Airco laten vullen na een dag niet meer werken
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 oktober 2019 06:51 PM

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een Xsara Picasso overgenomen waar de airco niet van werkte, je hoorde wel de tik als je het knopje van de airco indrukte.
Ik heb de airco laten nakijken en vullen. De airco deed het weer super goed.

Maar na een dag dus weer geen airco, ook hoor je nu de tik niet meer als je het knopje van de airco indrukt.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 02 oktober 2019 08:11 PM
  [ # 1 ]

Mogelijk is het aircosysteem ergens lek.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 02 oktober 2019 10:27 PM
  [ # 2 ]

Traceergas erin en lekzoeken is inderdaad de oplossing, oftewel terug naar de garage/aircospecialist.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 oktober 2019 10:55 PM
  [ # 3 ]

ja, maar je hoort geen tikje…
misschien zekering die de pomp aanstuurt?

Vaak zit er al een fluorescerend stofje in het koelmiddel.
als je zo’n vals geld lamp hebt kan je misschien een lek opsporen…

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 02 oktober 2019 11:26 PM
  [ # 4 ]

Geen tikje zegt weinig. Als er te weinig druk in het systeem zit vanwege gebrek aan vloeistof slaat de pomp ook niet aan, hoor je dus ook geen tikje.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 04 oktober 2019 10:36 AM
  [ # 5 ]

Vaak is steenslag op de radiator de grote boosdoener. Met een UV-lamp kun je het lek opsporen. De betere aircospecialist heeft het systeem namelijk met een tufje fluor afgeperst. Bij droog weer moet je het lek van de olie ook vrij makkelijk kunnen vinden.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1808
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 04 oktober 2019 10:46 AM
  [ # 6 ]

De betere airco specialist gebruikt juist niet die fluoriserende rommel Wink


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 04 oktober 2019 11:28 AM
  [ # 7 ]

De kwaliteit van het UV aditief is belangrijk hierbij, anders meer schade als gevolg.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook