Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Ik rijd zelf met een 180pk EAT6 automaat, maar dat is geen strepentrekker. En ik ben geen overdreven sportieve rijder. De C5 Aircross is een heel fijne auto (ok, onvergelijkbaar met de C6…) maar ik vraag mij af of de 130pk PureTech een fijne combinatie is.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Wat is het gewicht van jouw wagen? Een C5 Aircross weegt rond de 1.400 kg. (behalve de 180 pk diesel, die is een stuk zwaarder).
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Op Citromobile met een C5 Aircross 2.0 HDI 180pk EAT8 gereden, was aangenaam verrast over deze voiture.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
jhvink schreef:Wat is het gewicht van jouw wagen? Een C5 Aircross weegt rond de 1.400 kg. (behalve de 180 pk diesel, die is een stuk zwaarder).
Het rijklaargewicht is 1505kg. Nogmaals, een heerlijke auto met een heerlijke automaat. Maar een benzine mist natuurlijk het koppel van een diesel.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Jorikl schreef:Ik rijd zelf met een 180pk EAT6 automaat
Is het geen EAT8 ?
Als je een EAT6 hebt dan is het een 150 of 165 PK
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Excuus, je hebt uiteraard gelijk. Het is een EAT8 icm 180pk
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Mijn vorige auto was een C4GP Diesel 130pk EAT6. Het koppel van de huidige C5A benzine 130pk EAT8 is daarmee goed te vergelijken. Af en toe schakel ik de sport-stand op de automaat in als ik het iets te gezapig vind gaan.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Na ruim 4 jaar en 110.000 km komt er een einde aan het C5 Aircross tijdperk. Vanwege het lage trekgewicht en de hoge nieuwprijs ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Volkswagen T-Cross met de 1.5 150pk motor en DSG-automaat. De wensen waren: hoge zit, automaat en trekgewicht van 1.500 kg. De T-Cross is wat buitenmaten betreft kleiner maar de zitruimte binnen is acceptabel en op de achterbank zelfs groter.
Ik heb de C5 Aircross als een zeer plezierige auto ervaren, probleemloos, comfortabel en ruim, behalve voor de achterpassagiers. De vering van de achteras als er 4-5 volwassenen in de auto zitten is niet fijn. Op een flinke hobbel bonkt deze dan erg hard. De laatste tijd is de auto wel wat olie gaan gebruiken, ruim 1 liter per 10.000 km. Tot 90.000 km. heb ik nooit olie bijgevuld.
Na 4 Citroëns dus naar Volkswagen. Ik ben benieuwd;-)
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Excuses, het moet natuurlijk een Volkswagen T-Roc zijn!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Waarom niet weer een C5 Aircross?
Die hybrides mogen idd maar 1300 Kg. trekken.
Maar een niet hybride mag net als een T-Roc 1500 Kg. trekken. Of wilde je perse een nieuwe auto kopen?
Ook heeft de C5 Aircross een echte automaat, heeft de T-Roc niet.
Het bonken als je over een hobbel rijdt is denk ik een defect, mijne doet dat niet.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Het gaat om een nieuwe ivm leeftijd en km-stand. Ik heb een auto van mijn werk. En nieuwe C5 Aircross is duur en trekgewicht van 1250 kg.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Berlingo2.0HDi schreef:....
Het bonken als je over een hobbel rijdt is denk ik een defect, mijne doet dat niet.
Onze Hybrides hebben een multilink achteras, met andere veren en dempers dan de “gewone” C5AC. Die heeft een “starre” achteras, met langsgeleiders.
Of daarmee dat bonken verklaard kan worden bij volle belasting is niet duidelijk. Ik heb het in elk geval ook niet.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Als er 2 of 3 volwassenen achterin zitten en je rijdt over een flinke bult zoals die momenteel in de A16 tussen Dordt en R’dam zitten dan veert de auto in tot het aanslagpunt bij een snelheid van 100 km/h. Dat is erg oncomfortabel.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Daarom staat er ook een bordje met 70, een vervelende bult is dat die elke paar jaar weer terugkomt
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die bult staat op een constante hoogte. Het is de rest wat zakt. Dan wordt er weer een bult asfalt in aangebracht om het af te vlakken, maat dan wordt het asfalt daar weer zwaarder waardoor het nog sneller wegzakt in het veen.
Die “bulten” zijn de contstructies die onderheid zijn zoals duikers, viaductfunderingen en zo.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.