Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met meer dan 40 jaar sleutelervaring weet ik intussen wel hoe veilig te werken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@ Rene. Daar twijfel ik absoluut niet aan maar er zijn ook mensen met minder ervaring die dit topic lezen. Vandaar waarschijnlijk dat meer reacties het nut van as steunen onder de aandacht brengen in dit topic.
Vroeger heeft een ervaren sleutelende vriend uren op een oprit met zijn been onder een eend klem gezeten. Slechts 560 kilo maar leuk vond hij het niet
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Sorry hoor, even off topic. Ik ben verder geen Volvo fanboy, maar deze onzin hoor ik te vaak:
Dat vaag gedoe over herkomst zie je vaker. Volvo zegt zelfs: “ engineered by Sweden”. Die Sweden kunnen dan overal op de wereld zitten en de productie zit waarschijnlijk in China
De bulk van de Volvo’s voor de Europese markt wordt of in Göteborg of in Gent gebouwd. De auto’s bestemd voor de Aziatische en Amerikaanse markt worden grotendeels in China gebouwd. Volvo bouwt momenteel ook aan een Amerikaanse productielocatie (in South Carolina).
Dat denigrerende toontje over Volvo als Chinees B-merk is nergens op gebaseerd. Het gerucht gaat zelfs dat de modellen uit de Chinese productie beter inelkaar zitten dan de Europese auto’s door de mindere mate van automatisering in China, waardoor striktere toleranties mogelijk zijn.
Apprentice schreef:....door de mindere mate van automatisering in China, waardoor striktere toleranties mogelijk zijn.
Zou je dit willen onderbouwen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om nog heel ff off-topic door te gaan op Volvo en z’n Chinese connectie: Volvo heeft de laatste jaren een serieuze knauw gehad op het gebied van de betrouwbaarheid. Veel gedoe met elektronische onderdelen, veel storingen in de hybridetechniek en behoorlijk wat klanten die ongelukkig zijn geworden. De auto’s komen dan uit Zweden en België, veel elektronica en software komt uit China..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zou je dit willen onderbouwen?
Nou, nee, want het gaat zoals gezegd om een gerucht en dat is dus iets wat ik ook maar gehoord heb. Wel is er deze quote van Volvo designchef Robin Page die vorig jaar tijdens een interview het volgende heeft gezegd:
According to Page, Geely’s Chinese factories produce such high-quality vehicles because they rely less on automation and have tighter tolerances.
“To be honest with you, if you talk to the (European) manufacturing guys, they’ve put so much automation into the system, you haven’t got that manual adjust. They’ve got more people on it, less automation, which actually gives you that ability to get tighter on the tolerances … and make finer adjustments.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En weer on topic, gelukkig zit er in m’n Chinese krik geen software.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dat is slechts een kwestie van tijd. Tegenwoordig moet alles met een app verbonden kunnen worden zodat je op je smartphone ziet dat de krik omhoog staat.
Wim,
Disciplus Simplex