Ook ‘t andere kind heeft wat TLC nodig…
Na wat grooming lacht ze me weer toe….
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
hemel dat glimt, je hebt zelfs alle corrosie en frictieplaatstof ervan afgekregen!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Ja en dat met dasty van de wibra! Nu die flinstones wagen weer in elkaar zetten.
Zo, eindelijk zit ie d’r weer in:
Nieuwe voorpijpjes:
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er weer mooi uit!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Verwijderen krukastandwielen tbv vervangen oliekeerring
De krukas-tandwielen worden geborgd door een veertje aan het eind van de krukas.
Het veertje is te verwijderen, door deze met het open gedeelte naar de inkeping aan de binnenzijde van het tandwiel te draaien en dan met een haak er uit te vissen.
De tandwielen icm met het maanvormige stukje ijzer, passen slechts op één manier op de krukas. Dit is nodig voor de aandrijving en de positie van de distributieriem naar de nokkenas-tandwielen.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat maanvormige stukje ijzer heet een spie.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
juist ja, kon er niet op komen.
Omdat mijn beeldhosting ermee is gestopt, mist het topic de foto’s die horen bij de berichten. Vandaar een herstel poging voor een aantal werkplaats handelingen voor de Motor GSA.
Losmaken aanvoerslang hogedrukpomp, waarbij de slang gevuld blijft met LHM.
Als de motor weer is ingebouwd en aangesloten, vergemakkelijkt dit ‘het op druk brengen’ van het hydraulisch systeem.
Aanbrengen klem op de slang.
Loshalen slang van de rubberen mof.
Afdoppen slang,zodat de klem weer verwijderd kan worden.
Uitbouwen motor
Naast alle voor de hand liggende zaken, zoals gas- en choke-kabel, hogedrukleiding, brandstofleidingen, hotspot-pijpje rechts, stroomkabels startmotor, verdelerkap + kabels en uitlaat voorpijpen,
zijn er een aantal minder voor de hand liggende zaken, die niet vergeten mogen worden:
De sensor van de toerenteller (de kachelbuis blijft hier achter haken)
Het draadje van de olietemperatuur sensor, onder het motorblok….
... en het draadje van de oliedruk sensor.
Uitbouwen motor
Het scheiden van motor en versnellingsbak gaat het makkelijkst, als de motor is opgekrikt tot nét onder de bovenste traverse van het subframe. De uitlaat voorpijpen komen dan los uit de koellucht beplating.
De versnellingsbak zal dan ook moeten worden opgekrikt.
Losdraaien van de 4 moeren tussen motor en versnellingsbak plus de 2 motorsteun bouten.
Vervolg in volgende post.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
willingeprins schreef:Losmaken aanvoerslang hogedrukpomp, waarbij de slang gevuld blijft met LHM.
Als de motor weer is ingebouwd en aangesloten, vergemakkelijkt dit ‘het op druk brengen’ van het hydraulisch systeem.
Nadat het hydraulisch systeem weer is aangesloten laat je de LHM het best aanzuigen door de ontlastschroef los te draaien en de motor te starten. Doordat de pomp dan drukloos de LHM kan rondpompen zal hij geen problemen hebben met het aanzuigen, ook niet als de slang helemaal leeg is. Het systeem ontlucht zichzelf nu ook helemaal vanzelf. Na een minuutje draai je de ontlastschroef weer dicht en kan de druk zich opbouwen. Geen centje pijn zo.