Hallo, heeft iemand voor mij het zekeringsschema van een c15 e 1.4? Mijn ruitenwisser en richtingaanwijzer doen het ineens niet meer.
M.v.g
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Leuke auto, zo’n C15. Leuke herinneringen aan als garage auto. En je ziet het werkpaardje nog heel veel in Frankrijk en Spanje.
Ik heb geen zekeringschema maar wel even rondgekeken en dit gevonden:
?cb=1401038923
Beetje wazig beeld en Spaanstalig. Dan heb je in ieder geval een zekeringschema.
Doen alleen de ruitenwisser en richtingaanwijzer het niet meer? Het zijn twee aparte dashboard schakelaars (links en rechts van het stuur). Om dat te analyseren helpt een elektrisch schema. Mogelijk is er een stekker los of verbinding gebroken. Een visuele inspectie ( wat plastiek verwijderen, kijken, beetje frommelen) , misschien is er een verbinding los, is een eerste stap.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Dat schema is helaas niet echt te lezen. Ook mijn remlicht en achteruitrijlicht doen het niet meer. En er gaan ook geen lampjes branden als ik het contact aan zet.
Oh en daarnaast heeft mijn c15 8 zekeringen ipv 12
Ik denk eerder aan een probleem met het contactslot, maar anders kijk je toch alle 8 zekeringen even na ?
Als je 8 zekeringen hebt heb je een “oudere” C15: welk jaar ?
Dit is van 10 jaar geleden: Paso zit nog steeds op het forum.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/195544/
Zijn er geen mensen met een schema van de VISA ? Technisch is een C15 heel erg verwaand aan een Visa.
To err is human, not to err is divine.
Het jaar is 1997. Het gebeurde tijdens het rijden, ik wilde richting aangeven en toen viel hij ineens weg, samen met de ruitenwisser. Verder start hij wel gewoon.
Was al even op zoek naar info in mijn papieren archief maar nog niets van de C15 tegengekomen, ik weet dat ik er nog van moet hebben.
Een 97er noem ik echter een jong exemplaar, vrees dat ik daar niets van heb. Mijne was van 89.
Denk ook eerder stekker met slecht contact , niet moeilijk te proberen ze zitten iets doieper als het startslot op de stuurkolom, plastiek haal je met 2 schroeven (kruiskop) onderlangs weg als ik het nog goed heb (bij jou mogelijk al torx schroeven).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017