Avond allemaal… vanmorgen een flinke plek vloeistof onder mijn xantia.. nu heb ik de lekkage kunnen ontdekken…. het is de slang die vanuit het reservoir middels een vertakking helemaal naar beneden gaat voorbij de startmotor en helemaal onderaan over een leiding gaat van ca 5 mm… net achter de slangklem zit een scheurtje…..is deze slang los te krijgen zoja waar en kan ik hier een stuk tussenin zetten middels 2 slangen en een slangpilaar….
Is deze slang een drukloze leiding?
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
hallo konij21.
Ik heb deze vervangen door eem stuk benzineleiding (8mm). Het is een retour leiding , dus vrijwel drukloos.
Tenminste als we het over hetzelfde hebben
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Even een vraagje in lijn met dit topic…..
Is het hele retourslangen pakket nog ergens te krijgen? want bij mijn Xantiaatje lijken ze nu één voor één te vergaan..
Hallo Piet,
Wij zitten met hetzelfde probleem en om maar meteen een antwoord te geven op je vraag…..helaas
We hebben overal geprobeerd, sloop, ebben, citroen dealert, specialisten enz. Deze slang is een onderdeel van een bundel en niet meer te krijgen. Of je zou per ongeluk op een specialist moeten stuiten die er nog eentje heeft liggen.
Het gaat om mijn broers xantia die denk ik dezelfde slang kapot heeft. We hebben een nieuwe getrokken maar uiteraard brak hij boven los van de slang die het vat in gaat. We hebben het provisorisch opgelost zodat hij in elk geval kan rijden.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Je bedoelt deze ? Ik zoek n.l ook buiten de landsgrenzen
https://www.drxantia.com/index.php/en/products/xantia-hydraulic-return-pipe-loom-detail
https://www.drxantia.com/index.php/en/vm-category
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Goedeavond, lijkt veel op mijn lek-probleem. Langzaam lekt er LHM weg maar ik denk dat ik het lek heb gelocaliseerd. Onderkant aan de bestuurder kant zit een soort verdeelblokje en het lijkt alsof er een scheurtje in zit. Blokje zelf: er komt een dikke rubber leiding binnen, er gaan 3 dunne kunsstofleidingen uit, 1 naar achter, en 2 naar voor. Ik hoop dat de foto dit iets duidelijker maakt.
Vraag 1: wat is dit precies?
Vraag 2: is alleen dit blokje te vervangen of moet er een hele nieuwe sliert leidingen komen?
Vraag 3: kan ik dit zelf doen? Heb wel enige handigheid met het vervangen van slangen, radiateuren…
Alvast dank!
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
daś een mooi setje citroen23!
50 euro is ook niet veel.
moreredwine schreef:
Vraag 1: wat is dit precies?
Vraag 2: is alleen dit blokje te vervangen of moet er een hele nieuwe sliert leidingen komen?
Vraag 3: kan ik dit zelf doen? Heb wel enige handigheid met het vervangen van slangen, radiateuren…Alvast dank!
1.Het is een koppelstuk
2.Je kunt alleen het verdeelblokje vervangen (mits je een adres weet wie deze levert)
3.Je kunt dit makkelijk zelf doen (in het ergste geval kun je er moeilijk bij !!): de leidingen er met beleid uitrekken en ,met beleid, induwen in het nieuwe verdeelblokje.
Nou nog een adresje vinden die dat levert/herfabriceerd (ik heb het nog niet nodig gehad/gevonden)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
PietR schreef:daś een mooi setje citroen23!
50 euro is ook niet veel.
Ik vindt het ook betaalbaar (komt nog wel 21 euro verzendkosten bij) maar dan nog: nette prijs
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
moreredwine schreef:Goedeavond, lijkt veel op mijn lek-probleem. Langzaam lekt er LHM weg maar ik denk dat ik het lek heb gelocaliseerd. Onderkant aan de bestuurder kant zit een soort verdeelblokje en het lijkt alsof er een scheurtje in zit. Blokje zelf: er komt een dikke rubber leiding binnen, er gaan 3 dunne kunsstofleidingen uit, 1 naar achter, en 2 naar voor. Ik hoop dat de foto dit iets duidelijker maakt.
Vraag 1: wat is dit precies?
Vraag 2: is alleen dit blokje te vervangen of moet er een hele nieuwe sliert leidingen komen?
Vraag 3: kan ik dit zelf doen? Heb wel enige handigheid met het vervangen van slangen, radiateuren…Alvast dank!
Bij mij is dit ook kapot geweest. In frankrijk het rechtse slangending https://www.technocitro.fr/faisceau gekocht en er in gefriemeld.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
top! mooi te weten dat het in ieder geval nog op meer plekken te koop is:-)