Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Na afscheid te hebben genomen van onze ID break Ambulance begon het toch een beetje te kriebelen.
De Run de France met een Xm Exclusive uit 2000 is toch een andere ervaring dan met een ID break uit ‘67..
De stilte en het genot van een airco en cruisecontrol tegenover het geronk van een DX2 en klapperende ramen boven de 120 en de charme van met je fauteuil op de snelweg te zoeven. Na lange gesprekken bij het kampvuur en het georeer van Niels(zou die echt familie van Pippi zijn?) over de al dan niet bekende geneugten en gebreken van de CX kwam ik tot de conclusie ik wil weer een klassieke Citroen, maar wel eentje die ik ‘vroeger’ ook heb gehad.
Verder kwam het programma van eisen op: hij moet hydropneumatisch geveerd zijn LHM lusten een beetje vlot zijn goed zitten etc.. O ja, en GEEN DS zijn, dat hebben we nu 24+1 jaar geleden(heel lang geleden toen het nog een ‘studenten auto’ was). Een viel ook af, altijd vooraan rijden hebben we met HY al voldoende gedaan. Wat bleef over?
Een G-serie zoals Citroen dat zo mooi noemde, GS of GSA.
Toevallig wist Marco nog een mooie te staan, waarvan het niet helemaal zeker was of de eigenaar ar van af wou, maar swah dat zijn futiliteiten die zich van zelf wel oplossen. Omdat we toch naar Marco moesten voor andere ‘zaken’ zijn Daan (Folke..) en ik op een zondag richting het zuiden getrokken. Enne dat is geen sinecure zulle, we moesten eerst door Friesland heen voor het weer een beetje beschaaft werd Daar van aangekomen zijn we rondgeleid door de eigenaar van de in de titel genoemde GSA, de brave borst bleek nog 34 auto’s te hebben plus nog ettelijke auto gestald door ‘klanten’. Eigenlijk wou hij haar niet verkopen, maar een reëel bod en geldgebrek voor de verbouwing van zijn woonhuis beslisten uiteindelijk de zaak.
DUS ik heb nu een krijtgave rode GSA break uit 1984, JOEPIE !!!
Is alles dan goed?
Nah der moet nog wel wat gebeuren:
De lak is verkrijt (rood hé), het blok moet er uit het lekt en ik wil de koppeling controleren.
Er moeten vetnippels in de achterdraagarmen, de bekleding van de voorstoelen is gaar (Iemand nog een setje gris bekleding liggen?) Zij moet een grote beurt hebben dinitrol bijwerken etc.. etc..
En natuurlijk APK gekeurd worden.
En er zal nog wel wat bijkomen..
Goed dit was de inleiding foto’s en belevenissen komen van zelf
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Vandaag de bumper gedemonteerd als voorbereiding om straks het blok uit te bouwen.
Helaas zaten daar toch wat roestkevers, ik zal dus toch nog wat laswerk aan de auto moeten doen.
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Voor het kijkgemak
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Leuk ding Dr! Rouge Delage kan lekker verkrijten. Ik heb nog spierpijn van het poetsen van mijn CX GtiT in die zelfde kleur.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Klopt heb de motorkap nu een keer gedaan maar die moet zeker nog een keer.
Heb overigens vandaag een vervangingsstuk laten zetten en opgehaald.
Nu gemaakt van 1mm autoplaat, dus eens kijken of ik dat er binnenkort in kan zetten.
Eerst de oude meuk er uit slijpen en dan nieuw stuk er in.
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Penny Lane schreef:
Voor het kijkgemak
Derk
Mijn dank is groot
Yep, it’s me.
Gefeliciteerd!!
Smeernippels achterdraagarmen is een film van: https://youtu.be/XRx7hba6Eno
Droogleggen motorblok komt vermoedelijk een film van ( maar tegen de tijd dat die klaar is, loopt jou GSA denk ik al ruimschoots. Reparatie+filmen+monteren= ruim 6mnd verder)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Egbert schreef:Gefeliciteerd!!
Smeernippels achterdraagarmen is een film van: https://youtu.be/XRx7hba6Eno
Droogleggen motorblok komt vermoedelijk een film van ( maar tegen de tijd dat die klaar is, loopt jou GSA denk ik al ruimschoots. Reparatie+filmen+monteren= ruim 6mnd verder)
Ik ben er ook bang voor
Maar ik ga eerst de bumpersteun repareren, daarna gaat het blok er uit.
Ondertussen moet ik ook op zoek naar een set Gris stoelhoezen of stof in die kleur om ze te laten maken.
Dus als je nog een setje weet..
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gefeliciteerd.
Wat een goede actie! Leuk om er weer een G-model bij te hebben op de weg.
En in de volgende Run!
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Dyane_ac078 schreef:
Gefeliciteerd.
Wat een goede actie! Leuk om er weer een G-model bij te hebben op de weg.
En in de volgende Run!
Kunnen we mooi een wedstrijdje houden met MiGS
Yep, it’s me.
Gefeliciteerd, leuk ding.
Maarrr… heb je nou serieus een GS gekocht omdat je het niet kon hebben dat je met je dikke XM eruit gereden werd door MiGS?
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Laten we wel wezen: niemand vond dat leuk..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Het heeft even geduurd maar nu toch een update.
De GSA is ondertussen rijdbaar en heeft een frisse APK en kan tot juli 2022 lekker ongegeneerd des vaderlands wegen verfraaien. In de tussen tijd is het blok uitgebouwd en drooggemaakt voorzien van allerlei frisse pakkingen en rubbers. En natuurlijk grondig geïnspecteerd en voorzien van nieuwe rollen en distributie.
Bij demontage bleek dat het druklager niet meer helemaal fris was, dus deze maar samen met een verse drukgroep vervangen.
Na het terugplaatsen van de motor, werd het tijd om de bumpersteun te repareren. Dit koste iets meer tijd dan ingeschat omdat delen van de steun toch nog slechter waren dan ingeschat en er dus meer delen moesten worden uitgestukt.
Maar uiteindelijk kwam alles goed, dus de bumper en front gemonteerd, auto laten keuren en draagarm smeernippels geplaatst en na een fikse poetsbeurt is de GSA rijklaar.
Er blijft natuurlijk nog at te wensen over zoals o.a. nieuw stoelbekleding en de inbouw van een dashboard met toerenteller en ik zoek nog een econoscope.
Yep, it’s me.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
Ik zag dat de foto’s waren weggevallen, dus maar even een als bijlage.
Meer foto’s zijn te vinden op:
https://www.flickr.com/photos/hp-fix/albums/72157711556464772
Yep, it’s me.
Dat ziet er mooi uit Dr.Emiel
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ziet er heel erg goed uit! Geniet ervan!
Ik neem aan dat ‘ie volgend jaar mee gaat naar de Run-de-poespas?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!