5 van de 21
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
waterman’s A124: auf wiedersehen!
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 september 2019 09:24 PM
  [ # 61 ]

Netjes, ziet er idd goed uit. En scheelt een berg als alles gelijk klopt, ja.
Wellicht was er met de kabelboom van mijn 230 CE ook wel wat mis, die had wel eens kuurtjes.
Maar goed, da’s achteraf.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2019 09:41 PM
  [ # 62 ]

van dit:

naar dit:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 25 september 2019 10:01 PM
  [ # 63 ]

Nice!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 25 september 2019 10:31 PM
  [ # 64 ]
waterman schreef:

Het is alleen de boom onder de motorkap, en dan zelfs nog alleen de boom die tegen het blok aan ligt. Door de hitte zijn de weekmakers uit het pvc waar de isolatie van gemaakt is vertrokken. Het pvc wordt keihard en brokkelt af. Zie daar de blootliggende draden en het gedoe…

Helemaal duidelijk, en nu lekker freubelen.

De nieuwe kabel ziet er kwalitatief goed uit.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 september 2019 08:35 AM
  [ # 65 ]
waterman schreef:

Ik vind dat een rampzalige constructie. Het maakt niet uit bij welk merk, vroeg of laat breken de aders omdat bij de invoer in de steker de draden mechanisch belast worden; het zwakste punt. Een tule op de steker zou heel veel schelen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2019 08:43 AM
  [ # 66 ]

Ik ben dat wel met je eens, met de opmerking dat het wel erg belangrijk is van welk materiaal de buitenmantel van de bedrading gemaakt is. Is dat een materiaal dat goed flexibel blijf dan is er niet zo veel aan de hand.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 september 2019 02:17 PM
  [ # 67 ]

precies dat, de constructie is sub-optimaal vanwege de grote abrupte verandering van stijfheid in de lengterichting, kort op elkaar. Je zou als voorzorg een wat groter stuk van de verzamelmantel kunnen wegsnijden, dan knikken de twee strengen wat minder vlug, meer buiglengte.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2019 08:51 PM
  [ # 68 ]

De nieuwe draadboom is aangepast: ten eerste is deze niet meer met tape omwonden maar zit alles in thules en ten tweede zijn de draden langer zodat je ruimere bochten hebt. Daarbij voel je ook dat alles lekker kan bewegen. Ik verwacht dat dit wel weer 25 jaar meegaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2019 09:38 PM
  [ # 69 ]

Vandaag nog wat extra bedradingsellende opgelost. Jean-Marie le thuisknutselaar had ooit eens last van wat draadbreukjes in de bundel naar het kofferdeksel. Dat heeft hij opgelost en bij de aankoop van de auto liet hij dat vol trots zien. Waar hij nou trots op was is me een klein raadsel, bij mij sprongen de tranen in m’n ogen:

Ik heb dat maar eens opgelost zoals het hoort:

Verder heb ik een dekseltje op de ECU gezet, het ontbrak en was voor 4,95 nieuw te krijgen bij de dealer:


Ook de draadjes van de reeds in de container belande trekhaak moesten er uit:

De reden dat ik in die kofferruimte aan het werk was was eigenlijk simpel: het achterpaneel was niet van bekleding voorzien. Ooit verdwenen. Soit, zag er niet uit..

Dus nieuwe besteld. Kost 57 euro bij de dealer en is binnen 24 uur leverbaar. Montage is een fluitje van een cent en de hele boel ziet er gelijk weer strak uit zo.

Daarna ben ik begonnen aan een klus waar ik enorm tegen op zag: het verwijderen van de “Sacco-bretter”, de naar de ontwerper vernoemde platen die tegen de zijkant van de auto zitten. Ook wel als “beplankung” aangeduid. Ik verwachte daar rot en gaten. Plamuur en kippengaas. Maar het viel erg mee. Enorm mee.

Een W124 (en dus ook de cabrio, A124 genoemd) is een roestgevoelige wagen. Met name rond de krikpunten gaan ze graag rot. En goed rot ook. De cabriolet heeft (gelukkig….) versterkte dorpels, kriksteunen en kokers. Dikke staal, andere lasmethode. Ik vond alleen losse lak, wat beginnende roest en losse roest. Ik heb dat allemaal kaalgeschuurd en behandeld.

In de roestbehandelmeuk:

Daarna had ik het wel weer gehad en heb ik de wagen weer in het hok gezet en ben ik zondag gaan houden. Volgende keer meer Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 oktober 2019 10:10 AM
  [ # 70 ]

Valt erg mee met de roest!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 oktober 2019 02:12 PM
  [ # 71 ]

Die scotch blokjes, de horror.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2019 03:44 PM
  [ # 72 ]
jantje1948 schreef:

Valt erg mee met de roest!

Ja, dat is een aardige opsteker. De 124-serie is eigenlijk een notoire roestbak dus alles wat niet rot is valt mee. Ik denk dat ik er net op tijd bij ben ook.

2cvMaarten schreef:

Die scotch blokjes, de horror.

De hele bedrading van die trekhaak was een totale horror. Eigenlijk is alles wat ze ooit zelf aan die auto gedaan hebben de horror. Van de radio tot de antenne, de motorkabelboom en de trekhaak: alles was enorm verknoeid. Alles er uit en opnieuw beginnen.

Het scheelt dat ie binnen kan staan en dat ik geen haast heb, het is immers toch winter. Ik sloop wat uit elkaar, inspecteer het, maak het schoon en knap het op. Heb ik spullen nodig dan zet ik de auto weer in z’n hol, bestel ik wat ik nodig heb, wacht ik tot het binnen is en tot ik weer zin en tijd heb. Dat werkt enorm ontspannend heb ik gemerkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 29 oktober 2019 10:02 AM
  [ # 73 ]

Maar zag ik daar nou een onderdeel met een barcode?? Bestond dat al in 19-zoveel?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2019 10:09 AM
  [ # 74 ]

Barcode bestaat al sinds de jaren zeventig ofzo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 29 oktober 2019 10:42 AM
  [ # 75 ]

Mooie bak! En als ik het zo zie, ondanks het beunwerk aan de bedrading, een hele goede koop! Een 124 die er zo uitziet onder de platen is gewoon zeldzaam aan het worden en zeker de moeite meer dan waard!

Profiel  
 
 
5 van de 21
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook