Hoi allemaal,
Ik heb onlangs een Xsara Picasso overgenomen waar de airco niet van werkte, je hoorde wel de tik als je het knopje van de airco indrukte.
Ik heb de airco laten nakijken en vullen. De airco deed het weer super goed.
Maar na een dag dus weer geen airco, ook hoor je nu de tik niet meer als je het knopje van de airco indrukt.
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Mogelijk is het aircosysteem ergens lek.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon













Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Traceergas erin en lekzoeken is inderdaad de oplossing, oftewel terug naar de garage/aircospecialist.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
ja, maar je hoort geen tikje…
misschien zekering die de pomp aanstuurt?
Vaak zit er al een fluorescerend stofje in het koelmiddel.
als je zo’n vals geld lamp hebt kan je misschien een lek opsporen…
Geen tikje zegt weinig. Als er te weinig druk in het systeem zit vanwege gebrek aan vloeistof slaat de pomp ook niet aan, hoor je dus ook geen tikje.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Vaak is steenslag op de radiator de grote boosdoener. Met een UV-lamp kun je het lek opsporen. De betere aircospecialist heeft het systeem namelijk met een tufje fluor afgeperst. Bij droog weer moet je het lek van de olie ook vrij makkelijk kunnen vinden.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006



















Totaal aantal Berichten: 1808
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
De betere airco specialist gebruikt juist niet die fluoriserende rommel
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera













Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
De kwaliteit van het UV aditief is belangrijk hierbij, anders meer schade als gevolg.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*