Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En naar wens?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja voldoet prima. Ik heb er nog geen gekke dingen bij meegemaakt.
Het is alleen geen lichtgewicht krik, maar daar is de prijs dan ook naar.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een goede krik is stabiel en stevig. Dat red je met die lichtgewicht rommel niet. Leuk voor onderweg enzo, niet voor het serieuze werk in de garage.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik heb een garagekrik van Omega, ook chinees geloof ik.
Eigenlijk is dat ding best zwaar en degelijk, ik heb er nog geen problemen mee gehad en is behoorlijk stabiel.
De prijs is aangenaam .
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omega kriks en assteunen zijn ok. De krik heb ik zelf niet, de assteunen wel en die voldoen echt goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Grappig, ik heb al een dikke 15 jaar een Omega krik en die bevalt nog steeds goed.
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik doelde niet op een kleine portable krik voor onderweg, maar op een aluminium uitvoering.
Als voorbeeld hetzelfde merk:
https://www.techniekwebshop.nl/winntec-garagekrik-aluminium-2-5t-turbo-lift-y412500-ton.html
25 Kg voor 2.5 ton vs ruim 33 Kg voor 2 ton.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zeg ik: leuk voor onderweg. Ongeschikt in de werkplaats. Been there. Dropped that. onstabiel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
ik vind € 413,92 helemaal niet leuk voor een krik!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:
Deze besteld.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Diesel Rinus schreef:ik vind € 413,92 helemaal niet leuk voor een krik!
Ik heb voor 25 euro bij de TUV eens een klein hydraulisch krikje gekocht, voornamelijk om winter/zomer banden te wisselen onder mijn ZX. Beviel ook prima.
Is inmiddels iets duurder geworden, deze is dat: https://www.logistiekconcurrent.nl/hydraulische-rolkrik-2-ton-gm-tool-garagerolkrik
Nee, ik zou er niet op vertrouwen als de auto langer de lucht in moest zette ik er altijd een assteun onder.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik deed het tot nu toe met iets dergelijks.
https://www.conrad.nl/p/cartrend-verrijdbare-autokrik-2-t-werkhoogte-135-35-cm-1884925?WT.mc_id=gshop&gclid=EAIaIQobChMI1dPln66e5QIVxeN3Ch0-OAu5EAQYAiABEgK8jfD_BwE&tid=1457103019_71103598983_pla-813301620851_pla-1884925&WT;.srch=1&vat=true&insert_kz=8J
Maar altijd na het omhoog brengen een veilige situatie gerealiseerd m.b.v. assteunen dan wel klossen hout.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Aan zo’n klein krikje wilde ik dus niet, heb er wel mensen mee zien werken. Ziet er niet stabiel uit en lijkt ook niet erg vlot om hoog te komen.
Dan denk ik dat de nieuwe krik je goed gaat bevallen
Overigens doe ik er ook altijd assteunen onder als ik zelf onder de auto ga.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Afgelopen maandag de krik in huis.
Op de doos staat “Engineered in EEC, produced in PRC”.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Dat vaag gedoe over herkomst zie je vaker. Volvo zegt zelfs: “ engineered by Sweden”. Die Sweden kunnen dan overal op de wereld zitten en de productie zit waarschijnlijk in China. Weber BBQ’s zijn ‘designed in the USA” en kunnen dus fysiek overal vandaan komen.
In een niet nader te noemen Duits tech-bedrijf ging de grap rond dat alles “made in Germany” was en dat ze daarom een dorpje in China “Germany” hadden gedoopt.
Maar wat maakt het uit? Als je krik het goed doet is het toch oke
As-steunen altijd gebruiken als je onder de auto kruipt. Dat is om een failure van de krik op te vangen. Dus ook even checken dat de as-steunen onder sterk ijzer staan. Als je krik de geest geeft en de as-steun door de (rotte) bodem prikt heb je alsnog een probleem onder de wagen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn