Sinds gisteren start de koelventilator bij koude motor. Kan ik hier veilig mee rijden?
Ik heb de koelvloeistof voor de zekerheid aangevuld. Dat maakt geen verschil. Alvast dank voor een tip.
Waarschijnlijk blijft de temperatuursensor plakken. Het kan geen kwaad maar wel iets om te (laten) fixen. Je motor zal optimaal presteren bij optimale temperaturen. Te warm is zeker niet goed, maar nu draait je fan voor nop. Probeerd de diagnose zelf te stellen door de stekker naar de sensor effe los te halen. (met de motor uit. PAS OP VOOR BEWEGENDE DELEN en een spontaan aanspringende fan!)
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Dank je wel voor de tip, Roger.
Analyse is gelukt. Auto bij de garage gebracht.
Goed bezig. Maarrrr, had je dat sensortje niet zelf kunnen vervangen? Scheelt je een handvol knaken.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Tja als ik wist hoe het moet, en waar te kopen, heb je gelijk.
Ik wil graag alles wat ik doe een keer gezien hebben van een ander.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dus je bent bij de garage blijven kijken
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Je koopt zo’n sensor veelal bij oa Cartal of de bekende online retailers.
https://www.auto-onderdelen24.nl/temperatuursensor/citroen/bx-xb
Zo’n sensor vervangen is echt de basis in do-it-yourself sleutelen. Kan niets misgaan. Dit forum staat je met raad terzijde. En geloof me; weinig zo lekker als je eigen karretje fixen
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mannen, realiseren jullie je wel dat topicstarter niet van ons geslacht is?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zou tegenwoordig geen verschil meer moeten mogen maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hoeveel zelfsleutelende BX-eigenaresses ken je?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, de opmerking is: waarom zou een dame geen sensor kunnen wisselen? Die bx maakt geen ene moer uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En zo is het maar net!
Zit op facebook onder de naam van mijn echtgenote daar ik zelf geen fb heb/wil.
maar als je soms de reacties op een technische vraag ziet daar
vol met niet onderbouwde aannames enkel omdat er een vrouwennaam boven het onderwerp staat.
Soms zelfs minachtend/kleinerend en niet serieus genomen te worden. Dat zijn dan de mede liefhebbers van ‘‘ons’’ merk.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)