Ik heb in alle haast bij het plaatsen van mijn nieuwe accu de polen verkeerd om aangesloten. Bij de nieuwe accu zitten de polen gespiegeld en zonder na te denken maakte ik deze fout. Auto start gewoon en rijdt gewoon, echter zijn er een groot aantal dingen die niet meer werken.
Problemen:
- stuurbekrachtiging werkt niet (lampje brand)
- ABS werkt niet lampje brand
- ruitenwissers werken niet
- ventilatie werkt niet
- radio doet het niet
- lampje accu en handrem blijven branden
Al gedaan:
- zekeringen dashboard en motorkap gecontroleerd en nagemeten
- accupolen losgehaald en na tijdje weer aangesloten
- andere accu geprobeerd
Wat kan ik verder nog doen. Zit er ergens nog een hoofdzekering ofzo? In het boekje praat men over zekering 15/16/17 raadpleeg Citroën dealer.
Gaat om een Citroën C1 uit 2009 zonder airco en centrale deurvergrendeling
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Welkom op het forum,
Ik ben bang dat je de BSI om zeep heb geholpen, deze regelt alles wat je omschrijft.
De hoofdzekering kan je er gewoon uithalen en erop nieuw indoen, ik heb dat bij mijn vorige Xsara Picasso ook gedaan, alles is dan uit, je moet wel wat dingen opnieuw instellen, maar ben echt bang dat er meer aan de hand is.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Hier is het ook gebeurd.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237221/
Daar lijkt het alleen de hoofdzekering te zijn.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik hoop het dat dat het is, anders ben je de sigaar…..
De topic-starter van het andere topic heeft echt geluk gehad.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Het lijkt hetzelfde. Toch maar even kijken.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ben benieuwd
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Waar zit de hoofdzekering? Is dat een van de zekeringen in de zekeringenkasten? In het boekje praat men over 3 zekeringen waarvoor je contact op moet nemen met het Citroën netwerk. Deze (15/16/17) zekeringen staan ook niet op de tekening in het boekje.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Deze kunnen ook in de motorruimte zitten.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
lexios1977 schreef:Waar zit de hoofdzekering?
Een aantal hoofdzekeringen, zogeheten MAXI-fuses, zitten aan de onderzijde van de BSM, dit is de zekeringenkast in de motorruimte.
Om zo’n zekering te vervangen moet de BSM van zijn plek en als je die handigheid niet zelf hebt, dit gewoon door een garage laten doen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hoe zien die maxi fuse zekeringen eruit? Ik heb het zekeringenkastje even losgehaald maar zie aan de onderzijde geen zekeringen zitten.
Er zaten wel 3 Jcase zekering verborgen achter het instrumenten paneel. Dit zijn de zekering 15/16/17 waar ik het eerder over had.
Hallo,
Ik heb de fusebox open gemaakt en heb het probleem gevonden. De hoofdzekering MF-1 is doorgebrand. Dit is geen normale zekering maar een soort metalen plaatje (zie foto)
Nu heb ik de citroendealer gebeld en deze geven 2 opties:
- complete box vervangen
- zekering solderen
Heeft iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik zou de tweede optie kiezen, dan kan je in iedergeval weer rijden, dan op een sloperij ofiets dergelijks kijken of je het kan vinden.
Als het dan weer werkt heb je wel mazzel gehad.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Als je weet welke waarde die zekering heeft zou ik er gewoon een midi ( tot 125 amper of zo) of zelfs maxi zekering tussen zetten, daar kun je losse zekering houders voor krijgen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dat laatste lijkt me ook het best. Een lossen zekeringhouder met mooie ogen aan de kabels zodat de boel goed vastgezet kan worden. De vraag is even hoeveel ampère.
Er bestaan ook smeltstrook zekeringen. Misschien nog makkelijker. Zoiets https://www.jasicamp.nl/electro/zekeringhouders-zekeringen-1224-volt/smeltstrook-zekeringen/c298
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.