Hallo mensen,
Sinds kort heb ik een verlichting storing en hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.
1. Als ik mijn verlichting aan doe dan fungeert mijn 3e remlicht als achterlicht ipv remlicht.
2. Als ik de motor wil afzetten dan moet ik ook eerst alle verlichting uitzetten en mijn rem los laten voordat de motor uitgaat. Het is zelfs zo dat ik mijn contactsleutel omdraai, in mijn handen heb en mijn motor nog draait. Pas als ik mijn verlichting uitzet gaat de motor af.
Raar of niet? Wie helpt me verder?
Kan een losliggende massa draad zijn ergens, maar waar? Toevallig iets extra’s gemonteerd elektrisch? Autoradio, trekhaak, alarm etc. ? Achterlicht vervangen ?
To err is human, not to err is divine.
Ik weet niet zeker maar volgens mij is de storing ontstaan sinds de dynamo kapot was.
Toen heeft de auto helemaal zonder stroom gestaan.
Of het 3e remlicht toen ookal brandde weet ik niet want dat heb ik deze week pas te horen gekregen.
De dynamo is al maanden geleden.
Totaal aantal Berichten: 11737
- Xantia TD SX
Over wat voor Berlingo hebben we het hier? Vooral het bouwjaar is interessant (in verband met wel of niet met COM2000).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als je dynamo kapot gegaan is kan het zijn dat je boordspanning te hoog is geweest en dat er daardoor iets van electronica beschadigd is, bijvoorbeeld de BSM. Voor een echte diagnose moet je dan naar een goede garage.
Was je accu /batterij ook kapot ?
To err is human, not to err is divine.
Het bouwjaar is 2006
De accu was na dit voorval nog wel goed.
De auto naar een citroen garage brengen kost een aardige duit die ik niet heb.
Verder ben ik niet zo bekend met de electronic van de auto. Kan een hoop zelf maar dit niet.
Hoi Erno,
mocht je toevallig in het zuiden des lands wonen dan kan ik je aanbieden om je auto met lexia uit te lezen en andere technische hulp te bieden.
Groetjes Jan
Berlingo 1.9D 2005.
Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.
Ik ben van Helmond.
Erno schreef:Ik ben van Helmond.
Laat maar ff weten wanneer het jou uitkomt. Dan neem ik alles mee
Berlingo 1.9D 2005.
De boosdoener was een verkeert lampje in het linker achterlicht.
Berlingo 1.9D 2005.
bedankt Jan
lamp met twee pinnetjes ipv één?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:lamp met twee pinnetjes ipv één?
Er zit normaal een 21/5 W lampje ( combi achter en remlicht in een ) in, die was vervangen door een 21 W lampje .
Nieuw 21/5 W lampje er in en klaar is koos
Berlingo 1.9D 2005.
Erno schreef:bedankt Jan
Geen probleem Erno
Berlingo 1.9D 2005.
Let wel, dit probleem was al langer aan de hand… Pfff hoe een klein lampje zoveel storing verzorgen
Totaal aantal Berichten: 1344
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Knap dat ze dat voor elkaar hebben gekregen want de 2 pinnetjes aan de lampvoet/fitting zijn verschillend qua positie. Zo zie je maar dat een kleine vergissing voor grote hoofdbrekens kan zorgen
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn