Bij mij waren dit destijds de inlaatpakkingen op de kop (carburatiemotor) De remmenreinigertest bood uitsluitsel. Eraf, gereinigd, gestraald, gevlakt, nieuwe pakkingen en bouten: loopt als een zonnetje.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Binnenkort dan maar eens met remreiniger aan de gang.
Als het niet iets eenvoudigs is dan alsnog aan een Co meter.
Kan de modulator nog van invloed zijn? Anders is het nog wel even de moeite waard om die te wisselen.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Bij mijn 23ei is lang gezocht naar het inhouden bij constant rijden. Bij 2200 toeren/min. Bleek uiteindelijk de 4-voudige stekker op de gasklepschakelaar te zijn. Een van de contactjes was ruim geworden en zorgde zo nu en dan voor een onderbreking naar de modulator. Opgelost door schoon te maken en de pennen van de stekker een beetje te verbuigen. Eigenlijk zou ik een nieuwe kabelboom moeten nemen, maar dat is veel werk….
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In elk geval een eenvoudige om even te checken! Goede tip.
De grote witte multistekker naar de injectoren toe heb ik al nagelopen, ook even alle contacten opnieuw aangeknepen. Het ging er in elk geval lekker strak en in het vet weer op.
De gehele injectie kabelboom zou best fijn zijn om te vervangen. Maar ik gok dat daar alleen al zo’n 500 Euro in het materiaal gaat zitten. Dat vind ik net even teveel zonder dat ik een garantie heb of het probleem daarmee is opgelost.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
leverde Chritian Fahrig niet een vervangende boom? Ik heb die voor de SM bij hem gekocht..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
klopt. Levertijd is soms wat lang maar wel erg mooie kwaliteit. Ik heb zo’n complete bundel in een 23 injectie gezet en dat was echt prima te doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De 2 jaarlijkse APK zat er weer aan te komen.
Dat ging net even niet zonder werk. Links achter zat niet genoeg staal meer.
Na verwijderen van coating en wat slijpwerk was wel duidelijk waarom.
Het slechte staal eruit om ruimte te maken voor nieuw staal.
Dat nieuwe ziet er direct al stukken beter uit.
Na afwerking is het weer APK waardig.
Technisch was er voor de APK eigenlijk niet veel nodig, alleen wat afstel werk aan de achterremmen en handrem.
We mogen dus weer 2 jaar!
Ook even het inhouden bij constant rijden probleem weer opgepakt.
De ontsteking lijkt goed op tijd te staan.
Ook even de Co meter in de uitlaat gehangen, het was in elk geval duidelijk dat er geen tekort was aan benzine met een Co van rond de 7.0. Deze heb ik met de stelschroef op de modulator flink terug kunnen draaien. En duidelijk merkbaar verschil met rijden, het is nu veel rustiger.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De stelnokken van de achterremmen zaten vast.
Deze heb ik weer gangbaar laten maken. De remcilinders begonnen ook een beetje te zweten, dus 2x nieuw.
Het remt weer erg fijn, reageert net even allemaal wat mooier.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In de kofferbak van de DS zit een lampje voor verlichting.
Echter ik heb geen schakelaar.
De draad die vermoedelijk via de schakelaar verbinding moet maken met de massa is los.
Welke schakelaar hoort bij mijn modeljaar 1973?
Iemand een voorbeeldje van hoe het hoort te zitten?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten een kwikschakelaar. De bevestiging daarvan is tegelijkertijd de massa, er wordt dus maar één draad op aangesloten. (een +)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Geen kwikschakelaar, maar 1 met een kogeltje erin.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, ik vermoed dat die er bij mij op hoort. (oudere types hebben een andere schakelaar zover ik gevonden heb)
Waar zit die schakelaar aan vast? En hoe loopt de draad er naar toe?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat hij vastzit met een van de boutjes waarmee het kofferdeksel aan het linkerscharnier bevestigd is. Waar de draad vandaan komt weet ik zo niet. Aangezien de schakelaar naar - schakelt moet er altijd 12V op de draad staan. (Net als bij de portiercontacten.)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
De schakelaar geeft massa door naar de kofferbakverlichting. Komt geen 12V aan de schakelaar.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb nog wel een afbeelding van de kogelschakelaar.
Deze heb ik verwijderd en vervangen door een van een ouder type.
Hij bleef vaak aan en trok de accu leeg.