Is het zinvol om bij revisie van je dynamo de solid dynamopoelie te upgraden naar een vrijlooppoelie? En waarom wel/niet?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
iemand?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Nee, waarom zou je:
Om 0.1 % brandstof te besparen ?
Een gewone poepie heeft bijna het eeuwige leven, een vrijlooppoelie kan wel kapot en dat doen ze ook wel eens.
Ik zou me maar aan het “KISS” principe houden: “Keep it simpel & stupid” geeft meer betrouwbaarheid.
To err is human, not to err is divine.
Rustigere motorloop, minder stress op de multi-riem, rollers en airco/stuurpomp?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De multiriem krijgt echter meer op z’n lazer als de boel op en af belast wordt. Lekker standaard laten. Blijft het heel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste