” leek mee geen goed plan. Handbak dus. Heerlijk, 2500 rpm bij 100 km/h en bij een beetje relaxt cruisen 1 op 12,5.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ahh gelukkig maar!!
Dan zal het altijd wel een vroeg exemplaar geweest zijn , alweer even terug.
Veel plezier ermee !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
De mijne was wel een automaat, en de 2,3 8 klepper leverde ook 136 pk. Het was geen snelheids-duivel, maar dat vond ik ook niet nodig.
Kwam toch prima met het verkeer mee. Het enige wat ik op die bak tegen had was de korte eind-overbrenging.
De eerste versnelling werd eigenlijk nooit gebruikt en hij draaide aardig toeren bij 130 km/u.
De mijne was een MOPF2 en de bestuurdersstoel hing al wel een beetje, maar zat verder nog wel goed.
Ik vind het heerlijke stoelen, maar ze zijn wel wat onderhoudsgevoelig, ja.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eén van de zwakke punten van de “124” serie is roest. Ook dat ding van mij heeft er een beetje last van hier en daar. Gelukkig nog niets dramatisch, maar ik moet er wel iets aan doen. Om te beginnen de accubak, een notoire rotplek.
Na het kaal schuren en het verwijderen van een kilo roest is dit het resultaat na behandeling met een roestomvormer:
Hierna heb ik alles netjes afgekit en in de zinkprimer gezet.
Een nieuwe accudrager kostte maar 21 euro bij de dealer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De dealerprijzen van MB blijven me verbazen. Dat hebben die Duitsers goed bekeken.
Oh, und sieht schön aus, sebstverständlich
waterman schreef:
Een nieuwe accudrager kostte maar 21 euro bij de dealer
Dat is echt om gelukkig van te worden!
Heb je al een hoefijzer om op je grille te hangen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Roesten ja. Ook de achterwiel ophanging achter is berucht en de krikpunten.
En de kabelboom die vergaan.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die kabelboom komt bij de E220 heel vaak voor, net als bij de 300E en de E320. De E200 heeft er veel minder last van. Gelukkig is de bundel niet duur, voor 480 euro koop je bij de Duitsers een nieuwe, verbeterde.
Roest is een ding, helaas. Wat dat betreft is ‘t net een xm…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren nog een kleine irritatie opgelost, het sluitinkje van de rollobox was stuk, een veel voorkomend gebrek. Natuurlijk was ook dit weer op z’n Frans opgelost met houtschroeven en een paar ringen. Werkt niet, stelletje prutsers. D
Ik heb een nieuw stukje skai tegen de latjes aangeplakt, nieuwe schroefjes er in en klaar.
Ook ben ik een nieuwe accu gaan halen bij de dealer. Een originele M-B accu is slechts enkele tientjes duurder dan een ander merk en het staat gewoon veel netter:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een nieuwe lease ford focus en die gaat weg, gelukkig, rot ding, en dan rijden met de benz.
Want rijdt dat goed, moderne autos ik wordt gek van alle meldingen en piepjes.
De eerste onderdelen voor groot onderhoud bij de dealer gehaald. Sommige zaken wel echt erg kostbaar. Maar goed als maar goed is.
Merk wel dat benz forum niet zoveel doet helaas.
In dld vliegen de prijzen van de cabrio en coupe omhoog. Wordt daar hele dure auto al.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980