voge schreef:Ben helaas nog te jong om de eend zo te verzekeren, anders had ik ‘t zeker ook gedaan. Zijn er ook maatschappijen die geen leeftijdslimiet stellen? (ben 21)
Om Harm’s draadje niet verder te vervuilen mag je ‘t antwoord, als je dit tenminste weet, ook wel PBen hoor!
ben nu inmiddels 24 maar toen ik de cx in de oltimerverzekering wou doen kon dit ook niet ,alleen als ik er een dagelijkse auto bij had dan kon ik de cx pallas verzekeren tot 7500 km per jaar
discriminatie vind ik het
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:ben nu inmiddels 24 maar toen ik de cx in de oltimerverzekering wou doen kon dit ook niet ,alleen als ik er een dagelijkse auto bij had dan kon ik de cx pallas verzekeren tot 7500 km per jaar
discriminatie vind ik het
Ja, natuurlijk is het discrimatie. Maar volledig terecht in dit geval.
Trouwens, niet lullig bedoeld hoor, maar uit de statistieken blijkt toch we dat de kans op schade bij een dagelijks gebruikte auto groter is dan bij een klassieker/oldtimer die als tweede auto wordt gebruikt.
Leeftijdsdiscriminatie is wel vervelend: de goeden lijden onder de kwaden. Toch spreken ook hier weer de statistieken.
mpostma schreef:
Ja, natuurlijk is het discrimatie. Maar volledig terecht in dit geval.
Ben ik niet met je eens, jij hebt ten slotte al schade gereden en ik nog niet..waarom moet ik meer betalen dan jij?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:mpostma schreef:
Ja, natuurlijk is het discrimatie. Maar volledig terecht in dit geval.
Ben ik niet met je eens, jij hebt ten slotte al schade gereden en ik nog niet..waarom moet ik meer betalen dan jij?
Ik heb het hierboven genuanceerd/aangepast, want het kwam wel wat bot over.
Wat betreft schade: ik heb in 10 jaar rijden en ong. 200.000 km 2 x schade gehad. 1 x buiten mijn schuld en de laatste keer kon ik weinig aan doen (verhaal is ondertussen wel bekend), maar die kwestie loopt nog. Hoeveel kms heb jij gereden?
Voor mensen als bijv. Thijs die toch jong zijn, maar wel heel veel schadevrije kms hebben, vind ik het overigens niet geheel rechtvaardig.
Boeiend detail: de eerste schade werd veroorzaakt door een broekie van 19 die net zijn rijbewijs had (en nog een hoop had te leren qua verkeersregels).
De statistieken zeggen trouwens genoeg.
Wat betreft meer betalen: ook als ik ouder bent dan 24 wordt ik met de Emerpark hard genoeg aangepakt als ik schade veroorzaak. Lees de kleine lettertjers er maar eens op na. Na 1 geclaimde schade ga je het volgende jaar 150 % in premie omhoog.
Volgens mij ging het over het feit dat je er een ‘normale auto’ naast moet hebben. Overigens vind ik het ook volkomen terecht dat mensen tot hun 24e levensjaar meer betalen aan verzekeringspremie. Hoeveel van die petjes krijgen jaarlijks een ongeluk door roekeloos rijgedrag en een gebrek aan ervaring?? Ik zou ‘t zeer onterecht vinden als mijn opa uit 1928, die nog nooit één krasje op een auto heeft gereden, mee moet betalen aan de gevolgen van een halve zool die zijn pas gepimpte golf 2 GTD de sloot in rijdt…
toch?
Ontopic: 4000 euro voor een BX is veel, dat wist je al (zei je net op MSN). Maar deze BX heeft toch veel meer leukere opties dan een normale TZD? (sowieso al een schuifdakkie)
Dan hoef ik niet eens te spreken voor oldtimerverzekering als ik 18 ben
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:
Wat betreft meer betalen: ook als ik ouder bent dan 24 wordt ik met de Emerpark hard genoeg aangepakt als ik schade veroorzaak. Lees de kleine lettertjers er maar eens op na. Na 1 geclaimde schade ga je het volgende jaar 150 % in premie omhoog.
Dat klopt, ik ben 29, en heb vorig jaar ook schade bij hun moeten claimen. Ik moest dit jaar ook 120 euro meer betalen, maar dat geldt dan weer niet voor het volgende jaar. Volgens hun betaal ik dan weer de premie van voor de schade.
Ik vind dit meer dan normaal, ik claimde totaal meer dan 20.000 euro schade, 15.000 aan mijn SM en 5500 voor de Honda van de tegenpartij!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tsja, wij jongeren hebben over het algemeen minder ervaring, aan de andere kant hebben we snellere reflexen. een ongeluk zit in een klein hoekje en hebt het daarnaast bijna nooit zelf in de hand, dus dat het terecht is vind ik maar relatief…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
mpostma schreef:Voor mensen als bijv. Thijs die toch jong zijn, maar wel heel veel schadevrije kms hebben, vind ik het overigens niet geheel rechtvaardig.
Vergeet mij niet! Toch ook zo’n 145000km rijervaring opgedaan in 3,5 jaar tijd en nog geen schade door eigen schuld (wat kan ik er nou aan doen dat er een ree oversteekt )
Maar goed, statistieken zeggen inderdaad genoeg. Jongeren moeten lappen, brokkenpiloten ook! Als dit niet zo is wordt de standaardpremie natuurlijk nog een berg hoger…
voge schreef:Als dit niet zo is wordt de standaardpremie natuurlijk nog een berg hoger…
En terecht (grapje)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
mag ik vragen wat je kwijt was voor de taxatie en hoe het verliep
Dat mag
http://www.pandertaxaties.nl heb ik ‘t laten doen, die komen aan huis voor 90 euro. Bij mij kwam ie zelfs naar de Hegru, omdat de TZD daar die dag stond. Ik heb het dus niet zelf meegemaakt, maar het rapport ziet er netjes uit
Simpele Ziel schreef:Tsja, wij jongeren hebben over het algemeen minder ervaring, aan de andere kant hebben we snellere reflexen. een ongeluk zit in een klein hoekje en hebt het daarnaast bijna nooit zelf in de hand, dus dat het terecht is vind ik maar relatief…
Kijk, ik zei al: de goeden moeten soms onder de kwaden lijden. Er zijn op individueel geval genoeg gevallen waarbij het systeem toch niet rechtvaardig is.
@Harm: verstandige actie trouwens. Ik heb begepen dat All risk oldtimerverzekeringen eisen dat de taxatie om de 2 jaar opnieuw gedaan wordt. Ik denk dat je iets soortgelijks moet hanteren. En anders maar even advies inwinnen van een assurantie expert.
€90,- vind ik wel netjes eigenlijk… Ik geloof alleen niet dat ik een auto in bezit heb waarbij ‘t zin heeft
wat een ophef toch ben ik het hier niet mee eens jullie praten allemaal over broekies en over petjes en in wat voor auto rijden die?? precies en wij in onze liefhebbende klassiekertjes kijken wel twee keer zo goed uit om te voorkomen dat we haar ergens tegen aan parkeren ( geld voor alle klassiekers ! niet alleen wij in onze citroens ) ik vind het terecht, hoe sneller de auto hoe hoger de premie maar voor een oldtimer .. kom op
oja bij citroklassiek kon ik uberhaupt helemaal geen verzekering krijgen beneden 24 maar nu wel dus even neuzen op die site van Harm
sorry fftopic
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
voge schreef:mpostma schreef:Voor mensen als bijv. Thijs die toch jong zijn, maar wel heel veel schadevrije kms hebben, vind ik het overigens niet geheel rechtvaardig.
Vergeet mij niet! Toch ook zo’n 145000km rijervaring opgedaan in 3,5 jaar tijd en nog geen schade door eigen schuld (wat kan ik er nou aan doen dat er een ree oversteekt )
Maar goed, statistieken zeggen inderdaad genoeg. Jongeren moeten lappen, brokkenpiloten ook! Als dit niet zo is wordt de standaardpremie natuurlijk nog een berg hoger…
Ik heb nu bijna 5 jaar het roze papiertje, en na ruim 700.000 schadevrije km’s toch wel het gevoel dat ik niet meer bij ‘dat jonge spul’ hoor.
Als ik echter terugkijk op het eerste jaar dat ik reed, is er echt wel wat veranderd. .Juist omdat ik veel met groot materieel rij, zie ik het besturen van een auto eigenlijk als het hanteren van een leuk stukje speelgoed. Maar dit terzijde: Ik heb met een verklaring van mijn werkgever voor elkaar weten te krijgen dat ik bij het Emerpark gezien wordt als een 24+ jarige, terwijl ik 22 ben.
Dus ik heb al 2 jaar eerder een leuke goedkope verzekering. Voor de BX TD ARMY betaal ik 206 per jaar, en voor de BX GTi 120 per jaar.
xm'metje schreef:wat een ophef toch ben ik het hier niet mee eens jullie praten allemaal over broekies en over petjes en in wat voor auto rijden die?? precies en wij in onze liefhebbende klassiekertjes kijken wel twee keer zo goed uit om te voorkomen dat we haar ergens tegen aan parkeren ( geld voor alle klassiekers ! niet alleen wij in onze citroens ) ik vind het terecht, hoe sneller de auto hoe hoger de premie maar voor een oldtimer .. kom op
oja bij citroklassiek kon ik uberhaupt helemaal geen verzekering krijgen beneden 24 maar nu wel dus even neuzen op die site van Harm
sorry fftopic
Ja Roy, het is wat. Maar net wat Marten zegt, de goeden lijden weer onder de kwaden.
Maarre, we gaan verschrikkelijk fftopic
ONTOPIC:
Volgens mij moet je ten alle tijde de taxatie elke 2 jaar verversen.
Trouwens, €90 is een redelijk standaart bedrag. Als je meerdere auto’s tegelijk laat taxeren, ben je vaak zelfs minder kwijt. De voorrijkosten zijn dan al betaald zeg maar.
@Harm: Waarom laat jij je GTi ook niet taxeren? Is ook (bijna) helemaal orgineel dacht ik. (Ben wel nieuwsgierig op wat voor bedrag mijn BX ARMY getaxeerd zou waorden )
Test